פיל בחנות חרסינה: בדרך למלחמה באוקראינה

[המקור: הממשל האוקראיני]

[לאוסף המאמרים על יחסי רוסיה - אוקראינה, לחצו כאן]

בשקט בשקט מתפתחים התנאים ללחימה באוקראינה:

כזכור, עד 2014 היה הממשל האוקראיני נוח לרוסיה אבל, כאשר הודח נשיא אוקראינה הפרו-רוסי ויקטור ינוקוביץ' בהתקוממות עממית, ואוקראינה התקרבה לברית נאטו השתנתה התמונה. לכן, פלשה רוסיה לקרים בתחילת 2014 - בסיוע מיליציות מקומיות - וסיפחה אותו לשטחה אחרי משאל עם, צעד שגרר הטלת סנקציות אירופיות ואמריקניות עליה.

אז, עבר מרכז הכובד למזרח אוקראינה (ראו המפה למעלה), כששוב - את מלאכתה של רוסיה עושות בעיקר מיליציות מקומיות. עד כה נהרגו במאבקים עם הצבא האוקראיני שם יותר מ-10,000 אנשים; כשהפסקות אש מוכרזות ומופרות, חדשות לבקרים. לכן, תנועות הצבא הרוסי יוצרות חשש באוקראינה ובנאטו, שזה הרגע שבו בחר פוטין לספח אליו גם את מזרח אוקראינה.

הרוסים העבירו לאזור הגבול עם אוקראינה הנמתח מבאלגרוד בצפון לחצי האי קרים בדרום בין 80,000 ל 100,000 חיילים על ציודם (https://www.cbsnews.com/.../russia-ukraine-news-putin.../).

מי שרוצה לשכנע את האורחים שהוא הכין עוגה מפזר קצת קמח על השיש לא מכניס 10 ק"ג קמח למערבל מזון. בנתיים פוטין לא עונה לשיחות מאף אחד.

והנה הידיעות על תנועת הכוחות:

[לכתבה המלאה ב- CBS, לחצו כאן]

האמריקאים החליטו לעבות קצת את המערכים שלהם באוקראינה; ושלחו שלשום צמד מפציצי B2 לביקור נימוסין באזור קייב (ראו תמונה למטה):

[בתמונה: האמריקאים החליטו לעבות קצת את המערכים שלהם באוקראינה; ושלחו שלשום צמד מפציצי B2 לביקור נימוסין באזור קייב... המקור: טוויטר]

בנוסף, האמריקאים הודיעו על שליחת קבוצת קרב לים השחור. בתגובה, הוציאו הרוסים אזהרה רשמית לאמריקאים שמדובר בפרובוקציה ושלקבוצת הקרב האמריקאית אין מה לחפש בים השחור ובאזורי הגבול עם אוקראינה: הנה התגובה הרוסית:

[לכתבה המלאה של סוכנות רויטרס, לחצו כאן]

בבריסל התנהלה פגישה בין מזכיר נאטו סטולטנברג עם דימטרי קולבה שר החוץ האוקראיני. במסיבת העיתונאים, שהתנהלה אחרי הפגישה, ביקש קולובה ממדינות ברית נאט"ו לפעול עכשיו, על מנת לעצור את התוקפנות הרוסית; והזכיר לכולם, שלפני 2014, פלישה רוסית לחצי האי קרים וסיפוח האזור, נחשבו לבלתי מתקבלים על הדעת. סטולטנברג בתורו קרא לרוסים לעצור את הפעולות שלהם.

קולובה הולך לגלות לצערו, שאנשי ממשל ביידן מוכנים להילחם עד האוקראיני האחרון; אבל לא ישלחו חייל אמריקאי אחד להגן על קו הגבול באוקראינה. וגם לא סוללות פטריוט.

ממשל ביידן - שסרב בגלגולו הקודם כממשל אובאמה - למכור טיילי ג'אוולין (Javelin) לאוקראינים - תומך בנתיים בזכותם של האוקראינים שקיבלו טילי ג'אוולין מממשל טראמפ ("הבובה של פוטין"... זוכרים?) להעביר אותם אל קו החזית.

[לציוץ הטוויטר, לחצו כאן]

במקביל, הסינים מאתגרים את טייוואן...

בינתיים, הסינים בקצה השני של העולם החליטו לאתגר קצת את טאיוואן והאמריקאים; ומבנה של 25 מטוסים חצה את ה ADIZ הטאיוואני אתמול.

[לציוץ הטוויטר, לחצו כאן]

משמעויות

המשמעות המיידית של פעולות איבה באוקראינה תהיה נפילת הבורסות המערביות ברחבי העולם ועליה במחירי הנפט.

בינתיים בארה"ב, הכריז הנשיא ביידן על מינויה של קריסטין וורמאת' כשרת הצבא. שיוויון ומגדר זה חשוב; אבל, זה לא ימנע מפוטין לפעול...

עליז נגמר בז' וכשקוראים לפוטין רוצח? הוא לא מתרגז הוא פשוט מנצל הזדמנות; ומראה לכולם שממשל ביידן הוא בלון נפוח!

[לאוסף המאמרים על יחסי רוסיה - אוקראינה, לחצו כאן]

One thought on “פיל בחנות חרסינה: בדרך למלחמה באוקראינה

  1. בעיקרון מסכים, אף אחד לא יתמוך מעשית עם חיילים במלחמה נגד רוסיה באוקראינה.
    הצבא הרוסי גדול מאוד, מאומן ומצוייד באמל"ח היבשתי הכי טוב בעולם.
    באשר לחצי האי קרים, הרוסים היו מחזירים לעצמם את קרים גם אם באוקראינה היה שולט התומך הכי גדול שלהם.
    הדרך היתה דיפלומטית אבל התוצאה היתה זהה.
    קרים היא חלק לא נפרד מההיסטוריה הרוסית והיא סופחה לאוקראינה מינהלתית ע"י חרושצ'וב שליט רוסיה ממוצא אוקראיני כאשר איש לא סבר שבברית המועצות תתפרק למרכיביה.
    כעיקרון הרוסים אינם אוהבים להיות במצב בו אזורים מאוכלסים הרוסים מצויים בשליטה של עמים אחרים.
    כך אוסטיה ואבחזיה בגאורגיה, כך טרנסניסטריה במולדובה, כך דונייסט באוקראינה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *