אלי בר און: גם האמריקנים בונים מערך טילים

[בתמונה: איסקנדר להערכתי, הוא טיל הקרקע קרקע המבצעי המשוכלל בעולם ואחת הסיבות החשיבות לנחיתות האסטרטגית האמריקנית ... מקור התמונה: היצרן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

*  *  *

מסתבר כי האסימון ירד גם בארה"ב, כמו שירד אצלנו. הם מכירים בנחיתות האסטרטגית שפתחו, בעשור האחרון, מול מדינות כרוסיה, סין, איראן, צפון קוריאה ועוד- בחשיפה לאש טק"ק מדויק - והם נחושים לסגור אותה ולא לאבד את העליונות.

הבעיה ממוקדת בחשיפה של כוחות היבשה האמריקנים  לאש הטק"ק המדויק של. מה שמסכן אותם הם טילי האיסקנדר הרוסיים, המדויקים והמתמרנים במהלך המעוף. לכן קשה מאוד ליירט אותם. לטילים הרוסים טווח של כ 500 ק"מ, הם על משגרים ניידים. יש להם רש"ק עוצמתי במשקל 700 ק"ג, ומטרתם פגיעה ביעדים אסטרטגיים מפקדות, סוללות נ"מ ועוד.

בנוסף בנו הרוסים את ה- סמארשרקטות ארוכות מדויקות, שמשוגרות בצרורות ממשגר רב קני, לטווח של 90 ק"מ (ראו בסרטון למטה). גם כאן משקל הרש"ק כ- 240 ק"מ ויכולת ההיזק אדירה:

.

למרות שברשות ארה"ב חיל האוויר הגדול והמשוכלל בתבל, גם הם מבינים  כי הם חייבים מערך סיוע של טילי קרקע קרקע ניידים, שיהיו חלק מצבא היבשה, ומהר. אתה הבשילו מאמציהם בני עשר שנים לסגור את הפער, והם מפתחים ומצטיידים בטק"ק מתנייע, מדויק וארוך טווח, כדי לפגוע בגורמי הסיכון. כדי לחסוך כסף וזמן, הם יצרו טילים, שניתן להפעילם מהמערך הקיים; קרי, מהמשגרים הקיימים: mlrs270; שמשגרים מהם, היום, רקטות 270 מ'מ:

[בתמונה: משגר הרקטות MLRS, שממנו ישוגרו הטילים החדשים. התמונה אושרה לפרסום. המקור: ויקיפדיה]

הערכתם היא, שהחל משנת 2023, הם יוכלו לצייד את מערכי הארטילריה שלהם, שהם חלק מהדוויזיות האמריקאיות, בטילים מדוייקים וארוכי טווח ובהיקף נרחב.  גם בריטניה מתכננת לרכוש החל משנת 2024 את הטק"ק המדויק הנ"ל.

טווח הטק"ק עד 500 ק"מ; והוא ישוגר מהמשגרים הנוכחיים, משגרים שנמצאים בשימוש של צבאות רבים בעולם לרבות צה"ל.

יחי ההבדל הגדול...

יש הבדל משמעותי בין בניית כוח הטילים הרוסית והאמריקנית; וכל אחד רשאי להסיק ממנה את המסקנות המתבקשות: בשונה ממערך הטילים הרוסי שהוא התקפי בהגדרה; מערך הטילים האמריקאי מיועד להיות הגנתי בהגדרה; ומטרתו לסכל את איום הטק"ק המדויק הרוסי לטווח קצר ובינוני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *