הרן פינשטין: שופטים ללא גבולות!

[בתמונה: שופטים ללא גבולות? מקור התמונה: צילום: וינסנט Albos מן Pexels]

[לקובץ המאמרים על 'פער רלוונטיות' והשלכותיו, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

הרן פינשטין הוא שופט בדימוס. משנת 1991 הוא מרצה בחוג לקרימינולוגיה באוניברסיטת בר אילן. מחבר הספר "הגמילה מהגלימה. מרשימותיו של שופט בעיר שדה".

זהו מאמר ראשון מתוך שניים בסוגיה זו של החלטת בג"ץ. למאמר השני לחצו כאן:

*  *  *

החלטת בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק לבטל את ההגבלות שהוטלו על ידי המדינה לכניסה בשדה התעופה לוד - היא מוטעית. להלן הסיבות לכך:

א. לבית משפט אין ידע לקבוע הלכות בנושאים רפואיים-ציבוריים ועליו לכבד את עמדת המדינה בה לא נמצא פסול ענייני.

ב . השופט מנחם אלון כתב בהסכמה, בבג"ץ ז'רז'בסקי הארוך [150עמוד] והמפורסם את השורות הבאות: "במשטר דמוקרטי, המבוסס על עקרונות הפרדת הרשויות, ושבו מסורים לרשות הפוליטית קביעת המדיניות וניהולה וביצועה של מדיניות זו בתחום המדיני, הצבאי, הכלכלי, החברתי, חשיבות עליונה ומכרעת ונועדה לשמירת חוסנה ומעמדה של הרשות הפוליטית".

[תמונתו של השופט, פרופ' מנחם אלון נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי דרורי11. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 3.0]

קביעה זו לא רק שהיא נכונה אלא גם לא בוטלה במפורש. היא "נעלמה" במהלך "המהפכה".

ג. אם חס וחלילה אדם אחד ייחלה עקב פתיחת השערים וייבוא מוטציות חדשות, את מי הוא או חו"ח בני משפחתו יתבעו? את בית משפט לא יוכלו לתבוע ולכן המדינה תישא בתוצאות פסק דין חורג מסמכות. השופטים לא יחויבו כמובן.

ד. השופטים שכחו את אחד מכללי היסוד של המשפט הפרטי והבינלאומי האומר בלשון לעז: Salus populi supremne lex ובעברית: טובת העם היא החוק העליון. [כלל זה שימש את השופט משה לנדוי במשפטו של הצורר הנאצי כתשובה לטענת הסנגור הגרמני כי החוק לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם עומד בניגוד לדין הבינלאומי. על כך ענה השופט לנדוי כי החוק הפנימי עדיף על חוק הבינלאומי כחלק מטובת העם].

[מקור תמונתו של השופט משה לנדוי: לע"ם. שם הצלם אינו מוזכר]

ה. הפסיקה קבעה כללים לפרשנות המונח "צדק" על פי סעיף 15 לחוק יסוד: השפיטה המקנה לבית משפט זכות לדון בנושא המובא לדיון בפניהם. אף אחד מהמבחנים שקבעה הפסיקה לא כוללים את ההחלטה האחרונה של בג"ץ.

ו.. תמיהת תם: האם ייתכן כי השופטים שלנו מקנאים בארגון הבינלאומי "רופאים ללא גבולות" ויוצרים בהינף קולמוסם "שופטים ללא גבולות"?

יום טוב בבריאות [בעת פתיחת שער ובעת נעילת שער].

[לקובץ המאמרים על 'פער רלוונטיות' והשלכותיו, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *