פנחס פישלר: ליבי עם השוטרים האומללים ובני משפחותיהם!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Pixabay לאתר fexels]

[לאוסף המאמרים על 'השוטרים הנוקמים' ומשטרה בוגדנית, לחצו כאן]

עו"ד פנחס (פיני) פישלר הוא קצין משטרה לשעבר ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בימי ניצב בנימין זיגל. משמש כחבר ועדת הביקורת של לשכת עורכי הדין בישראל.

הוא בעל חמישה תארים אקדמיים, שלושה מהם בהצטיינות, ממייסדי תנועת אומץ, הגן בערכאות שונות על שוטרים וקציני משטרה רבים, פעמים רבות בהתנדבות. לוחם בלתי מתפשר למען טוהר המשטרה והאפקטיביות שלה.

מייסד דף הפייסבוק "משטרת לואי דה פינס". מוציא מידי חודש דו"ח מסכם על חריגות במשטרת ישראל, שהפך חומר חובה בידיהם של אנשי אקדמיה ואזרחים שאכפת להם.

[לדף הפייסבוק, משטרת לואי דה פינס, לחצו כאן]

*   *   *

טיפה משלי בים הכללי: מה ראיתם ומה לא ראיתם, בסיום סדרת "השוטרים הנוקמים" מתחנת נהריה?

1. מילה וחצי מילה לא שמענו, גם לא ראינו על אותו דו"ח קצין בודק [קבו"ד] בפרשה אז. מה היו הממצאים? מה היו המסקנות? הדו"ח נותר קבור? חסוי? למה? האם הדו"ח עוסק באחריות פיקוד המשטרה? צמרת המשטרה? הרי הקבו"ד אמור היה להתייחס גם להתנהלות פיקוד המשטרה. הדו"ח נותר עלום? היכן הוא? מה נאמר בו? מה לא נאמר בו....? את מי גיבו? את מי לא....?

[בתמונה: גיבוי? חחח... הצחקתם! תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

2. ראיתם פיקוד משטרה רופס, חובבני, חסר אונים אל מול מצוקת השוטרים, שוטרים שחצו כל קו אדום, אבל שידרו מצוקה וזעקה, בבחינת "קריאת השכמה" כדברי /לשון ניצב יעקב בורובסקי. הניצב נמנע, ולא בכדי, לבוא בביקורת כלפי מחליפו, שאמור היה לסיים את המשימה, בפרשה הנוראה הזו. איש לא שעה למצוקתם. הותירו, המה, אותם ואת בני משפחתם, לבדם, אל מול מערכת שלמה, עוצמת עיניים וטומנת ראשה בחול כמדיניות בת היענה.

 

3. ראיתם את השוטר אלדד חדד, חבול, הלום, פצוע, נכה קשה, שניצל מניסיון התנקשות בחייו, תוצאי ירי, כאשר מגיח מולו אופנוע עם 2 רוכבים, כשיצא מבית הכנסת, לאחר שחרורו מהמאסר. התיק החמור הזה לא פוענח מעולם. הוא חש מאוים עד לעצם היום הזה. ממשיך הוא להלחם אל מול המערכת שהפקירה אותו.

4. ראיתם גם את בכירי מח"ש מתפארים, מתהדרים, ב"פיצוח", תוך חשיפת שיטות חקירה, בפרהסיה. במה הועילו חכמים בתקנתם? עבודה יש לעשות בהצנע לכת, ולא הכל ראוי בפרסום. גם לא, צילומים מחדרי החקירות, פנימה, ושידור בפרהסיה, כשחשוד מצוי בתחתיות השאול, גם עם חטא חטא גדול ומר. מדוע להענישם שוב? בחלוף זמן? הרי שילמו המה את חובם לחברה.

[התמונה המקורית היא נחלת הכלל. הועלתה על ידי b3tarev3 לאתר flickr]

5. וכפי שכתבו לי רבים אמש: ראיתם בשעה וחצי את משטרת לואי דה פינס, בהתגלמותה, בעצם, ראיתם את מיצוי התיזה, רבת השנים, תיזה שאני מבקש להנחיל: משהו רקוב, מן היסוד, בעצם למן הראש, בממלכת דנמרק.

6. ליבי עם השוטרים האומללים ובני משפחתם, שוטרים שנטלו את החוק לידיהם, חצו כל קו אדום, שילמו מחיר כבד, כולל מאסר [מוצדק] בגלל ה"אין ברירה": לאמור: אטימות הפיקוד הבכיר כלפיהם, כלפי מצוקתם, זעקתם, עצימת עין, אדישות, הפקרתם, לבד, אל מול עולם עברייני, שכל כך רצו להתמודד מולו ולהכריעו.

[לאוסף המאמרים על 'השוטרים הנוקמים' ומשטרה בוגדנית, לחצו כאן]

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *