הרן פינשטין: הרהורים על אמון הציבור

[בתמונה: אמון הציבור... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי KELLEPICS לאתר Pixabay]

הרן פינשטין הוא שופט בדימוס. משנת 1991 הוא מרצה בחוג לקרימינולוגיה באוניברסיטת בר אילן. מחבר הספר "הגמילה מהגלימה. מרשימותיו של שופט בעיר שדה".

*  *  *

ב- 27 בינואר 2021, פרסם העיתון ידיעות אחרונות שלוש כתבות בעמוד אחד, בעלות מכנה משותף, כולן מתייחסות לדמויות ציבוריות בישראל. הנה, מן הקל אל הכבד.

הראשון: מר עמיר פרץ

מר פרץ לא מקבל את החלטת מפלגתו לפרוש מהממשלה. לכן ,הוא פורש ממפלגת העבודה, חובר אל מפלגת כחול-לבן וממשיך לכהן כשר. כך נוהג מר פרץ, על פי בקשתו של מר גנץ.

.

[בתמונה: אמון הציבור... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי kinkate לאתר Pixabay]

השני: כבוד נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין

אתמול מונו 54 שופטים בבית הנשיא. במהלך הטקס אמר הנשיא, בין השאר: "כל עוד יהיה מי שיחשוב שהשיח המשסה כלפי הפקידות ומערכת המשפט משתלם פוליטית, נמשיך כולנו להיות עדים לעימותים מכוערים, והכל בשם המשילות".

בראיון לעיתון של שוקן ושותפיו הגרמניים אמר הנשיא, בין השאר: "בית המשפט העליון מסכן את הדמוקרטיה בישראל, מדובר בפוטש, לא פחות"...

השלישי: היועץ המשפטי לממשלה, מר אביחי מנדלבליט

מתברר כי היועמ"ש הודיע לבג"ץ כי הוא שינה את עמדתו לגבי כספים שקיבל נתניהו מבן דודו נתן מיליקובסקי. הסיבה לשינוי העמדה: "בחינה מחודשת".

[בתמונה: אמון הציבור... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Pezibear לאתר Pixabay]

והטרדן המתערב שואל אותי אם לדעתי ניתן למצוא בשלושת המקרים הנ"ל חיזוק לאמון הציבור בנבחריו ובבעלי תפקידים מרכזיים בשלטון...

לא עניתי. שיחליט בעצמו - לעצמו. יום טוב , מחוסן ובריא.

מקורות והעשרה

One thought on “הרן פינשטין: הרהורים על אמון הציבור

  1. מה שממש מגביר את אמון הציבור במערכת המשפט זו עמידתו של ראש הממשלה יחד עם מספר שרים וחברי כנסת, בתוך בניין בית המשפט העליון, והכפשת מערכת החוק והמשפט.
    את התמונה המדוברת לא ניתן להדביק פה, אבל אני בטוח שכבוד השופט המכובד מכיר אותה והיא בוודאי הגבירה אצלו את תחושת הביטחון והאמון במערכות השילטון והחוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *