נצרות ונוצרים באתר ייצור ידע

תקציר: הנצרות היא דת מונותאיסטית אברהמית - הדת הגדולה בעולם - שצמחה לפני כאלפיים שנה והתפשטה מארץ ישראל. היא מפוצלת לפלגים רבים ומספר מאמיניה הוא הגדול בעולם - למעלה מ-2.3 מיליארד איש, או מעל ל-31.2% מאוכלוסיית העולם… ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות הנצרות והנוצרים, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה!

[בתמונה: נצרות ונוצרים... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Tama66 לאתר Pixabay]
[בתמונה: נצרות ונוצרים... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Tama66 לאתר Pixabay]

עודכן ב- 25 בדצמבר 2023

הנצרות היא דת מונותאיסטית אברהמית - הדת הגדולה בעולם - שצמחה לפני כאלפיים שנה והתפשטה מארץ ישראל. היא מפוצלת לפלגים רבים ומספר מאמיניה הוא הגדול בעולם - למעלה מ-2.38 מיליארד איש, או מעל ל-31.2% מאוכלוסיית העולם (ויקיפדיה: נצרות). כן, הנצרות היא עדיין הדת הגדולה בעולם. עם זאת, נראה שהאיסלאם מתחזק, ויכול להפוך לדת הגדולה בעולם עד שנת 2070.

כל הכנסיות הנוצריות מעמידות במרכז משנתן את דמותו של ישו (Jisus), הנחשב למייסדה של הדת ולמורה דרכה. הרוב המוחלט ביניהן מקבל את אמונת היסוד כי ישו הוא בן האל, ואחד משלושת מרכיביו השווים - האב, הבן ורוח הקודש - של השילוש הקדוש, שמהווה את אלוהים האחד. ישועת האדם מותנית בקבלת ישו כמשיח וכאלוהי, שהתגלם בבשר כדי לגאול את האנושות מחטאיה; ומת בצליבה כקורבן, לשם כך (ויקיפדיה: נצרות).

נוצרים היו עד לעשורים האחרונים גם מרכיב חשוב במזרח התיכון, מולידיו של הפאן ערביזם וחסידיו הנלהבים שמצאו עצמם נדחים ונרדפים על ידי אחיהם המוסלמים. אם תימשך המגמה הנוכחית, יוותרו נוצרים רק במדינת ישראל; והיתר, בלית ברירה, יהגרו החוצה... (ויקיפדיה: נצרות).

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות הנצרות והנוצרים, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה: 

אבי הראל

אבי הראל הוא בעל תואר שלישי בפילוסופיה והיסטוריה יהודית, שירת בצה"ל מג"ב ומשטרת ישראל שלושה עשורים, בתפקידי פיקוד שונים. בתפקידו האחרון היה ההיסטוריון של משטרת ישראל. פרסם ארבעה ספרים ועשרות מאמרים בתחומי עיסוקו.

.

דניאל יחזקאלי

דניאל יחזקאלי משמש כמנהל מחלקת השמע והמלחין הראשי של אולפן המשחקים האמריקאי-שווייצרי Amstad Digital.

הוא מלחין למשחקי וידאו ומרצה בבית הספר למוסיקה רימון; בקריה האקדמית אונו, בבית הספר לאומנויות, תלמה ילין; ובבית הספר למקצועות המולטימדיה של האוניברסיטה הפתוחה.
עוסק בחיבור שבין מוסיקה ומשחקים לניהול, פילוסופיה, פסיכולוגיה, פיזיקה ומדעי המוח.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

.

.

.

הרן פינשטין

הרן פינשטין הוא שופט בדימוס. משנת 1991 הוא מרצה בחוג לקרימינולוגיה באוניברסיטת בר אילן. מחבר הספר "הגמילה מהגלימה. מרשימותיו של שופט בעיר שדה".

.

.

.

גדעון שניר

ד"ר גדעון שניר הוא מרצה בתחום "ניהול משא ומתן בינלאומי חוצה תרבויות".

.

.

בסרטון: יצירה אפית תזמורתית, ברוח חג המולד

[בסרטון: יצירה אפית תזמורתית, ברוח חג המולד]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

.

One thought on “נצרות ונוצרים באתר ייצור ידע

  1. Pingback: פנחס יחזקאלי: הצורך לאהוב את החפץ לפגוע בנו | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *