גדעון שניר: במאבק על דמותה של ישראל בעולם

[בתמונה: לאחרונה  פורסמה כתבה (אלגמיינר 10 נובמבר) על פועלה של פעילה אנטי ישראלית בשם רימא קאלאף - RIMA KHALAF  החוזרת בעקשנות על כך ש "אין ליהודים שום דבר עם  ישראל", זו הצהרה אירונית משהו נוכח העובדה שלפלסטינאים אין כל היסטוריה כעם, עד לפני הופעת הציונות... התמונה המקורית היא תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Chatham House לאתר flickr]

[לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן]

ד"ר גדעון שניר הוא מרצה בתחום "ניהול משא ומתן בינלאומי חוצה תרבויות".

*  *  *

מפתיע, אותנו לפחות, שעדיין יש בעולם אנשים ואף מדינות, המאמינים שהיהודים פלשו לארץ לא להם, וגירשו את הפלסטינאים, ילדי ואדוני הארץ האוטנטיים מאז תקופת הכנענים; וכי היהודים המציאו  את הסיפור על  בית המקדש וכול השאר, כדי להצדיק את שאיפתם הקולוניאליסטית להשתלט על  האזור, תוך כי ביצוע טבח עם, "ניקוי אתני" בסגנון, שאפילו השואה הנאצית מחווירה לעומתם.

לאחרונה  פורסמה כתבה (אלגמיינר 10 נובמבר) על פועלה של פעילה אנטי ישראלית בשם רימא קאלאף - RIMA KHALAF  החוזרת בעקשנות על כך ש "אין ליהודים שום דבר עם  ישראל", זו הצהרה אירונית משהו נוכח העובדה שלפלסטינאים אין כל היסטוריה כעם, עד לפני הופעת הציונות.

רימא קאלאף (ילידת כווית אזרחית ירדן, לאחרונה שימשה כמזכירת "וועדת האו"ם לכלכלה וחברה –מערב אסיה". פוטרה לאחר שסירבה להסיר מאתר האו"ם דוח המאשים את ישראל באפרטהייד, למרות דרישתו של מזכיר האו"ם אנתוני גוטארס).

עוד בהיותה בעלת תפקיד רשמי בכיר באו"ם, היא הרבתה לשבח את BDS, היללה את המשטרים הערביים שהתנגדו לנורמליזציה היחסים עם ישראל, שיבחה את מצרים על יוזמתם למלחמת יום הכיפורים ותמכה בפעולות טרור (ההתנגדות) נגד ישראל.

[בתמונה משמאל: הלוגו של תנועת ה- BDS. אנו מאמינים שאנו עושים בו שימוש הוגן. המקור: www.bdsmovement.net]

[לאוסף המאמרים על מלחמת יום הכיפורים, לחצו כאן]

בהיותה הדוברת  המרכזית בתערוכת "הספר הפלסטיני", אמרה קאליף שהציונים המציאו היסטוריה וכי ליהודי אירופה אין דבר עם ישראל, ובכך אישרה את האנטישמיות ואת התיאוריה האבסורדית שהיהודים הם כוזרים. בין היתר אמרה:

"כדי לשווק התיישבות קולוניאליסטית, דיכוי ואפרטהייד לעולם , צריכה הייתה הציונות להמציא נרטיב חדש-כוזב שיעשה לנורמלי ולגיטימי את מה שאינו נורמלי ולא לגיטימי. המנהיגים הציונים הבינו עוד קודם שלא יהי די לנצח בקונפליקט הצבאי, וכי עליהם לנצח גם בקונפליקט הנרטיבי שבעבר הוכח כבעל השפעה גדולה יותר על נתיב ההיסטוריה האנושית..."

"הציוניזם היה צריך להמציא את היהדות ואת העם היהודי כדי שיתאים למטרתם, וכך היה. לפתע נעשתה ההיסטוריה הפלסטינית לחלק מאמונתם של יהודי אירופה. וכך נעשו  יהודי אירופה ליורשים "הלגיטימיים" של  אדמת פלסטין... לרתום את הרגשות הדתיים של יהודי אירופה לזכויות לאומיות, וכך הטעו מיליונים מהם להאמין שהם באמת צאצאי היהודים ממלכות יהודה וישראל".. העיוות ההיסטורי מדהים. הכחשת מורשת העם היהודי, כאילו היא אינה אלא "תביעה כוזבת על אדמת פלסטין"- היא המצאה ערבית, לא יהודית.

התמונה המקורית היא תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Christoph Scholz לאתר flickr]

לנו הישראלים, נראים אמרות כאלה כול כך מופרכות עד שאינם ראויים כלל להתייחסות, ולהיגרר  לוויכוח ציבורי על הנרטיב הזה עוד עלול לטעת את התחושה ש"יש בזה משהו" אם ישראל בכלל מתייחסת לכך".- מלבד זאת אין לנו סיכוי כשמדובר באנדרדוג מול המעצמה הצבאית החזקה ביותר  במזרח התיכון... מה עוד שישנם לא מעט אקדמאים וארכיאולוגיים ישראלים "המאמתים" דברי הבל אלו,  למרות שכמעט כול יום מתגלית עדות ארכיאולוגית חדשה עם סמלי היהודים ובעברית בכול רחבי ארץ  ישראל.

כתשובת נגד הולמת לטענות כאילו הערבים הם ילידי ארץ ישראל המקוריים, וכי ישראל היא הכובשת את מה שמכונה על ידם "פלסטין ההיסטורית" פיתחה מיכל אשד מפה עליה הציבה כ- 700 יישובים ישראלים קדומים ואתרים קדושים בכל רחבי ארץ ישראל ההיסטורית, ולכך עוד יתווספו גם מאתיים אתרים נוספים שהתגלו על ידי ארכיאולוגים אך טרם זוהו (ראה באתר eretzil.net,)

[לאתר של מיכל אשד, לחצו כאן]

"תמונה אחת שווה אלף מילים". די להציץ במקטע המוגדל של המפה כדי להתרשם מהפיזור הנרחב של  הישובים היהודיים העתיקים בארץ ישראל.

מיכל שעבדה כפסיכולוגית במועצה האזורית שומרון, ונסעה מדי יום דרך כפר קאסם, ידעה כי במקור הייתה זו עיירה יהודית בשם כפר- קסם מתקופת בית המקדש השני כפי שתואר ע"י יוסף בן מתתיהו, הלא הוא טיטוס פלביוס יוספוס (ראו תמונה משמאל).

[בתמונה משמאל: חריטה רומנטית של יוסף בן מתתיהו המופיעה בתרגומו של ויליאם וויסטון (Whiston) ליצירותיו. תמונה חופשית שהועלתה על ידי Rachel-Esther לאתר flickr]

תוך כדי חיפוש אחר מפות ישנות נמצאה החשובה ביותר הופקה על ידי הגאוגרף ההיסטורי של האוניברסיטה העברית בירושלים, פרופסור מיכאל אבי-יונה, משנות השלושים בה השתמשה כבסיס להמשך תיעוד כפרים ישראלים קדומים ואתרים קדושים ואת היישובים הערביים שהוקמו לצידם או במקומם, בעקבות הכיבוש המוסלמי הערבי.

כך נמצא כי כמעט כל כפר ערבי יושב על כפר ישראלי קדום. אך בהיעדר כול ציון אין הציבור מודע לכך , לא בכניסה לכפרים ערביים ולא בפארקים לאומיים. אין שום אינדיקציה שהייה פעם ישוב ישראלי במקומות האלה. "

אשד מקנה חשיבות רבה להבנת רצף ההתיישבות היהודית היסטורית בארץ ישראל כמו גם לתיעוד הכיבוש הערבי של ישראל מהמאה ה- 7 לספירה ואת ההתיישבות הערבית המוסלמית הכוללת את זו שעל יישובים ישראליים. לצד תושבים יהודים או במקומם.

 אפילו המילה העברית "כפר" שאינה קיימת בשפה הערבית אומצה עי הערבים במקום המונח Qar-ye. מכאן שכול ישוב ערבי ששמו מתחיל במילה "כפר" מעיד שבמקור היה זה ישוב יהודי. שלא לדבר על שמות עבריים מובהקים כמו: בית ג'יברין / בית גוברין, יתא / יוטה, ענבה/ ענתות וכן הלאה. ותושבי הכפרים הללו היו צאצאים של מתנחלים-קולוניאליסטים מהכיבוש הערבי או מהגרי עבודה לארץ.

הנה, בידינו עוד כלי להזים את שקר ה"קולוניאליזם היהודי", והזכות ההיסטורית על ארץ- ישראל.

[להרחבה בנושא 'חדשות מזויפות – Fake News', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *