אלעד רזניק: הכותבים שלא קוראים את אשר הם כותבים – תשובה לעמר דנק

[בתמונה: בעבודת המודיעין ישנה תופעה ידועה למדי בשם "אפקט המראה". האנליסט מנתח את הסוגיה שעל הפרק, דרך מכלול ערכיו; ונותן לאני מאמין שלו להשפיע על הערכותיו המקצועיות... התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים על פוליטיקה אמריקנית, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים על על שחיתות שלטונית ואחרת, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן]

מאמר זה הוא שלישי בשלושה מאמרים:

*  *  *

אחד הכותבים היותר חרוצים שעוסק בנושא הבחירות בארה"ב הוא עמר דנק, שמאמרים רבים שלו מתפרסמים גם באתר זה. 

עמר תלמיד חרוץ וחכם, - כאחד שהדמוקרטיה מאוד יקרה לליבו - טורח לתקוף את נושא הבחירות בארה"ב מכמה זוויות; ובעיקר דרך הפריזמה הערכית, או העדרה, המגולמת לדעתו של עמר בדבריו והתנהלותו של הנשיא דונלד טראמפ

בעבודת המודיעין ישנה תופעה ידועה למדי בשם "אפקט המראה". האנליסט מנתח את הסוגיה שעל הפרק, דרך מכלול ערכיו; ונותן לאני מאמין שלו להשפיע על הערכותיו המקצועיות. עמר ידידי לא שונה וכשזה מגיע לטראמפ? אפקט המראה עובד אצלו שעות נוספות.

ב 30 לנובמבר כתב עמר מאמר בשם "למה שקרים עובדים ועדיין חשוב להילחם בהם".

[למאמרו של עמר דנק: "למה שקרים עובדים ועדיין חשוב להילחם בהם", לחצו כאן]

[הקריקטורה באדיבות האתר: weeklyhumorist]

במאמרו כותב עמר כך: "כדי שיתקיימו בחירות חופשיות, הוגנות ותחרותיות, הציבור צריך להיחשף למגוון דעות בצורה הוגנת, כדי שיוכל לבחור כמיטב שיפוטו. אם מונעים מהציבור חשיפה לדיעות מסויימות, יכולת הבחירה שלו מוגבלת ותהליך הבחירה אינו חופשי והוגן." אני לא יכולתי להסכים יותר.

ב- 14 לאוקטובר פרצה לחיי האמריקאים פרשת המיילים של האנטר ביידן ע"י הניו יורק פוסט. התגובה של רשתות התקשורת האמריקאיות לסיפור? להוציא תחנות המזוהות כימניות כמו OANN, Newsmax וקצת פוקס הייתה השתקה מוחלטת! הרשתות הגדולות CNN, ABC, MSNBC והעיתונים הגדולים NYT, WYPO ואחרים, בשיתוף פעולה מלא של ענקי הטכנולוגיה טוויטר פייסבוק וגוגל, פשוט השתיקו את הסיפור. את המעט שפורסם דחו הרשתות הגדולות - בעזרת הפוליטיקאים מהצד הדמוקרטי של המפה הפוליטית - כתעמולה רוסית; למרות שאת הפרטים עצמם סיפר הניו-יורק טיימס לקוראים כבר ב- 2015, הרבה לפני שטראמפ הפך לנשיא.

העובדה ששותפו לעסקים של ביידן העיד בשידור חי על הקשרים העסקיים להם היו שותפים האנטר ואביו ג'ו בניגוד לחוק עם חברות סיניות קשרים שעסקו במכירת גישה לסגן נשיא ארה"ב, לא שינתה את דעתה של אף רשת תקשורת.

והנה הפתעה: ע"פ דיווח של הסי אנ אנ מיום רביעי ה 9 לדצמבר האנטר ביידן וקשריו עם סין הם המוקד של חקירה פדרלית:

[למאמר המלא ב- CNN, לחצו כאן]

עמר, שהוא אחד האנשים היותר חכמים וחריפים במרחב כתב מאמר לא פחות טוב על מה שהוא כינה, כת טראמפ. כתב בעיקר עלי והתכוון בעיקר לעצמו. יש מישהו שעדיין חושב שהבחירות בארה"ב - במהלכן הוסתר מידע מהבוחר האמריקאי המקרין ישירות על הביטחון הלאומי האמריקאי על ידי רשתות תקשורת הגדולות - עונות להגדרה של בחירות חופשיות?

מילה לסיום באופן אישי אני מאוד מעריך את עמר למרות שאני חושב שהוא טועה. ההתכסחות הציבורית ביננו היא לגמרי ממקום של הערכה ושאף אחד לא יחשוב לרגע אחרת.

[למאמרו של עמר דנק: 'דיסוננס קוגניטיבי – כת טראמפ', לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על פוליטיקה אמריקנית, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים על על שחיתות שלטונית ואחרת, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *