אלי בר און: הצבעה בדואר – שיבוש הדמוקרטיה

[התמונה היא נחלת הכלל. היא עוצבה והועלתה על ידי Democracy Chronicles לאתר flickr]

[לקובץ המאמרים על פוליטיקה אמריקנית, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים על על שחיתות שלטונית ואחרת, לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

בבחירות האחרונות בארה"ב, שובשה הדמוקרטיה; ולצערי במתכוון; אימוץ השיטה של הצבעה בדואר מעוותת את רצון הבוחר; ואסור שתאומץ אצלנו. המשך אימוצה בעתיד, תעמיק את תהליכי ההשחתה של הדמוקרטיה, המתקיימים ממילא; ואין לי עניין במאמר פוליטי התומך בצד זה או אחר.

למעשה הבחירות הם סוג של משאל עם ביום הבחירות. בשיטה הדמוקרטית הבסיסית, מצביעים האזרחים ביום מסויים; ובמשך כ- 14 שעות בקלפי, במקום הישוב הרשמי של הבוחר. מי שלא מגיע לקלפי המיועדת לו לא משתתף. כך, משתתפים רק מי שרוצים להשתתף ומוכנים להשקיע מאמץ קל ולהטריח עצמם לקלפי.

כאשר ניתנת האפשרות לכל אחד ואחת להצביע חודשים מראש; אזי אנחנו מאפשרים ל "קבלני הקולות" ולמושחתים אחרים להשתלט על המערכת.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי AnnaliseArt לאתר Pixabay]

גן עדן לקבלני קולות

שכחנו, כי חלק מהדמוקרטיה הוא הזכות החופשית של הבוחרים, לא להשתתף בבחירות.  בהצבעה אמצעות הדואר, אנחנו מאפשרים לאינטרסנטים ללחוץ על אנשים שלא רצו להשתתף כן לבחור; ולא תמיד את מי שרצו לבחור. הם לא צריכים להטריח עצמם לקלפי, פשוט למלא מעטפה ולמסור ל"קבלן הקולות". כך ניתן גם "לקנות" הצבעות ומצביעים באמצעות פיתויים כספיים ואחרים. כך ניתן גם לזייף את טופס ההצבעה של מצביעים רבים.

וכך, כאשר התוצאות לא נראות לצד זה או אחר; ניתן לספור מעטפות שהגיעו למוקדי הספירה לאחר שהבחירות נסתיימו, ולנסות ולהצליח לשנות את התוצאות הסופיות.

הצבעה בדואר של אזרחים, שאינם מתגוררים במדינה

מיליוני אזרחים אמריקאים השתתפו בבחירות כאשר הם מצביעים מארצות מגוריהם. הגעת מעטפות הצבעה של אזרחים אלה בדואר - בדרך כזו או אחרת - שוב מעוותת את רצון הבוחר. היא מגדילה את האפשרויות למניפולציות אין סוף, ולמאמצי מדינות אחרות לבחוש בתוצאות הבחירות של מדינות שיש להן עניין בכך.

[למאמר נוסף של אלי בר און בהקשר זה: 'הבחירות בארה"ב - חייבים לשנות את השיטה!', לחצו כאן]

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Timothy Valentine לאתר flickr]

One thought on “אלי בר און: הצבעה בדואר – שיבוש הדמוקרטיה

  1. אחת הבעיות המרכזיות בשיטה של הדואר היא חשאיות הבחירות – כלומר יכול לבוא נציג ועד העובדים, חבר מפלגה, ולדרוש ממך למלא את הטופס בנוכחותו כדי לוודא שתצביע "נכון".
    בבחירות הנוכחיות הופעלו לחצים קשים על תומכי טראמפ, כולל איומים בהקשר של מקום העבודה.

    בעיה אחרת זה זיהוי המצביע – והזיופים/גנבות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *