אלעד רזניק: ג'פרי גולדברג מתחרה בפינוקיו

[יצירת ה- GIF פורסמה באתר tenor. שם היוצר: אינו מוזכר]

[לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על תקשורת ודמוקרטיה, לחצו כאן]

שובה של 'שיטת אובמה' או ג'פרי גולדברג מתחרה בפינוקיו...

ג'פרי גולדברג עורך האטלנטי פרסם כתבה בה נטענו טענות כאלה ואחרות על היחס של הנשיא האמריקני, דונלד טראמפלחיילי הצבא האמריקאי. לדבריו, טראמפ שיקר כשטען שלא הגיע לטקס בבית הקברות לחללים האמריקנים בנורמנדי, ב- 2018, כי טיסת המסוק בוטלה בגלל תנאי מזג האוויר. 

דבריו של גולדברג - שנאמרו על סמך מקורות אנונימיים, שאינם חפצים להיחשף, כיוון שהם "יהיו חשופים לציוצים נבזיים בטוויטר " - עשו אדווה (ראו את הכתבה ב'אטלנטיק', למטה).

אז, "חברים" זה אפילו יותר טוב ממקורות אנונימיים... לפניכם, מתחת לכתבה באטלנטיק - תדריך מזג האוויר, שנשלח לכל חברי המשלחת האמריקנית לחגיגות הפלישה לנורמנדי ביום התשיעי לנובמבר 2018: מזג האוויר הוא ראות של פחות ממיל, עם תקרה של 500 רגל עם גשם לפרקים.

מי שחושב שבתנאי מזג אוויר כאלה, האמריקאים יכניסו את האף של הנשיא למסוק, בשביל להשתתף בטקס כלשהו, פשוט לא היה אף פעם ליד אנשי השרות החשאי...

את השטות של גולדברג הדהדו כל ה'צרצרים' המיידים: ברק רביד, טל שניידר, אטילה ההוני, נדב אייל, גיל תמרי וושינגטון ועוד כמה (ומי שלא הדהד עוד יהדהד); וכוכב המהפכות ידידי הטוב, ערן עציון, שחייב לי סטייק (הלו, עם ריבית זה כל הפרה כבר...) על שטות אחרת של חבורת הצרצרים של אובאמה. 

אז, תארזו יפה את הכתבה באטלנטיק, וזרקו אותה לפח. זיכרו: אנחנו 61 יום לבחירות; וכמות הפייק ניוז שתריץ המכונה האובמית, חסר גבולות

[לכתבה המלאה של יונה לייבזון ב- N-12, לחצו כאן]

[לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על תקשורת ודמוקרטיה, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *