תסביך גדרות ההפרדה הישראליות והשלכותיו באתר ייצור ידע

תקציר: מדינת ישראל של העשורים האחרונים היא מדינה עם תסביך גדרות. היא מקיפה את עצמה עם גדרות במיליארדי דולרים, מעמיסה עליה טכנולוגיות יקרות ומאמינה שאלו ירחיקו ממנה את הג'ונגל שבתוכו היא חיה. טבח ה- 7 באוקטובר 2023 ב'עוטף ישראל', הוכיח ההיפך! ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות גדרות הפרדה והשלכותיהן, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

בתמונה: קטע של גדר ההפרדה בצידי כביש 443, סמוך לצומת גבעת זאב. קטע זה בנוי ממספר קומות של גדר תלתלית ("גדר תייל"). התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Etan J. Tal. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 3.0]
[בתמונה: קטע של גדר ההפרדה בצידי כביש 443, סמוך לצומת גבעת זאב. קטע זה בנוי ממספר קומות של גדר תלתלית ("גדר תייל"). התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Etan J. Tal. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 3.0]

עודכן ב- 15 באוקטובר 2023

מדינת ישראל של העשורים האחרונים היא מדינה עם תסביך גדרות. מאז נעלמה ההתקפה מהלקסיקון הצבאי הישראלי, היא מקיפה את עצמה עם גדרות במיליארדי דולרים, מעמיסה עליה טכנולוגיות יקרות ומאמינה שאלו ירחיקו ממנה את הג'ונגל שבתוכו היא חיה. זאת, על חשבון התוקפנות, העורמה והתחבולה.

טבח ה- 7 באוקטובר 2023 ב'עוטף ישראל', הוכיח ההיפך! מתי נלמד, שהגדרות משרתות רק את הצד השני, שמאחוריהן הוא מכין את מתקפותיו ומשתמש בהם לתעמולה נגדנו? מתי נחזור להיות תוקפניים ויוזמים?

הגדר שנמצאת במחלוקת הגדולה ביותר, היא גדר ההפרדה (גם חומת ההפרדה או גדר הביטחון, לעניין השם ראו בהמשך): מחסום הפרדה הנבנֶה על ידי ישראל בעיקר לאורך הקו הירוק מאז 2002, לשם מניעת מעבר בלתי מורשה של פלסטינים מיהודה ושומרון למרכזי אוכלוסייה ישראליים, במטרה למנוע חדירת מחבלים פלסטינים, ובכללם מחבלים מתאבדים. הגדר הוקמה לאחר גל הטרור הגדול; ואיננה עוצרת מעבר פלסטינים לתחומי הקו הירוק. לכן, נטען עליה שמטרתה הייתה בעצן פוליטית: לדלג על הוויכוח הפוליטי בישראל ולייצר גבול...

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות תסביך הגדרות הישראלי, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

אוספי מאמרים רלוונטיים נוספים:

גרשון הכהן

פנחס יחזקאלי

.

.

.

.

אלעד רזניק

.

.

.

.

.

[בתמונה: את מי משרתת באמת הגדר בגבול הצפוני ואת מי היא מגבילה? תסביך הגדרות הישראלי... התמונה הא צילום מסך]
[בתמונה: את מי משרתת באמת הגדר בגבול הצפוני ואת מי היא מגבילה? תסביך הגדרות הישראלי... התמונה היא צילום מסך]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

One thought on “תסביך גדרות ההפרדה הישראליות והשלכותיו באתר ייצור ידע

  1. לכנות את גדר ההפרדה בלוף זה כמו לכנות את כל משטרת ישראל בעת שירותו של ניצב בר לב משטרת בלוף. המשטרה לא הייתה ואיננה בלוף, וגם גדר הביטחון איננה בלוף. כמוב,ן מי שחושב שגדר ביטחון היא מכשול הרמטי בלתי חדיר טועה ומטעה , אבל הדבר הזה נכון גם לגבי מי שחושב שתוספת עשרות גדודיי מ.ג.ב יאפסו את הצלחות הטרור. כמה עצוב שגם מומחה ביטחון כמו ברלב, לא מעלה בכל דיון כזה את הצורך בפיתרון מדיני שהוא בדרך כלל הפיתרון שמוכיח עצמו לאורך זמן . אסור גם לשכוח שכשאנחנו מצליחים בדרך של שילוב מכשול וכוחות ביטחון לסכל חציית גדר הביטחון, המאמץ הטרוריסטי תמיד יכול לעבור לפגיעה במאות אלפיי הישראלים שהשתכנו ממזרח לגדר הביטחון, וממזרח לגדר ולאתרים שבהם מתכוון בר לב לפזר את אלפיי כוחות מג"ב, כדי לגונן מפני חדירה ופגיעה באזרחיי ישראל, שנותרו לחיות ממערב לגדר הביטחון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *