הכל על משטרות עירוניות, פרטיות ואחרות בישראל באתר ייצור ידע

תקציר: חברה איננה יכולה לתפקד ללא מוסדות שיטור ופיקוח; ולתוך הוואקום שיצרה האימפוטנציה של משטרת ישראל נכנס מגוון גדול של משטרות: עירוניות, של השלטון המקומי; פרטיות (למוסדות ולאזרחים עשירים, בדומה לרפואה הפרטית); ואחרות, נוסח המשטרות הקמות במסווה של 'חברות שמירה' במגזר הערבי. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות השיטור האלטרנטיבי בישראל והשלכותיו, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה!

[בתמונה: החברה לביטחון בראשון לציון... יש משטרות עירוניות בישראל... בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]
[בתמונה: החברה לביטחון בראשון לציון... יש משטרות עירוניות בישראל... בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

עודכן ב- 22 ביולי 2023

חברה איננה יכולה לתפקד ללא מוסדות שיטור ופיקוח; ולתוך הוואקום שיצרה האימפוטנציה של משטרת ישראל נכנס מגוון גדול של משטרות: עירוניות, של השלטון המקומי (ראו בהמשך); פרטיות (למוסדות ולאזרחים עשירים, בדומה לרפואה הפרטית); ואחרות, נוסח המשטרות הקמות במסווה של 'חברות שמירה' במגזר הערבי.

הגורם הבולט בשיטור האלטרנטיבי הוא המשטרות העירוניות. בישראל הוגדר המושג משטרה עירונית ב- הוועדה לבחינת שיטור קהילתי ומשטרה עירונית במאבק באלימות (וועדת טרנר), 2005: הוועדה מגדירה "משטרה עירונית" כגוף בעל סמכויות של שיטור ברמת השטח, המהווה מעין איחוד של משרדי הסיור, התנועה והרישוי ברמת תחנת המשטרה, ושל משרד הפיקוח ברמת הרשות המקומית, באותם תחומי פיקוח הרלוונטיים למאבק בפשיעה לסוגיה...

כיום המשטרות העירוניות חיות ופועלות לצד משטרת ישראל. דומה, שהן לא קוראות תגר עליה כקודם, לא בגלל שאינן יכולות, אלא משום שהבינו, שנוח יותר לפעול, כשהמשטרה מצויה בחזית וחוטפת את כל הביקורת הציבורית, בעוד הן יכולות לפעול 'מתחת לרדאר', להשגת מטרותיהן.

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות השיטור האלטרנטיבי בישראל והשלכותיו, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה:

שלומית אוהבי וליאור גדעון

כריכת כתב העת 'משטרה וחברה', גיליון מס' 5.

.

.

.

.

.

.

.

זאב בילסקי

ראש עיריית רעננה לשעבר, זאב בילסקי

.

.

.

.

.

.

אבי ברוכמן

ד"ר אבי ברוכמן שירת במשטרת ישראל בתפקידי פיקוד מטה והדרכה. בתפקידו האחרון שימש כראש המחלקה לשיטור קהילתי, בדרגת ניצב משנה. הוא עוסק במחקר ייעוץ והוראה בתחומי קרימינולוגיה ומערכת אכיפת החוק.

.

.

.

.

.

אבי הראל

ד"ר אבי הראל

.

.

.

.

דויד וייסבורד, אפרת שהם וליאור גדעון

פרופ' דויד וייסבורד

.

.

.

ועדת טרנר

רב ניצב יעקב טרנר, המפכ"ל וראש עיריית באר שבע לשעבר

.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

[ד"ר פנחס יחזקאלי, העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע']

שלמה נגר

סנ"ץ גמלאי שלומי נגר (ראו תמונה משמאל) הוא בוגר מכללת עמק יזרעאל בקרימינולוגיה ומוסמך אוניברסיטת חיפה בלימודי א״י. המאמר נכתב על סמך עבודת התזה שלו.

.

.

.

.

.

אראלה שדמי ופנחס יחזקאלי

ד"ר אראלה שדמי היא פעילה חברתית-פמיניסטית וסוציולוגית ישראלית, העוסקת במגוון תחומים, ביניהם משטרת ישראל; ד"ר פנחס יחזקאלי הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'

.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *