אסא כשר: הערות על הפילוסופיה המוטעית של הפרוייקטור גמזו

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Clker-Free-Vector-Images לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים: "הכל על הפרויקטור, רוני גמזו, ומלחמתו בקורונה", לחצו כאן]

אסא כשר הוא פרופסור אמריטוס לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, זוכה פרס ישראל. כשר מופקד על הקתדרה לאתיקה מקצועית ולפילוסופיה של הפרקטיקה ע"ש לאורה שוורץ-קיפ, וקודם לכן על הקתדרה לפילוסופיה של השפה ע"ש אברהם הורודיש באוניברסיטת תל אביב.

הוא מומחה בעל שם בינלאומי במחקר הפרגמטיקה של השפה, חוקר ופעיל בתחומי האתיקה המקצועית בצבא, ברפואה, בתקשורת, באקדמיה ובמחקר המדעי.

ממחברי רוח צה"ל, הקוד האתי של צבא הגנה לישראל.

משך שנים שימש כמרצה הבית במכללה לביטחון לאומי, צה"ל.

[מקור התמונה משמאל: פייסבוק]

*  *  *

ההחלטה לאפשר ל- 17,000 בחורי ישיבה, סטודנטים ואחרים, שאינם ישראלים, להיכנס לישראל לקראת החגים, היא החלטה גרועה; מפני שההצדקה שנתן לה הפרויקטור גמזו היא הצדקה גרועה: לדבריו, יש לאזן בין השמירה על בריאות הציבור לבין השמירה על ערכי המדינה והקשר עם העם היהודי.

[בתמונה: יוסי גמזו: יש לאזן בין השמירה על בריאות הציבור לבין השמירה על ערכי המדינה והקשר עם העם היהודי... התמונה היא צילום מסך מכתבת כאן 11]

אלה הערותי

1.

לא, בשום פנים אין להגדיל את רמת הסכנה לאזרחי המדינה כדי לקיים את הקשר עם בני העם היהודי שאינם ישראלים, אינם רוצים להיות ישראלים, אינם נושאים בשום אחריות לנעשה בישראל, ומגיעים אליה עכשיו מסיבות כלשהן. בכל מקום שממנו הם באים, הם לא נרדפים, יש שם מדינה, יש שם ממשל, יש שם מערכת בריאות האמורה לטפל בהם.

2.

לא, אין למדינת ישראל ערכים המצדיקים להגדיל את הסכנה לאזרחי המדינה, בנסיבות הנוכחיות. הערך היסודי של המדינה הוא כבוד האדם, המחייב שמירה על חיי אדם. מותר להגביל את השמירה על התשתית הכלכלית כדי להגן על חיי אדם, אבל כמובן שצריך לעשות זאת רק עד כמה שכורח הנסיבות דורש זאת; ואסור לפגוע ברמת השמירה על חיי אדם. במדינה דמוקרטית מתוקנת אין מוקד חשוב יותר להגנה מאשר חיי אדם, גם בהקשר הביטחוני, גם בהקשר הרפואי.

[לאוסף המאמרים: "הכל על הפרויקטור, רוני גמזו, ומלחמתו בקורונה", לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *