הכל על שיתוף פעולה לסוגיו באתר 'ייצור ידע'

[בתמונה: הכל על שיתוף פעולה... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי chrisreadingfoto לאתר Pixabay]
[בתמונה: הכל על שיתוף פעולה... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי chrisreadingfoto לאתר Pixabay]

תקציר: פעולות משותפות במערכת מורכבת (סוגים שונים של שיתוף פעולה בין מרכיבי המערכת) מבטאים את התלות שבין מרכיביה של מערכת מורכבת, שהיא קריטית כל כך לפרודוקטיביות הארגונית. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע' בסוגיה זו, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה! 

עודכן ב- 2 בנובמבר 2022

פעולות משותפות במערכת מורכבת (סוגים שונים של שיתוף פעולה בין מרכיבי המערכת) מבטאים את התלות שבין מרכיביה של מערכת מורכבת, שהיא קריטית כל כך לפרודוקטיביות הארגונית. בלעדיה מערכת מורכבת לא תשיג את יעדיה! לכן, קבוצות יכולות להשיג מטרות, שיחידים לא מסוגלים להשיג לבדם; וארגון אחד לא יוכל להשיג את מה שיוכלו להשיג קבוצת ארגונים שונים, הפועלים יחד...

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות 'שיתוף פעולה' לסוגיו ('פעולות משותפות' של חלקיה של מערכת מורכבת), על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה: 

1. חומר תאורטי

שרית אונגר משיח

אינג' שרית אונגר-משיח היא מומחית לניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), ושותפה בחברת 'ייצור ידע'. שימשה בעשור האחרון כמנהלת הידע של חברת TECI.

.

.

.

.

גלית גנאור

גלית גנאור הינה מנכ"לית Social Knowledge ויועצת ארגונית בכירה, מומחית בניהול ידע ארגוני, ובעלת ניסיון רב בהובלה והטמעה של תהליכי שינוי בארגונים. בשנים האחרונות היא עוסקת בפיתוח ההיבטים העסקיים הנגזרים מ"חכמת ההמון" (Wisdom of the crowds), ניהול ושיתוף ידע מקצועי בקהילות פנים-ארגוניות וכן בהטמעת מכלול היתרונות הקיימים במדיה החברתית אל תוך האקלים הארגוני.

.

.

.

.

.

.

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

פנחס יחזקאלי ושרית אונגר משיח

ד"ר פנחס יחזקאלי ואינג' שרית אונגר-משיח הם מומחים לניתוח רשתות ארגונית (Organizational Network Analysis). ושותפים בחברת 'ייצור ידע'.

.

.

.

.

אלי מירון

אלי מירון הוא מרצה למינהל באוניברסיטת בן גוריון בנגב

אלי מירון: מה בין cooperation ל- collaboration?

.

.

.

.

עפרון רזי ופנחס יחזקאלי

ד"ר פנחס יחזקאלי ואינג' עפרון רזי הם מומחים בתחום האבחון הארגוני.

.

.

.

2. חומר יישומי

עליאן אלקרנאווי ונאוה טבו

רקפת גינסברג

רקפת גינסברג (ראו תמונה משמאל), היא יו"ר (בהתנדבות) של 'מרכז יעוץ לאשה', ומנחת קבוצות בנושא פיתוח חוסן ביחידה הקהילתית של נט"ל (נפגעי טראומה על רקע לאומי).

[התמונה משמאל: באדיבות נט"ל]

.

.

.

.

עמר דנק

המחבר (ראו תמונה משמאל), סא"ל במיל' עמר דנק, עשה את שירותו הצבאי בחיל האוויר ובחטיבה האסטרטגית באג"ת. הוא מהנדס מערכות מידע, מוסמך ביחסים בין לאומיים מטעם אוניברסיטת חיפה. מרתוניסט...

.

.

.

.

.

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

.

.

.

.

מיה וינשטיין

מיה ויינשטיין (ראו תמונה משמאל) היא יועצת ארגונית ומנחת קבוצות. היא בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה וחינוך; ומוסמכת בלימודי עבודה. בוגרת התוכנית הדו שנתית, בהנחית קבוצות, בית הספר לעבודה סוציאלית בשיתוף החוג לפסיכולוגיה. היא מביאה עימה ניסיון במגוון תפקידים בהובלת תוכניות בניהול השינוי, למידה והטמעה, ייעוץ ופיתוח ארגוני, לשדרת המנהלים ועד לראשון העובדים במגוון ארגונים שונים, בין היתר: סלקום, מרכז ההדרכה של בנק הפועלים, הוט; משטרת ישראל; נעמת, מפעל הפיס, משרד החינוך, משרד הפנים ועוד.

.

.

.

.

.

יוסף זוהר

ד"ר יוסף זהר, הינו עמית בפרויקט מחקר יישוב הסכסוכים השיפוטי, בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן; ועמית הוראה בחוג לקרימינולוגיה, אקדמית גליל מערבי. מחקרו לתואר שלישי, "משפט פלילי בצל המיקוח – השפעת עסקאות הטיעון על המשפט הפלילי", נערך במסלול הרב-תחומי של אוניברסיטת חיפה, בהנחייתם של הפרופסורים ישראל אומן, אורן גזל-אייל ואלון הראל.

מחבר הספר 'הקבצן השביעי - רשימות מבית המעצר'

.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

.

.

אופיר צ'רניאק

אופיר צ'רניאק (ראו תמונה משמאל) הוא יועץ ארגוני ובלוגר, באתרו, הביסרמון

.

.

.

.

.

אלעד רזניק

הגמל הלועס היא תמונת העט של אלעד רזניק.

.

.

.

.

דב תמרי

תת אלוף במילואים, ד"ר דב (דוביק) תמרי (ראו תמונה משמאל) הוא ממפקדי סיירת מטכ"ל וקצין המודיעין הראשי הראשון בצה"ל. בעל עיטור העוז ושני צל"שי הרמטכ"ל.

שימש בעבר כעמית מחקר במרכז יפה למחקרים אסטרטגיים שבאוניברסיטת תל אביב, וכחבר יועץ במרכז הבינתחומי לחיזוי טכנולוגי.

עמד בראש המכון לחקר תורת המערכה בצה"ל והרצה בתוכנית ללימודי ביטחון שלאוניברסיטת תל אביב. קודם לכן שימש מפקד חטיבת טנקים ואוגדה משוריינת סדירות; וכן, מפקד המכללה לפיקוד ולמטה.

עד לאחרונה שימש כראש התכנית ללימודי חברה, ביטחון והגנת העורף במכללת בית ברל.

לא מורדם גם לא מונשם בינתיים

.

.

.

.

.

.

.

Jeppe Vilstrup Hansgaard

Jeppe Vilstrup Hansgaard הוא מנכ"ל חברת Innovisor - שצברה בעשור האחרון ניסיון בשינויים עסקיים, בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), במיזוגים וברכישות ביותר מ- 35 מדינות

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

One thought on “הכל על שיתוף פעולה לסוגיו באתר 'ייצור ידע'

  1. Pingback: פנחס יחזקאלי: יצא המרצע מן השק בנוגע לסיוע האמריקני | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *