אלעד רזניק: האמריקנים שינו פרדיגמה…

[בתמונה: שינוי פרדיגמה... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Leonisha לאתר flickr]

אפשר לומר מילה טובה על הממשל האמריקני. בניגוד לממשלים קודמים, דונלד טראמפ וצוותו זרקו דרך החלון את כל הפרדיגמות הישנות בהתייחס לכסכוך הישראלי ערבי; והם מבינים היטב היכן הם נמצאים.

בניגוד לכל הממשלים הקודמים - מביל קלינטון ועד ברק אובאמה - הם מנסים לשדרג את המזרח התיכון, דרך שורה של עסקאות טוריות עם המדינות השונות, שיתנו להם מכלול השפעה במקום ההפך. לכן למשל, ההתעקשות של ממשלים קודמים - על רפורמות חברתיות במדינות ערב, כתנאי מקדמי להתקדמות כלשהי - נעזבה; וזה מביא לתוצאות טובות הרבה יותר. 

קחו לדוגמה את הרפורמות שמבצע יורש העצר מוחמד בן סלמאן (MBS) (ראו תמונה משמאל) בערב הסעודית כמשל: טראמפ חתם על עסקת ענק עם ערב הסעודית - ללא התעקשות על רפורמות - ותראו למה זה הוביל... טראמפ בונה על זה שהפתיחות שהוא יגלה וההתעקשות שלו לא להכתיב את דרך החיים באותן מדינות בשילוב של מהפכת המידע, יובילו להאצה של תהליכי הפתיחות של אותן חברות, ויקנו לו השפעה הרבה יותר גדולה; ונראה שזה מצליח!

[מקור תמונתו של MBS משמאל: פייסבוק]

הבעיה היא שבני גנץ ובמיוחד השליח המיוחד שלו אמיר אשל, לא מצליחים להבין את זה; ועדיין תקועים בתוך הפרדיגמות הישנות בהתייחס לקשרים שלנו עם הפלסטינים...

[למאמר: 'פרדיגמה, התנפצות פרדיגמות ואפקט פלאנק', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *