הרן פינשטין: האם הועדה למינוי שופטים היא רק הצגה?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי MustangJoe לאתר Pixabay]

הרן פינשטין הוא שופט בדימוס. משנת 1991 הוא מרצה בחוג לקרימינולוגיה באוניברסיטת בר אילן. מחבר הספר "הגמילה מהגלימה. מרשימותיו של שופט בעיר שדה".

*  *  *

שתי מחשבות על הבוקר:

א.

אם הידיעות על תוכן השיחות של ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, עורך דין אפי נווה נכונות הן, כי אז מתברר כי הוא קיים שיחות עם שופטים חברי הוועדה למינוי שופטים, כדי לתאם מראש את בחירתם של מועמדים מוסכמים. ואם כך המצב הרי שהוא והשופטים השתתפו במעין "הצגה" בוועדה למינוי שופטים הואיל ולמעשה ההצבעות כבר סוכמו מראש. ואם כך, בשביל מה צריך בכלל את הוועדה?

ואגב: מדוע רק שופטים של בית משפט עליון יושבים בוועדה? האם יש להם חוש נבואי טוב יותר מאשר שופטים אחרים השומעים, רואים ודנים בגורלות של אנשים לא פחות מהם?

[בתמונה משמאל: האם הועדה היא רק הצגה? תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי 2427999 לאתר FIXABAY]

ב.

ומעניין לעניין באותו נושא: אני קורא ושומע בתקשורת אנשי משפט מלומדים התומכים בשלילת זכותו של בנימין נתניהו להיות מועמד להרכבת ממשלה. אחד הנימוקים שמצאתי אומר כי יש להבטיח את יושרם של משרתי הציבור וטוהר המידות שלהם. צודקים.

אבל, איך ניתן להתייחס בכובד ראש לטעונים אלה מפי מלומדים, המתעלמים לגמרי מהאמור בפסקה דלעיל לגבי התנהגות שופטי בית המשפט העליון החברים בוועדה למינוי שופטים?

הכל כמובן, בהנחה כי הפרסומים של שיחות נווה עם השופטים נכונים הם.

[בתמונה משמאל: האם הועדה היא רק הצגה? תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי 2427999 לאתר FIXABAY]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *