אלעד רזניק: צוללות או לא להיות!

[בתמונה: פוליטיקאים ובעלי שאיפות פוליטיות מוליכים את הציבור הנוהה אחריהם כעדר. והעובדות? הן לא מעניינות אף אחד אף פעם... Free-Photos]

[לאוסף המאמרים על פרשת הצוללות, לחצו כאן]

המון מילים נשפכו בפרשת הצוללות...

רכש צבאי הוא נושא מורכב שצריך להבין בו משהו בשביל להחוות דעה. עיתונאים שונים, מרביב דרוקר דרך אורי משגב השתמשו בפרשה ככלי ניגוח פוליטי נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו; וסביר להניח שחלק מהטענות שלהם נכונות.

ביולי השנה התחלף הרמצ"ד בחיל הים תא"ל יוסי אשכנזי סיים 5 שנים בתפקיד. לפני סיום התפקיד נתן אשכנזי ראיון בעיתון בו הוא התייחס לפרשת הצוללות. וכך אמר תא"ל אשכנזי:

"זה מוציא אותי מדעתי", הוא אומר. "אנחנו לא קוראים לצוללות החדשות 9-8-7, כי הן מחליפות את צוללות 3-2-1. אומרים לי 'אתם רוצים 9 צוללות בזירה', כאילו אנחנו מתמודדים מול צבא סודן. אבל אנחנו מחליפים את אח"י לוויתן, אח"י דולפין ואח"י תקומה (מראשית שנות ה-2000, י"ז) שמגיעות לפרקן לקראת סוף העשור הבא. אין ספק בכלל בנחיצותן. לגבי צוללות הקלאס דקאר (9-7, י"ז) אנחנו כבר באיחור. הייתי רוצה לראות חוזה חתום. היינו אמורים כבר לבנות אותן. ברור שאנחנו צריכים את הצוללות. המשמעות של מדינת ישראל ללא דולפין, לוויתן ותקומה היא הרת אסון..."!

[למאמר המלא של יואב זיתון ב- ynet, לחצו כאן]

הבנתם ? פרשת הצוללות עוסקת בהחלפה של ציוד שמגיע לסוף ימי חייו!

האם נעשו בפרשה הזאת דברים לא סבירים על ידי ראש הממשלה נתניהו? אין לי מושג. התנהלות נתניהו, בעיקר סביב ההסכמה הישראלית למכירת צוללות גרמניות למצרים והצורה שבה זה נעשה מחייבות תשובות!

[בתמונה: התנהלות נתניהו, בעיקר סביב ההסכמה הישראלית למכירת צוללות גרמניות למצרים והצורה שבה זה נעשה מחייבות תשובות! תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

אז איך הגענו למצב שבו רוב הציבור בטוח שמדובר ברכש של צוללות שלא צריך והצבא לא רוצה?

מסתבר שלאנשים אין בושה. לא לעיתונאים לא לפוליטיקאים ולא לבעלי שאיפות פוליטיות; והם מוליכים את הציבור הנוהה אחריהם כעדר. והעובדות? הן לא מעניינות אף אחד אף פעם.

כל נושא הרכש בצבא ובמשהב"ט מחייב רהביליטציה. ישראל יכולה לקנות צוללות בלי שרותיו הטובים של שייקה ברקת ובלי שרותיו הפחות טובים של מיקי גנור. כמוהם יש מספר גדול של מקורבים כאלה ואחרים שגוזרים קופון על צרכיה הביטחוניים של מדינת ישראל.

אם יש לי טרוניות לנתניהו, הן ממוקדות העובדה שהוא לא ניצל את הפרשה לרהביליטציה כזאת, בנושא הרכש הביטחוני היא אחת מהן!

[לאוסף המאמרים על פרשת הצוללות, לחצו כאן]

One thought on “אלעד רזניק: צוללות או לא להיות!

  1. אלעד אתה צודק.
    גם בנושא הזה הפוליטיקאים חלקם משקרים וחלקם לא מבינים.
    קצת על טכנולוגיה צבאית.
    אורך החיים המקובל והרצוי של פלטפורמה צבאית הוא של כ 30 שנה וגם זאת רק עים הפלטפורמה, הטנק, המטוס הספינה עברה תחזוקה טובה וטיפול אמצע החיים רציני ושידרוג של תת המערכות.
    צוללת זה כלי שמופעל בלחצים גבוהים בים ולכן כאן נדרשת הקפדה יתרה.
    זמן הבניה וההכשרה של צוללת חדשה יותר מ 5 שנים.
    אז מי שמדבר על צוללות 7, 8 ו 9 הוא אדיוט.
    כדבריך הם יחליפו את צוללות 1,2 ו 3.
    אז שוב
    הרוב לא מבינים טכנולוגיה צבאית, חלק מהמבינים פשוט משקרים כדי להשיג מטרות פוליטיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *