Jeppe Vilstrup Hansgaard: התפטרויות עובדים היא תופעה מדבקת…

באוקטובר 2018, החלטנו בחברת Innovisor לאסוף נתונים על התפטרות בכל הארגונים שעבדנו איתם. ארגונים גדולים, ארגונים קטנים, בתעשיות שונות, בצפון אמריקה, באסיה ובאירופה. מטרתנו הייתה למדוד את ההשפעה של התפטרות של אנשים מרכזיים ברשתות הלא פורמליות. התוצאות היו ברורות יותר מכפי שציפינו. מסתבר שעובדים מרכזיים - במקביל להיותם נכס ארגוני - מהווים גם סיכון: מדדנו עלייה של עד 500% בהסתברות לעזיבת עובדים בששת החודשים שאחרי עזיבתו של עובד דומיננטי. עזיבה מסתבר, היא אחת הפעולות ה'מדבקות' ביותר בארגון!

עזיבה של עובד דומיננטי גורמת לחבריו לעשות חשבון נפש מחודש לגבי רצונם להישאר בארגון (D'Costa, 2017). ככל שהעובדים היו קרובים יותר לעובד שעזב, כך רבים הסיכויים שיעזבו גם הם, כי בעקיפין, עזיבה של עובד עוצמתי מרשת הארגון מחלישה, פעמים רבות, גם את עוצמתם שלהם ואת מעמדם הארגוני.

[לריכוז המאמרים על 'עוצמה', לחצו כאן]

במפת הרשת למטה מסומנים העובדים הדומיננטיים בעיגול. רוב הגורמים הדומיננטיים הינם מנהלי המחלקות, למעט עובד אחד (מסומן בעיגול שחור למטה מימין) שאיננו בעל תפקיד ועוצמתו נובעת מגורמים לא פורמליים. מנהיגים לא פורמליים ניתנים לאבחון ברשת הארגון; והניסיון מלמד שהם נחבאים מעיני המנהלים:

[המפה עובדה במערכת לאבחון ולניתוח רשתות ארגוניות AURORA, חברת TECI]

התרשים למטה פורס בסדר יורד את כל העובדים והמנהלים בעלי ההשפעה החיובית בארגון. אלה שגורמים לעובדים לחייך כשהם מגיעים לעבודה בבוקר:

[המפה עובדה במערכת לאבחון ולניתוח רשתות ארגוניות dna-7, חברת TECI]

[למאמר המקורי באנגלית, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים בנושא ניתוחי רשת ארגונית ONA, לחצו כאן]

העשרה

One thought on “Jeppe Vilstrup Hansgaard: התפטרויות עובדים היא תופעה מדבקת…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *