אלי בר און: מלחמת מאסף!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Momentmal לאתר Pixabay]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

כולנו גאים ותומכים כעת בפיצוץ של מיקסר ורטיקאלי מיוחד שמשמש ליצור דלק מוצק לטילים מדויקים. אותו פיצוץ, שהתרחש במעוז החיזבאללה שבביירות (כך מספרים בחדשות; ומוסיפים שיש רק אחד כזה בכל לבנון?)

אנחנו עדיין גאים, הגם שכתוצאה מכך, מרבית העם מצויים כעת בחרדה מהתגובה האלימה שמבטיחים לנו נסאראללה מנהיג החיזבאללה וקאסם סולמני מפקד זרוע הטרור של משמרות המהפיכה האיראניות.

כולנו, גם אני, שמחים על כל פיצוץ של מחסן טילים מדויקים, כזה או אחר, שמצוי ברשות המיליציות השיעיות בעיראק ובסוריה.

רבותי, אתם חייבים לדעת כי זו מלחמת מאסף חסרת תוחלת, שנועדה בוודאות לכישלון, בטווח הבינוני והארוך!

היסטורית, הוכח כי לא ניתן לעצור את הטכנולוגיה החדישה ודאי שלא לזמן ממושך.

דומה הדבר ליצרני ובעלי העגלות (שנגררות ע"י סוסים או חמורים; ראו תמונה בראש המאמר) לפני כ- 120 שנים; שמנסים לחבל בכניסת המכוניות לשימוש, מפחד הידיעה הוודאית; שהם - המכוניות - יחסלו את מקור פרנסתם.

צריך להבין ולהפנים:

עידן הרקטות הכבדות וארוכות הטווח בעולם הסתיים. אין היום כדאיות כלכלית ומבצעית לייצר אותם. כל התעצמות הצבאות והחלפת הרקטות - שעדיין ישוגרו בעתיד - תהיה באמצעות טילים מדויקים (גם אנחנו מייצרים כמה סוגים של טילים מדויקים).

טיל מדויק אחד - גם אם נניח שהטיל יקר ב כ- 50 אחוז מרקטה כבדה מקבילה בגודל ובטווח - עדיין מסוכן ויעיל פי 10 מהרקטה, וגם יותר. מדוע? כי הטיל המדויק פוגע בוודאות במטרה חשובה שנבחרה. הרקטה בדרך כלל מחטיאה וגם אם היא פוגעת במטרה אזי תהיה זו רק במטרה אקראית.

[התמונה: צילום מסך מסרטון חדשות ynet ששותף ביו טיוב: 'נסראללה: יש לנו מספיק טילים מדויקים']

לכן צריך מיד ובמהירות לפתח מענה!

צריך להבין כי טילים נגד טילים אינם יכולים להיות המענה למתקפת טילים נרחבת. הם יקרים מאוד (פי כמה); ולכן, תמיד יהיו מועטים, ביחס לכמות האיומים המסוכנים שבהם הטילים נדרשים לטפל.

בנוסף, גם יעילותם של הטילים ביירוט האיומים לא גבוה במיוחד.

המענה חייב להיות מסוג אחר: יירוט האיום באמצעות העברת אנרגיה ישירה היא הלייזר שעלותו זניחה ביחס לעלות טילים.

אבל, חשוב שלא יעבדו עליכם כעת ויספרו לכם סיפורים על לייזרים חלשים שיש; ושמפתחים כל מיני גורמים. רק לייזר כימי רב עוצמה יוכל ליירט טילים כבדים וארוכי טווח.

בנוסף, 'ממש בקנה' ולקראת כניסה לשימוש מבצעי בעולם: טילים שמתמרנים במהלך טיסתם ופגזים מדויקים. כאן בהגדרה, לטילים - כמו כיפת ברזל - אין כלל יכולת יירוט רק ללייזר.

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *