יצחק בריק: את מאמרו של דן רוגל קראתם?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

*  *  *

לאחרונה פרסמתי מאמר של אלוף פיקוד העורף, שטוען שכתוצאה מחוסר התיחסות להגנת העורף על ידי הצבא והממשלה במשך שנים ארוכות, אין לנו פתרונות מול אלפי הטילים שיפלו על עורף מדינת ישראל.

העורף הוא הזירה המרכזית במלחמה הבאה, ודווקא אליו אף מנהיג צבאי ומדיני לא התייחס ברצינות. על כך עם ישראל עלול לשלם מחיר כבד מאוד בנפש וברכוש.

[למאמרו של האלוף בריק: 'אחרי המלחמה הבאה תבינו', לחצו כאן]

הפעם אני מביא בפניכם מאמר המתאר מה צפוי לנו מירי עשרות אלפי הטילים על העורף במלחמה הבאה. כל אזרח בישראל -שמשפחתו ומדינתו חשובים ויקרים לו - חייב לקרוא את המאמר שכתב דן רוגל, מבכירי תעשיית פיתוח הנשק בישראל, שפעל במשך 40 שנה במערכת הביטחון ומתוכם 35 שנה עסק בפיתוח אמצעי לחימה ברפאל ,יזם והוביל פיתוח של פרויקטים בשווי מיליארדי שקלים.

דן רוגל זכה פעמיים בפרס בטחון ישראל על פועלו לחיזוקה ועוצמתה הביטחונית של מדינת ישראל. המאמר שכתב הוא אמין ומשקף לחלוטין את המצב, ונסמך על מומחים בתחום:

[למאמרו של דן רוגל ב'ייצור ידע', לחצו כאן]

למאמר הזה, צריך להוסיף את אי מוכנות צבא היבשה למלחמה, שצריך לקחת חלק מרכזי בעצירת ירי הטילים על העורף הישראלי, וחוסר מוכנותו של העורף שלא נילקח בחשבון בתכניות הרב שנתיות של הצבא ובאישור הממשלה.

מי שמעיין במצע של המפלגות לקראת הבחירות מבחין שאף מפלגה לא יורדת לעומקם ומהותם של הנושאים החשובים באמת העומדים בסדר היום של עם ישראל ובינהם בטחון המדינה. הם עוסקים בהשמצות אישיות ומוכנים ללכת רחוק מאוד ולא בכיוון הנכון על מנת להבחר... צריך לאלץ את הפולטיקאים לצאת אל העם ולהסביר לציבור כיצד הגענו למצב הזה, ולחייבם להציג בפני אזרחי המדינה תוכנית מיידית כיצד מטפלים בנושא.

לא היתה שום סיבה בעולם להגיע למצב העגום הזה. האם מישהו מאזרחי ישראל שמע, לאחרונה, מפולטיקאי על מצבנו הבטחוני בקמפיין של המפלגות? לרובם יש אחריות על המצב ולכן הם שותקים; או שהם מספרים לנו שיש לנו את הצבא החזק בעולם, ומנסים לרכוש את קולות הציבור בבחירות, בהסחת דעת ובאמירות, שאין להן שום בסיס במציאות, אך זה הכרטיס שלהם לזכות בקולות הבוחרים, עד לאן הציניות יכולה להגיע?

קראו את המאמר ותבינו למה קולכם חייב להשמע. בקשו הסבר מהפולטיקאים, לפני שאתם שמים את קולכם בקלפי בשבילם!

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

One thought on “יצחק בריק: את מאמרו של דן רוגל קראתם?

  1. מה אזרח יכול לעשות?
    אם חודש לפני מלחמת יום כיפור היינו יודעים עליה בודאות, מה היינו יכולים לעשות כדי לסובב את הגה הטיטאניק מהקרחון?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *