אלעד רזניק: משתמשים במקלדת לאסוף עלינו מידע?

[בתמונה: Microsoft - Natural Ergonomic Keyboard 4000 - Black. המקור: אתר Best Buy. אנו מאמינים שאנו עושים תמונה שימוש הוגן]

[לאוסף המאמרים על על ידע ארגוני בזמן אמת והשלכותיו, לחצו כאן]

כל מתכנת יגיד לכם שהדבר הכי חשוב לכל מתכנת הוא המקלדת... בבית יש לי מקלדת של מיקרוסופט שרכשתי במיטב כספי לפני כשנתיים; ועד לפני כשנה, הייתי מאוד מרוצה ממנה.

לפני 9 חודשים שמתי לב, שהמחשב כבר לא נכנס ל'מצב שינה' (Sleep Mode) ונשאר לעבוד כל הזמן. בהתחלה לא ייחסתי לזה חשיבות כלשהי; אולם, לאחר ששמתי לב שהמקלדת אוכלת את הסוללות שלה בקצב חריג, ופניתי למיקרוסופט.

מיקרוסופט היו מאוד נחמדים והחליפו את הקיבורד שלהם אולם הקיבורד החדש שלהם עשה בדיוק אותו דבר. תוך שבועיים גמר את הסוללות החדשות.

[בתמונה: מסתבר שדרך המקלדת, מיקרוסופט אספה לא מעט טלמטריה מהמחשב למרות הגדרות הפרטיות במערכת ההפעלה... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Kirstie_J לאתר Pixabay]

חשבתי שהסוללות אולי דפוקות; ולמרות שמדדתי את המתח והיה כנדרש, החלפתי חבילה של סוללות, דבר שלא הוביל לשינוי כלשהו.

בצר לי, חיברתי מקלדת אחרת של מיקרוסופט הרבה פחות נוחה. עם החיבור של המקלדת החלופית, פתאום שמתי לב שהמחשב נכנס ל'מצב שינה'; וכמובן שהמקדלת החלופית לא אוכלת סוללות.

הדבר עורר את סקרנותי. מסתבר שמייקרוסופט ביצעו שינויי תוכנה בחיבור האלחוטי של ה Microsoft Ergonomics Keyboard. פעילות המחבר היא שגרמה למחשב לא להיכנס ל'מצב שינה'; ועל הדרך, מיקרוסופט אספה לא מעט טלמטריה מהמחשב למרות הגדרות הפרטיות במערכת ההפעלה (טלמטריה (Telemetry) היא טכנולוגיה המאפשרת איסוף מרחוק של מידע באופן אוטומטי).

[לאוסף המאמרים על על ידע ארגוני בזמן אמת והשלכותיו, לחצו כאן]

One thought on “אלעד רזניק: משתמשים במקלדת לאסוף עלינו מידע?

  1. את זה הבנת רק עכשיו?

    הטלמטריה שמיקרוסופט אוספת לא מתייחסת להגדרות הפרטיות – זו הייתה בעיה עוד בהשקה של ווינדוס 10 והמצב רק החמיר מאז.
    זו לא רק המקלדת, אגב, זה כל פרט ופרט במחשב שלך, וכשאני וחברים עשינו בדיקות ראינו שמיקרוסופט שולחת פקטים של מידע לשרתים במקסיקו (מי יודע למה) אז בזמנו.

    אבל כמובן אף אחד לא מתייחס או איכפת לו מזה. אין כמעט תוכן כתוב בעברית על הנושא, זו שערוריה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *