רועי צזנה: מדע וטכנולוגיה הם קסם!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי KELLEPICS לאתר Pixabay]

רועי צזנה

המחבר (ראו תמונה משמאל), רועי צזנה, הוא דוקטור לננו-טכנולוגיה; עמית בסדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל אביב, ומרצה בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון. בוגר קורס המנהלים של אוניברסיטת הסינגולריות ומחבר הספר המדריך לעתיד.

[התמונה משמאל: מאלבום התמונות הפרטי של המחבר]

האתרים של ד"ר רועי צזנה   

*  *  *

באחד הסיפורים הקצרצרים בסדרה המצוינת של נטפליקס - Love, Death & Robots (לא לילדים!!) - מתוארת סין בסוף המאה ה- 18: עולם מלא קסם, עם רוחות ומפלצות המסתובבות בחופשיות בין בני-האדם. אז מגיעים הבריטים הקולוניאליסטים, והטכנולוגיה שלהם מחלישה את יצורי הקסם עד שהם נעלמים לחלוטין.

-- זהירות, ספוילר -- (אבל בחייכם, זה ספוילר לפרק של 15 דקות שברור לאן הוא הולך. אבל בכל מקרה...)

אחד מיצורי הקסם - אשת-שועל צעירה ופתיינית - מגלה שהיא אינה יכולה עוד לחזור לצורת החיה שלה. היא נאלצת לעבוד ברחובות כבת-אדם לכל דבר, עד שהטכנולוגיה מגיעה לרמה, שבה גופה הביולוגי מוחלף (בניגוד לרצונה) בגוף רובוטי. אז היא נעזרת בממציא אנושי, שמעצב עבורה מחדש גוף רובוטי בדמות שועל - כמו גופה הקסום הקודם - ובו היא שבה לצוד, אבל הפעם ברחובות העיר.

[בתמונה: צילום מסך מתוך הסדרה Love, Death & Robots של חברת נטפליקס. אנו מאמינים שאנו עושים בה שימוש הוגן]

יש כאן לקח חשוב שאפשר להחיל גם על המדע והטכנולוגיה היום. הם אולי מחלישים את הרוחות והשדים - את יצירי הדמיון שתקפו אותנו בסיוטנו מאז היות האדם אדם - אבל הם מכניסים אותנו לעולם קסום אחר. אנו מחליפים את המלאכים המיטיבים בפניצילין, שבאמת עובד, וזמין לכולם. זהו קסם. אנו יכולים לטוס בשמים במטוסים הגדולים יותר גם מהדרקונים המבעיתים ביותר. זהו קסם. ובניגוד לאגדות, בהן רק לקוסם הזקן והחכם הייתה גישה לכל הטוב הזה, בעולמנו הטכנולוגי הקסמים מגיעים לכולם ומיטיבים עם כולם.

יש עוד לאן לשאוף, כמובן, ומה לשפר. אבל סך הכל, נראה לי שאנחנו יכולים להיות מרוצים. אנחנו בהחלט צועדים בכיוון הנכון!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *