גמישות אסטרטגית, ארגונית ואישית, באתר 'ייצור ידע'

תקציר: גמישות (flexibility) היא התכונה החשובה ביותר של מה שמכונה אג'יליות של ארגון - יכולת ההתאמה שלו למצבים משתנים. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות הגמישות ופניה השונים, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

[בתמונה: גמישות אסטרטגית, ארגונית ואישית... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Clker-Free-Vector-Images לאתר Pixabay]
[בתמונה: גמישות אסטרטגית, ארגונית ואישית... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Clker-Free-Vector-Images לאתר Pixabay]

גמישות (flexibility) הוא מושג דומה למושג הסתגלות (Adaptability). מידת היכולת של מערכת מורכבת (Complex System) לגלות חוסן במשברים; לשנות גישות והיבטים בהתאם לאילוצים, פנימיים וחיצוניים, ולא להיצמד לגישה אחת בלבד. היא התכונה החשובה ביותר של מה שמכונה אג'יליות של ארגון - יכולת ההתאמה שלו למצבים משתנים.

גמישות אישית וארגונית יכולה להיות תכונה נרכשת, אך היא איננה יציבה. גם אדם או ארגון הידוע בגמישותו עלול להיקלע לקיבעון בסוגיה מסוימת...

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות הגמישות ופניה השונים, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה:

לאוספי מאמרים רלוונטיים נוספים:

ישראל איגרא

ישראל איגרא הוא יועץ פיננסי, בתחומים של מימון וניהול סיכונים. משמש כדירקטור במספר ארגונים, רובם מלכ"רים. חבר בוועדת שוק ההון של המרכז לאתיקה בירושלים.

.

.

.

.

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים. משמש היום כעמית מחקר במרכז בגין-סאדאת (בס"א), באוניברסיטת בר אילן.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

.

פנינה קרן

פנינה קרן מילאה שורה של תפקידים בכירים בתחום ניהול משאבי אנוש בארגונים גדולים. תפקידיה האחרונים היו סמנכ"לית משאבי אנוש באוניברסיטת בן גוריון; ‏ומנהלת חטיבת משאבי אנוש ומינהל ב-‏‎Bank of Israel‎‏

.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

2 thoughts on “גמישות אסטרטגית, ארגונית ואישית, באתר 'ייצור ידע'

  1. Pingback: גרשון הכהן: עת לגמישות אסטרטגית | ייצור ידע

  2. Pingback: פנחס יחזקאלי: מתי יכול ארגון להיחשב מצליח? | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *