אלעד רזניק: מבצע פוטואופ

[התמונה למעלה: צילום מסך מכתבת ערוץ כאן 11]

מילים מילים...

לשמוע את ההצהרות - שמגיעות מהדרג המדיני, מדובר צה"ל ומאלוף פיקוד הצפון, ולא להאמין: ניתוק של כביש 90; כיבוש יישוב בגליל רקטות בכל הארץ. כולם משדרים פניקה ועוסקים בהפחדת הציבור הישראלי שלא לצורך. במקום להודיע שזה יהיה נהדר שיהיה לנו שבויים של חיזבאללה, אנחנו מכינים את העם לקטסטרופה! הגיע הזמן שמישהו ילך, ויחליף להם חיתול וייתן להם מוצץ...

.

תרשו לי להביא לפניכם את דבריו של תושב מטולה, מח"ט גולני לשעבר, תא"ל במיל' צ'יקו תמיר (ראו תמונה משמאל): "מבחינה מקצועית, חשיפת מנהרה היא אינו מבצע צבאי רחב, שדורש תגובה מהצד השני. אני מודאג מהרעש שיצרו סביב זה. לא אהבתי את קריאות הקרב, בעקבות כניסה של שתי משאיות בטון ושופל לשדות החקלאיים של מטולה. זו הגזמה. שמעתי את השר הנגבי וזו כמעט בדיחה. אנשים שמבינים במקצוע הזה יודעים שזו פעילות שגרתיות. עשיתי בחיי המקצועיים פעילויות שכאלה כמבצעים שגרתיים". 

[תמונתו של תא"ל במיל משה ציקו תמיר היא צילום מסך מערוץ 2]

הצהרות כמו של אלוף הפיקוד שצה"ל מחזיק בכל פרויקט המנהור של חיזבאללה הן בלשון המעטה אוויליות: 

  • ראשית, למה לתת לאויב מושג מה אתה יודע ומה אינך יודע?
  • ושנית, הן דוחפות את חיזבאללה להגיב על אבדן נכסים אסטרטגים.

פריצה ליישובים? לא במנהרה הזו...

תוואי המנהרה מתחיל במפעל הבלוקים הישן שנמצא בפאתי הכפר כילא. הוא נמשך לאורך כ- 120 מטר חוצה את גדר הגבול ומסתיים כמה מטרים בצידו השני של כביש המערכת. מטולה ובתיה רחוקים מפיר המנהרה משהו כמו 1300 מ'. המנהרה היא מנהרה גדולה 2 מטר רוחב על כ 2 מטר גובה אפשר לראות בוידאו המצורף של דו"צ כמה היא גדולה. כשנתניהו מדבר על פריצה לישובים, הוא קצת מערבב. לא שם! 

בהתחשב במיקום שלה ובמרחק שבו היא מסתיימת מהגדר (ראו את תצלום האוויר שלמטה), זאת מנהרה שנועדה, להערכתי, לפעולה נקודתית של חטיפה, פיגוע גדר או מארב לכוחות. לכן התחילו את ההליך לנטרולה, בפיקוד הצפון. מאוד לא סביר בעיני שכוח של מחבלים יצא מהמנהרה ויקפוץ לבתים של מטולה לנוכח ההערכות הצבאית באזור שכוללת לא מעט אמצעים. 

[מקור התצ"א: דובר צה"ל]

ע"פ הצהרות דובר צה"ל והמכתב שכתב ראש עיריית שלומי הצבא מודע למנהרה הזאת ואחז בה מזה זמן מה. תצפת, צפה, רשם; וסביר להניח, שהטמין אמצעי מודיעין בתוכה. 

בפיקוד הדרום, עובדים על המנהרות כבר כשנתיים כולל פיתוח הטכנולוגיה שתשמש את צה"ל גם בצפון. ע"פ תוכנית העבודה הצה"לית עד סוף 2018 אמורים היו בפיקוד דרום לסיים עם כלל המנהרות העזתיות. ההתקדמות בתוכנית הצה"לית הביאה לשחרר אמצעים שהועלו צפונה והגיע זמנו של הציר הצפוני לטיפול 10,000... דהיינו מדובר על פעילות צה"לית מתוכננת שלא נערכה בחפזה, אושרה בקבינט לפני כחודש, ותערך הרבה זמן. 

תגובתו של נסראללה צפויה להיות שקט - נכון לעכשיו. אם יילקחו לו מספיק נכסים התקפיים, ואם ימשיכו להציף את מפעלי הדיוק שלו הוא עשוי להגיב.

פוטואופ (פוטו אופורטיוניטי)

ולסיום, ניתן רק להצטער על רמת הציניות של המסגור הפוליטי:

  • כינוס הקבינט המיותר; 
  • ההצהרה המסודרת לתקשורת עם הרמטכ"ל ודובר צה"ל (לפחות בקטע של דו"צ מישהו הכריח אותם לשפר את ההופעות המביכות שלהם).
  • והמהומה סביב כל הדברים שלא התרחשו בסבב האחרון עם החמאס ברצועה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *