המערבולת של צ'יקו אדרי

[תמונתו של צ'יקו אדרי מימין היא צילום מסך מערוץ כאן 11; תמונת המערבולת היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי PublicDomainPictures לאתר Pixabay]

אחת הסכנות הגדולות הממתינות לבכירים - הנמצאים ברגע קריטי בקריירה שלהם - קרויה בעגה מקצועית "המערבולת": אתה שוחה בים ונקלע למערבולת. הטעות הגדולה ביותר, שאתה עלול לעשות, היא להיאבק בה, לאבד כוח ולהישאב פנימה, לתוך הכאוס.

כך היה למשל, עם הנשיא האמריקני לשעבר, ריצ'רד ניקסון בפרשת ווטרגייט. לא הפרשה הפילה אותו. ניסיונות הטיוח שלו חרצו את דינו! הוא טבע במערבולת עשיית היתר...

[בתמונה משמאל: הנשיא האמריקני לשעבר, ריצ'רד ניקסון. ניסיונות הטיחו שלו חרצו את דינו, והוא נשאב למערבולת וטבע...]

החכמה היא לא לעשות כלום. לתת למערבולת לשאוב אותך למטה. ככל שאתה יורד למטה, קוטר המערבולת קטן והולך. ואז, על הקרקעית, כל שצריך לעשות זה צעד הצידה, ולעלות חזרה רחוק ממנה ככל האפשר.

כך במאבקי העוצמה והפוליטיקה הארגונית: יריבים בסביבה המשימתית שלך מנסים לערבב ולהזיק. הטעות הגדולה ביותר היא לנסות לחבל תחבולות נגד. אתה נשאב פנימה, עושה טעויות וכשתטבע יגידו אויבך: "אתם רואים שהוא לא מתאים? שאיננו יודע לשחות?"

[להרחבת המושג: 'כאוס', לחצו כאן]  [להרחבת המושג: 'עשיית יתר', לחצו כאן]  [להרחבת המושג: 'מאבק העוצמה במערכת מורכבת', לחצו כאן]

לכן שב בשקט, סתום את פיך, ועשה רק מה שאתה ממש חייב. ככל שהזמן עובר ונדמה שאתה טובע, עוצמת המערבולת נחלשת, ואז גדולים סיכוייך להשתחרר ממנה, בניכור אלגנטי.

צ'יקו אדרי לא ניחן, מסתבר, בתבונת חוסר המעשה:

  1. הוא נפגש עם עו"ד פנחס פישלר - פרקליטו של המלין העיקרי נגד התנהגותו בתקופת כהונתו כמפקד מחוז תל אביב, ממש לפני הופעתו בוועדה, ולא דיווח לה על כך לוועדה.
  2. הוא הסתיר מהוועדה פגישה מוקדמת שקיים עם בוחנת הפוליגרף, שערכה לו את הבדיקה.

לולא שתי הפגישות המיותרות הללו והניסיון להסתירן, היה אדרי מן הסתם מתמנה כמפכ"ל.

עכשיו, ישב בחדר המפכ"ל - בקומה החמישית במטה הארצי - מישהו אחר!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *