'PIGS' כביטוי מחאה נגד המשטרה

[כרזת מחאה בריטית, המשווה שוטרים לחזירים. המקור: האתר Imgflip]

[לאוסף ביטויי המחאה האנטי משטרתיים באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

המאמר עודכן ב- 18 ביוני 2020

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

בסוף 1812, כשמפלת ה'גראנד ארמה'  הצרפתי המפואר ברוסיה

Pigs (חזירים) הוא ביטוי מחאה נגד המשטרה, כמו כינויים מפורסמים אחרים כמו  .F.T.P ו- ACAB...

יחד עם זאת, הביטוי Pigs שונה מביטויי המחאה האחרים בשני מובנים:

  • הוא וותיק הרבה יותר מהם;
  • מקורו בבריטניה דווקא (שבה השיטור איכותי ושירותי בהרבה מארצות הברית) ולא ביחסים הקשים של משטרות ארצות הברית עם האוכלוסייה שאותה הם אמורים לשרת.
  • למרות הוותק שלו, הוא היחיד שמקורותיו מתועדים היטב.

[לאוסף ביטויי המחאה האנטי משטרתיים באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

האתר Today I found out מספר לנו כי בסביבות המאה השש עשרה החל השימוש בשפה האנגלית למילה Pig - חזיר - ככינוי גנאי עבור אנשים בכלל, בין שוטרים ובין לאו.

עברו 300 שנים נוספות עד שנמצא תיעוד מדויק לשימוש בביטוי כנגד שוטרים ב'מילון של באלאש סלנג' (Dictionary of Buckish Slang), שפורסם בלונדון ב -1811.

[בתמונה משמאל: בניגוד לכל מותגי הגנאי העיקריים למשטרה, המותג הזה הוא בריטי...  התמונה לקוחה מתוך האתר: Today I found out. שם המעצב לא מופיע]

המילון מצטט הודעת סלאנג, שבה מופיעים השוטרים כחזירים, בזו הלשון: "“The pigs frisked my panney, and nailed my screws.” ("החזירים חרקו את הסוס שלי, ותלשו את הברגים שלי.") שתרגומו החופשי הוא "הקצינים חיפשו את הבית שלי ותפסו את המחסניות שלי".

.

.

בשלב מסוים היגר המושג לארצות הברית וזכה לפריחה במהומות הסטודנטים בקמפוסים האמריקנים בסוף שנות ה- 60. הסיסמה "Pigs Go Home" "חזירים, הסתלקו הביתה" (משמע, הסתלקו מהקמפוס) הייתה לססמת הסטודנטים הנאבקים במשטרה. המאבק, והשימוש בביטוי תועדו היטב בסרטו של הבימאי ריצרד ראשGetting Straight ("המתבגרים") עם קנדיס ברגן ואליוט גולד.

לפניכם, למטה, תמונה מתוך הסרט, המתעדת אלימות משטרתית בקמפוס, ובה כרזה אנטי משטרתית: "החזיר של היום הוא נקניק הבייקון של מחר"...

[התמונה: צילום מסך מתוך הסרט המתבגרים. אנו מאמינים שהשימוש שעשינו בתמונה הוא שימוש הוגן]

בדף זה המחשנו כמה מהכרזות העדינות, יחסית, שעושות שימוש במותג PIG, ונמנענו מהצגת הכרזות הקשות. בדיקה של המושג בגוגל תתן לכם מבט משקף יותר של עומק השנאה למשטרה...

הנה לפניכם שימוש עדכני בביטוי למחאה נגד אלימות משטרתית:

כרזות נבחרות נוספות

  • חזיר לבן אומר לשוטר שחור, שמפנה אותו: "עצור. אני אחד מכם"...
  • שמירה על הקהילה מפני אלימות על ידי...

[לאוסף ביטויי המחאה האנטי משטרתיים באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *