פנחס פישלר: מכתב לד"ר כריסטין פורד

[תמונתה של ד"ר כריסטין פורד היא צילום מסך. התמונה משמאל היא תמונה חופשית, שעוצבה והועלתה על ידי ElisaRiva לאתר Pixabay]

עו"ד פנחס (פיני) פישלר הוא קצין משטרה לשעבר ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בימי ניצב בנימין זיגל. הוא בעל חמישה תארים אקדמיים, שלושה מהם בהצטיינות, ממייסדי תנועת אומץ, הגן בערכאות שונות על שוטרים וקציני משטרה רבים, פעמים רבות בהתנדבות. לוחם בלתי מתפשר למען טוהר המשטרה והאפקטיביות שלה. מייסד דף הפייסבוק "משטרת לואי דה פינס". מוציא מידי חודש דו"ח מסכם על חריגות במשטרת ישראל, שהפך חומר חובה בידיהם של אנשי אקדמיה ואזרחים שאכפת להם.

[לדף הפייסבוק, משטרת לואי דה פינס, לחצו כאן]

*   *   *

לד"ר כריסטין מרגרט בלייזי פורד היקרה והמלומדה, שלום רב,

ברשותך, פעם אחת אני חייב לברר משהו עקרוני המציק לי מאד [חוץ מהמפכ"ל אלשיך המגה כושל שלנו... הפוגע ממילא קשה בבריאותי, אבל, זה כבר נושא למאמרים אחרים...]

ועל כן, שאלה קטנה לי אליך, בתשלום כמובן:

הד"ר הפרופ' כריסטין מרגרט בלייזי פורד הנכבדה,

את הרי משמשת פרופסורית לפסיכולוגיה באוניברסיטת פאלו אלטו; ובמהלך הקריירה האקדמית שלך, עבדת כפסיכולוגית מחקר במחלקה לפסיכיאטריה באוניברסיטת סטנפורד וכפרופסור בבית הספר לרפואה קלינית של אוניברסיטה זו.

אני, פיני, מקורב מאד ללואי מפריז (ראו תמונה משמאל), לא כל כך בסדר בראש ואני מגיע אלייך כקליינט נואש במצוקה קלינית - כמעט פוסט טראומטית - עם בעיה קטנה החייבת בפתרון:

[מקור תמונתו של לואי דה פינס משמאל: פייסבוק]

"למה השופט ההוא, יכול מבחינתך, מומחית דגולה מאד, לכהן כל השנים כשופט בכיר בערכאות השונות בארה"ב ולהכריע הכרעות הרות גורל, כשאת גבירתי המלומדה, שותקת ומסתירה - כל אותן שנים, את סיפורך המחורר כגבינה שוייצרית, ורק כשנבחר לכהונת שופט בביהמ"ש העליון התעוררת ומצאת בו פסול"? 

אנא, שלחי לי חשבונית מיד לאחר הייעוץ, כי מצבי הנפשי - המעורער - הפסיכוטי ממש - לאור שאלה מכבידה זו, המציקה לי נואשות, יום וליל, קשה ביותר, מחמיר כל שעה ואני נזקק - חייב למרפא בהול.....

7 thoughts on “פנחס פישלר: מכתב לד"ר כריסטין פורד

  1. זה די מביש שאדם עם קריירה כמו שלך פונה בסגנון כזה מתנשא בוטה וציני על מה שכיום הוא נחלת הכל לגבי טראומות של נשים ופחדיהן, המוצודקים(ולמשמע וקריאת ההתקפות נגדה בתקשורת ומפי טראמפ עצמו, לא מפתי) או המדומיינים, בעיקר על רקע טראומה.
    אם חושב שהיא חלק ממזימה גדטלה ומדובר בהונאה שהיא יזמה או נגררה לה הדרך לבטא זאת היא מעוותת.

  2. מסכים עם עמיתי המלומדים דרור ומאיר, ובנוסף:
    פרט להשפעתו הישירה של שופט בית המשפט העליון (בפסיקותיו והכרעותיו), שהינה אולי (אולי) דומה להשפעתו של שופט פעיל בערכאות נמוכות יותר, יש משמעות סימלית ויצוגית לשופט בית המשפט העליון, שאין (עם כל הכבוד, ויש כבוד) לשופט בערכאות אחרות כמו בית המשפט לערעורים ובית המשפט הפדרלי. המשמעות הסימלית והיצוגית הזו, די בה כדי להוציא אל אור התקשורת גם את מי שהעדיפו עד כה לנשוך שפתיים ולהישאר בבית.

  3. איני מבין את הפליאה שלך , כנראה אינך מכיר בעיות של פוסט טראומה בכלל ופגיעות מיניות בפרט.

    בעקבות הסיפור הזה התרפסמו מאות אלפי סיפורים של נשים , כולל בישראל , שגילו סיפורים ישנים על תקיפה ששתקו לגביה. שנים ארוכות. החשיפה רק עכשיו.

    למה שותקות? כי מי יאמין לי, כי מפחדים מתדמית של אשה מופקרת, כי יש תרבויות (חרדים , ערבים ואולי גם דתיים) שבהם מאשימים את האשה המותקפת, כי יש "נשמות טובות" שאומרים שאת שקרנית, כי זה מאלץ אותך להתמודד מחדש עם הטראומה ולפתוח פצעים שקוווית לסגור. ועוד. מה בדיוק המוטיבציה להתלונן ? להתנקם? לתקן את החברה? תמורת איזה מחיר?

    ראה גם איזה מחיר משלמים כאן חושפי שחיתויות.

    מצד שני אתה יכול לקרוא סיפור פוסט טרואמה אחר לגמרי של יונתן גפן והחוויות שלו ממלחמת יום כיפור ובעקבות זה התמכרות לסמים ואלכולהול. זה לא סיפור בודד.

    פשוט צריך להתמודד עם זה שפגיעות כאלה לא נחשפות מיד, בהרבה מקרים הן נותרות בחושך – לפעמים לתמיד ולפעמים בעקבות התפתחות אישית או תרבותית הן יוצאות לאור.

  4. פיני – עדיין לא הגבנת ולא הפנמת את עומק הטראומה של קורבנות עבירות מין, כן, כולל הטרדה מינית.
    לו חקרת עבירות מין במספר רב, היית מבין יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *