אלעד רזניק: צרצרי התקשורת והסכם הסחר עם מקסיקו כמשל

[בתמונה: משל הצרצר והנמלה]

[לסדרת המאמרים אודות 'מומחים', פרשנים ומאחזי עיניים, לחצו כאן]

למה צרצרים?

חבר שאל אותי למה אני מתייחס לאנשי התקשורת הישראלים בתור 'צרצרים'. אז, מישהו כאן קרא פעם את משלי איזופוס? (ראו תמונת כריכה משמאל); קרילוב?

בקצרה: צרצר בילה את חודשי החום בשירה, שעה שהנמלה עבדה באגירת מזון לחורף. משהגיע החורף, הצרצר מוצא את עצמו גווע ברעב, וכשהוא מבקש מהנמלה מזון הוא זוכה לגערה על עצלנותו.

אנשי התקשורת הישראלים הם ברובם הגדול חסרי מושג (ואני בעיקר מכוון לכתבי החוץ) ודוברים מטעם (וכאן אני מתכוון לכתבי הפנים). 

בתור אחד שרואה הרבה חדשות מהעולם, אני רואה דרך הדברים שאומר נדב איל את התכנית שהוא צפה בה ב- CNN או ב- MSNBC (והדבר נכון לגבי כל אחד מ'מומחי החוץ' החוץ, מגיא בכור ועד נדב אייל). 

אנשי התקשורת הישראלים משולים בעיני לאותו צרצר, שרק משמיע רעש, ולא עושה את עבודתו. 

[לסדרת המאמרים אודות 'מומחים', פרשנים ומאחזי עיניים, לחצו כאן]

סופם של כל ה'נדב איילים', וה'גיל תמרים', וה'גיא בכורים', ה'ערד נירים' וה'ברק רבידים', יהיה כסופו של הצרצר ממשלי איזופוס. 

אנשים לא אוהבים חדשות מטעם. אנשים מחפשים עובדות. 'צרצרי התקשורת' הישראלית מתקשים לספק עובדות, ומספקים דעות. כמה שוות דעות? מישהו ראה הפטריוטים בערוץ 20 לאחרונה? 

כך יקרה גם עם ה'נדב איילים' למיניהם.... שתיקת הצרצרים! 

ההסכם עם מקסיקו כמקרה בוחן

ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ הגיע להסכם סחר חדש עם מקסיקו, שיחליף את NAFTA; והוא בדרך להגיע לאחד גם עם קנדה.

כולנו זוכרים את הביקורת, שלפיה טראמפ מתנהג כמשוגע, בבטלו את ההסכם הקודם; ושהוא הורס את כלכלת ארצות הברית. והנה, טראמפ צדק. הוא כופה על שותפיו הסכמים נוחים יותר ונצלניים פחות עם ארצות הברית, והכלכלה האמריקנית פורחת... 

הצרצרים אמרו משהו בנושא? 

וכמובן, הקדשה מיוחדת לשמוליק, הטועה בעקביות כבר 3 שנים, והלהט שלו רק הולך וגדל...

מקורות והעשרה 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *