אלעד רזניק: מקצוע ופוליטיקה לפעמים לא הולכים ביחד!

[בתמונה: זה מול זה... פרופ' יעל אמתי מול השר אופיר אקוניס... תמונתה של אמתי לקוחה מאתר אוניברסיטת בן גוריון. תמונתו של אקוניס נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי עוז 78. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 4.0]

השר אופיר אקוניס סירב לחתום על המינוי של פרופ' יעל אמיתי לוועדה ישראלית-גרמנית המחליטה על מענקים לחוקרים בישראל. יועץ התקשורת של השר אקוניס, אוהד יחזקאלי, הסביר כי השר "החליט שלא לחתום על ההמלצה למנות את הגברת אמיתי, לנציגה בקרן המחקר ישראל-גרמניה - לא בשל עמדותיה, אלא בשל העובדה שחתמה בעבר על עצומה המעודדת סרבנות לגיוס בצבא ההגנה לישראל. שר המדע סבור שלא ראוי שמי שמעודד סרבנות ייצג את מדינת ישראל בפורומים בינלאומיים". השר אקוניס גם התגאה בהחלטה בפוסט בפייסבוק שבו כתב: "תומכים בצה"ל - נאבקים בסרבנות!" (רונאל, 2018):

[לכתבה המלאה של אסף רונאל, לחצו כאן]

למירב הבנתי, עצומה הקוראת לתת הקלות אקדמאיות לאנשים המרצים עונשים על סרבנות שרות, בהחלט הטפה לסרבנות!

כאמרניקולוג חובב אני מאמין בתיקון הראשון לחוקה ותומך בחופש הביטוי. אבל, יש לפרופסורית מזל שהיא לא מועמדת לתפקיד בארה"ב, שם היו בודקים את כל הדברים שהיא אמרה אי פעם, מאז גיל הגן, לפני מינויה לתפקיד ציבורי. 

מי שמנפף בעברו הממלכתי, או בהווייתו המקצועית - שמומנה או ממומנת מכסף ציבורי - בשביל לקדם עמדה פוליטית, הופך את הציבוריות שלו לפוליטית ולפייר גיים; ואם זה פייר גיים, אז גם בסדר גמור שהוא חוטף בגלל זה!

לא רוצים שדבריכם ישמשו כנגדכם? נא להשאיר את המקצוע מחוץ לדיון / חופש הדעה המוחלט שיש כאן. מותר לכם להגיד הכל כאנשים פרטיים, לא בכובע המקצועי / ממלכתי שאתם חובשים. זה נכון לגבי טייסים סרבנים, פרופסורים טיפשים ורבנים מסיתים. אם אכן כך יהיה, זה ירגיע את השיח הציבורי במדינת ישראל. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *