אלעד רזניק: האף הארוך של ג'יימס קלאפר…

[בתמונה: מנהל הסוכנויות לביטחון לאומי תחת ממשל אובאמה, ג'יימס קלאפר. זהו צילום מסך מסרטון יו-טיוב: Clapper Says There Was No FISA Request For Trump's Campaign]

ג'יימס קלאפר היה מנהל הסוכנויות לביטחון לאומי תחת ממשל אובאמה. הוא מונה לתפקידו על ידי אובאמה בחמישי לאוגוסט 2010, והתפטר עם השבעתו של טראמפ ב 20 לינואר 2017. כלל האנשים המאיישים את משרות האמון והמשרות הבכירות בממשל האמריקאי מגישים מכתבי התפטרות לפני כניסת הממשל החדש לתפקידו, והנשיא הנכנס הוא זה שמחליט אם האיש יישאר בתפקידו או לא. במקרה של קלאפר הנשיא החליט נגד

כמנהל הסוכנויות לביטחון לאומי, קלאפר היה אמור להיות מודע לכלל החקירות שניהלו רשויות הביטחון אל מול הקמפיין של המועמד טראמפ, ולאחר מכן אל מול הנשיא הנבחר וציוותו. 

ברביעי למרץ 2017 צייץ הנשיא טראמפ והאשים את הנשיא אובאמה בכך, שאישר האזנות במגדל טראמפ לו ולצוותו. הנשיא טראמפ קרא לקונגרס לחקור את הנושא. בחמישי למרץ 2017 הופיע קלאפפר בתוכנית פגוש את העיתונות ברשת NBC והכחיש שממשל אובאמה הוציא אי פעם צווי האזנה בבית המשפט המיוחד לנושאי ביטחון לצורך האזנה לקמפיין של טראמפ או לאנשיו.

ב 11 לאפריל 2017 פרסם הוושינגטון פוסט שה- FBI הוציא צווי האזנה לאחד מאנשים הקמפיין של טראמפ, שכללו גם את מקום עבודתו:

[לכתבה המלאה בוושינגון פוסט, לחצו כאן]

כפי שכבר ידוע, הוצאו בסך הכל שלושה צווים, כשהבסיס לאותה בקשה הוסתר מהשופט. אבל, קלאפר הבלתי נלאה המשיך להתחרות בפינוקיו... ביום רביעי ה 23 למאי 2018, בתוכנית "שעת החדשות" אמר קלאפר שהרוסים הצליחו לשנות את ההצבעות בשלוש מדינות ולמעשה הטו את הבחירות לטובת טראמפ. 

[לראיון המוקלט עם קלאפר, לחצו כאן]

קלאפר טוען שההערכה הזאת היא הערכתו הפרטית, ושסוכנויות המודיעין כלל לא נדרשו לנקודה בהערכתם את הפעילות הרוסית. 

מה שקלאפר שכח הוא, שבחמישי לינואר 2017 הוא הופיע בשימוע לפני וועדת הכוחות המזוינים של הסנאט. בהצהרתו אז לפני יו"ר הוועדה מקיין, ענה בסוגיה הרוסית חד משמעית לא: שרוסיה לא הטתה שום הצבעה! 

לאורך שנות כהונתו של ברק אובמה, הוא הרבה להשתמש בסוכנויות המודיעין האמריקאיות ככלי נשק, כדי להאזין לעיתונאים, לחברי קונגרס ולמנהיגים זרים. אינני מבין מדוע לאנשים כ"כ קשה להבין שהוא אף עשה זאת כנגד יריב פוליטי בשביל רווחים פוליטיים!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *