רועי צזנה: נערכים לסוף עידן מנוע הבערה הפנימית

[התמונה המקורית צולמה על ידי היצרן]

רועי צזנה

המחבר (ראו תמונה משמאל), רועי צזנה, הוא דוקטור לננו-טכנולוגיה; עמית בסדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל אביב, ומרצה בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון. בוגר קורס המנהלים של אוניברסיטת הסינגולריות ומחבר הספר המדריך לעתיד.

[התמונה משמאל: מאלבום התמונות הפרטי של המחבר]

האתרים של ד"ר רועי צזנה   

*  *  *

ענקית המשלוחים UPS מתחילה להיערך לסוף תקופת מנועי הבעירה הפנימית. החברה מתחילה לתפעל בימים אלו רשת חשמל חכמה חדשה, שתתמוך בצי המשאיות החשמליות שלה בלונדון. התוצאות, כפי הנראה, הרשימו כל-כך את מנהלי החברה עד שאלו הודיעו שמדובר ב- "פריצת דרך" ש- "מסמלת את תחילת הסוף של ההסתמכות על רכבים בעלי מנוע בעירה פנימית" [1] .

נכון להיום, מתוך כל 170 המשאיות של UPS בלונדון, רק 65 חשמליות לגמרי. לפי הדיווחים, UPS רצתה להפוך את צי המשאיות כולו לחשמלי, אך עלויות ההטענה של רכבים רבים באותו הזמן היו גבוהות מדי. החברה החליטה להתמודד עם הבעיה באמצעות פיתוח רשת חשמל חכמה, שתפקח על הטענת הרכבים החשמליים ותאפשר אחסון אנרגיה עצמאי. המערכת מסוגלת לאזן את צריכת האנרגיה בין תחנות הטעינה השונות, מבלי שיהיה צורך בשדרוג של רשת החשמל הלאומית והעירונית.

לפי החברה, המערכת החדשה תאפשר להם 'לחשמל' את כל צי המשאיות בלונדון. במקביל, UPS הופכת 1,500 משאיות לחשמליות בניו-יורק [2], וכבר הזמינה 125 משאיות חשמליות מטסלה [3].

מה אפשר ללמוד מהידיעות הללו?

ראשית, רכבים חשמליים כבר אינם מעשיה או אגדה המתאימה רק ל- 'היפים מחבקי-עצים' שמוכנים לסבול כדי להגן על הטבע. חברה כמו UPS אינה מוטרדת מהטבע יותר מדי – היא רק רוצה להגדיל את הרווחים שלה. העובדה שחברת ענק שכזו מזהה כי הרכבים החשמליים הופכים להיות יעילים יותר מרכבים עם מנועי בעירה פנימית, נותנת גושפנקה לכדאיות באימוץ הרכבים החשמליים גם במגזרים אחרים בשוק.

שנית, הפיתוח של UPS מדגים את המהירות בה יכולה הטכנולוגיה להשתנות כדי להתאים את התשתיות הקיימות לרכבי העתיד. הצורך להתאים את רשת החשמל להטענת רכבים חשמליים היווה את אחד האתגרים המרכזיים באימוץ הרכבים הללו. פיתוחים כמו אלו של UPS יוכלו להתפשט לשימוש במגזרים נוספים, וכך יאפשרו לרכבים החשמליים להגיע לכבישים במהירות גבוהה מהצפוי.

אפשר לקרוא עוד על עתיד התחבורה והרכבים החשמליים (בין היתר) בספרי השולטים בעתיד (ראו תמונת כריכה משמאל)

מקורות והעשרה

[1] https://electrek.co/.../end-internal-combustion-engine.../ [2] https://electrek.co/.../ups-converting-battery-electric.../ [3] https://electrek.co/.../tesla-semi-record-order-125.../

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *