רועי צזנה: מחלות ומשמעותן לאנושות…

[לתמונה המקורית לחצו כאן]

רועי צזנה

המחבר (ראו תמונה משמאל), רועי צזנה, הוא דוקטור לננו-טכנולוגיה; עמית בסדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל אביב, ומרצה בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון. בוגר קורס המנהלים של אוניברסיטת הסינגולריות ומחבר הספר המדריך לעתיד.

[התמונה משמאל: מאלבום התמונות הפרטי של המחבר]

האתרים של ד"ר רועי צזנה   

*  *  *

הקומיקס האינטרנטי Erfworld הוא אחד מהיצירות המרתקות ביותר בעולם האינטרנט. פעמיים בשבוע מופיעים עדכונים לסיפור - לעתים בצורת טקסט ולעתים כקומיקס. היוצר, רוב בלדר, התמיד במלאכה זו כבר עשר שנים, ומתוגמל על-ידי קהל הקוראים הנאמן שלו (אני ביניהם) על כל עדכון.

היום הוא הודיע לכל הקוראים, שאשתו הצעירה אובחנה כלוקה בסרטן הכבד, תשעה חודשים לאחר שהשניים התחתנו.

אלו חדשות ששוברות את הלב, ורבים מהקוראים (ואני ביניהם) בחרו להגדיל את התגמול הכספי על כל עדכון חדש, בתקווה לסייע לזוג בכיסוי ההוצאות הרפואיות. אבל הפרשה הזו גורמת לי להיזכר שוב במשמעות של המחלות עבור האנושות. לסיפור של Erfworld היו אמורות להיות עוד שנות חיים רבות, ועתה הוא עלול להיקטע כתוצאה מהמחלה. ואם זה יקרה, כולנו נאבד משהו יקר-ערך: יצירה חדשה וגדולה שמלמדת אותנו על החיים ועל המוות, על אהבה ועל יופי.

אם כך יקרה, זו לא תהיה הפעם הראשונה בתולדות האנושות. המלחין הגדול גוסטב מאהלר (ראו תמונה משמאל) נפטר בגיל 51 מזיהום חיידקי. בוב מארלי נפטר בגיל 36 מסרטן. הקומיקאי אנדי קאופמן נפטר בגיל 35 מסרטן. כמה היו יכולים אנשים אלו ללמד אותנו, אילולא מותם בטרם עת? כמה יצירות עוד היו מספיקים ליצור?

סרטן, מחלות לב, שבצים מוחיים, אלצהיימר - כל אלו הורגים אינדיבידואלים בטרם עת, זה ברור וכואב, אבל הם גם פוגעים בקצב ההתקדמות של האנושות. כאשר יימצאו הטיפולים במחלות הללו, הם לא רק יחסכו כאב רב מן העולם, אלא גם יוודאו שיוצרים וממציאים ימשיכו להעניק לכולנו מגדולתם במשך שנים רבות מאד. נקווה שנגיע לעתיד זה, במהרה בימינו.

[תמונתו של גוסטב מאהלר משמאל היא נחלת הכלל]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *