יואב אבן: הצד שלו. על תלונות השווא באלימות בין בני זוג

תקציר: אין דרך טובה יותר להבין את השלכותיה של תופעה מאשר לשמוע עליה מאלה שחוו אותה. יואב אבן הוא הכתב לענייני בריאות בחדשות ערוץ 2 לשעבר, והוא הואשם באונס על ידי בחורה שהכיר שהכיר דרך הפייסבוק ונפגשו פעם אחת בביתו. עקב התלונה נעצר. הספר נכתב בזמן אמת, בעת ששוחרר מהמעצר המשטרתי למעצר בית. משך זמן היה צו איסור פרסום על זהותו ועיסוקו. לבקשתו, נעתר בית המשפט להסיר את הצו. הספר ניתן כאן להורדה חינמית.

[מימין: כריכת ספרו של יואב אבן: 'הצד שלו'. משמאל: תמונתו של יואב אבן. מקור התמונות: פייסבוק]
[מימין: כריכת ספרו של יואב אבן: 'הצד שלו'. משמאל: תמונתו של יואב אבן. מקור התמונות: פייסבוק]

[לריכוז המאמרים אודות תופעת ה- MeToo# והשלכותיה, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים אודות תופעת תלונות השווא והשלכותיה, לחצו כאן]

בכל תופעה – ולו המדוברת ביותר – יש צדדים נסתרים שמודרים מהדיון הציבורי. הם נשארים בצל, הן משום שהתופעה חשובה יותר מהעיסוק בסימפטומים שלה; והן משום שלגופים הדומיננטיים בעיסוק בתופעה נוח שלא לתת לה בולטות, כל אחד מסיבותיו הוא. 

כזו היא תופעת תלונות השווא בתחום האלימות נגד בני זוג.

תופעת תלונות השווא באלימות בין בני זוג (False complaints / false allegations in violence against women)  היא ניסיון לעשות במנגנון אכיפת החוק שימוש, לצורך השגת עמדת יתרון על הצד השני במאבקי גירושין וחלוקת רכוש, וגם על רקע מניעים רגשיים כמו נקמה.

אין דרך טובה יותר להבין את השלכותיה של תופעה מאשר לשמוע עליה מאלה שחוו אותה. יואב אבן הוא הכתב לענייני בריאות בחדשות ערוץ 2, והוא הואשם באונס על ידי בחורה שהכיר שהכיר דרך הפייסבוק ונפגשו פעם אחת בביתו. עקב התלונה נעצר.

הספר נכתב בזמן אמת, בעת ששוחרר מהמעצר המשטרתי למעצר בית. משך זמן היה צו איסור פרסום על זהותו ועיסוקו. לבקשתו, נעתר בית המשפט להסיר את הצו.

אינני מכיר את המקרה והדמויות הפועלות ואין לי מושג מי צודק. אני רק יודע שזה חומר טוב כדי להבין את הצד השני של התופעה...

אבן טוען כי ניסה שנתיים לשכנע הוצאות ספרים לפרסם את הספר ולשווא. על כן, החליט לפרסם אותו כספר דיגיטלי בעצמו. על כן, הוא מאפשר את הורדתו בדף האינטרנט שיצר לצורך כך. יואב גם מאפשר למי שמבקש לשלם על הספר או לתרום יותר סכום מינימלי של 25 ש"ח.

יואב אבן מדגיש בדף זה, כי מתלוננות שווא פוגעות לא רק בגברים חפים מפשע, אלא גם בנפגעות אמתיות של תקיפות מיניות, שבגלל המעלילות - נתקלות לעתים קרובות בחומה אטומה של חוסר אמון כשהן אוזרות אומץ ומתלוננות.

לטעמי, זהו ספר חובה למרצים לאכיפת חוק, לתלמידיהם ולכל אזרח המעוניין ללמוד ולהבין מקרוב את הסוגייה!

עוד על הספר

לדף האינטרנט להורדת הספר. לנוחותכם, ניתן להוריד את הספר גם כאן בפורמט pdf: יואב אבן - הצד שלו

[לריכוז המאמרים אודות תופעת ה- MeToo# והשלכותיה, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים אודות תופעת תלונות השווא והשלכותיה, לחצו כאן]

[בתמונה: בישראל, משתלם להעליל... התמונה המקורית היא תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Kevin Simmons לאתר flickr]
[בתמונה: בישראל, משתלם להעליל... התמונה המקורית היא תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Kevin Simmons לאתר flickr]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

 

4 thoughts on “יואב אבן: הצד שלו. על תלונות השווא באלימות בין בני זוג

  1. הבן אדם משקר, הייתי מעורב בעניין קראתי את כל המסמכים גם שלו וגם של הצד השני.
    כל מה שהוא בחר להציג בספר הוא בחר בקפידה' כי שאר הדברים מוכיחים את האמת המרה שהוא מנסה להסתיר/ אמנע מלחשוף פרטים אבל מבטיח לך' שאם מישהו ייקח על עצמו לעשות תחקיר, יגלו שהצד השני לא דובר שקר אלא היה אמתי. לאורך כל הדרך העדים שזומנו למשטרה אמרו אחד על אחד את מה שהקרבן סיפר בעדותו, ומי שהיה מעורב הוזמן. יש כמה עדויות של אנשים שאינם קשורים, שהעידו על התנהגויות לא מקובלות שלו. יש מסמכים רפואיים אמינים לחלוטין שמצביעים על כך שהייתה פגיעה. יש לו עניין עם ספרים וממה שהבנתי לא מדובר בספרים שצריך להתגאות בהם. ואגב כמדומני שלא מדובר בבת זוג לשעבר אלא מישהו שהכיר דרך הפייסבוק ונפגשו פעם אחת בביתו.

    ניראה כרגע שמה שיואב אבן מנסה לעשות זה לנקום או להתפרסם על גב הקרבן שלו, כי אף אחד אחר לא חושב שהוא מעניין. בנוסף, שמעתי על נשים נוספות שעברו דבר דומה, ושחוששות מאוד להתלונן. כנראה בגלל שהוא זוכה לכזאת תמיכה מאיימת. אז תעשו אתם את החושבים אם כדי ליחצ"ן אדם כזה.

    • אני מכירה את יואב היכרות אישית וקרובה.אפשר להגיד עליו הרבה דברים אבל מבחינת חוק – הוא אזרח שומר חוק באופן הדוק ולעיתים אפילו מוגזם (אני מאלה שיחצו באדום אם אין מכוניות בסביבה-הוא לא, בכזו רמה), ומבחינה מוסרית – הוא לא פוגע באנשים ובטח לא בכוונה תחילה. יואב מאופק ושולט בעצמו ולא זכור לי מקרה שבלהט הרגע הוא עשה או אפילו אמר דבר לא מקובל. הבן אדם לא מכניס כל אחד או אחת לחייו אבל אלה שכן הוא הכי קשוב ומכיל ועדין איתם. זה לא משהו שאפשר להמציא או ללמוד לעשות,נולדים כאלה.יואב אבן הוא אדם שתמיד יהיה בשביל מי שחשוב לו בשעת צרה.אם הוא הכניס בחורה אליו הביתה והיא לא רוצה או מתנגדת למשהו הוא לא ינסה בכח ולא ינסה לשכנע ולא ישחק משחקים.הוא הכי ישר והגון ואת זה יש לומר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *