פנחס יחזקאלי: תורת הגרפים: המתמטיקה של הגרפים

תקציר: תורת הגרפים (Graph theory) היא ענף של המתמטיקה העוסק בתכונותיהם של גרפים. גרפים יכולים לייצג מבנים מופשטים בתחומים רבים ומגוונים, ולכן אלגוריתמים לטיפול בגרפים הם נושא מרכזי במדעי המחשב.

תורת הגרפים

[בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

[לאוסף המאמרים על רשתות, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

תורת הגרפים (Graph theory) היא ענף של המתמטיקה העוסק בתכונותיהם של גרפים. היא עוסקת בחקר הרשתות  בתחומים השונים של חיינו, ומגדירה את מהות קשרי הגומלין ואופיים, ביחסים שבין מרכיביה של מערכת מורכבת.

בפשטות, גרף מייצג קבוצת אובייקטים וקשרים ביניהם. גרפים יכולים לייצג מבנים מופשטים בתחומים רבים ומגוונים, ולכן אלגוריתמים לטיפול בגרפים הם נושא מרכזי במדעי המחשב.

דוגמה לשימוש בתורת הגרפים, בדיסציפלינות הניתוח הרשתי: ניתוח רשתות חברתיות Social Network Analysis) SNA); וניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA).

[להרחבת המושג 'רשת', לחצו כאן] [להרחבה בנושא: 'קשרי גומלין', לחצו כאן] [להרחבת המושג 'תורת הרשתות', לחצו כאן] [להרחבת המושג: 'חשיבה רשתית', לחצו כאן] [להרחבת המושג ניתוח רשת חברתית SNA, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים בנושא ניתוחי רשת ארגונית ONA, לחצו כאן] [להרחבת המושג 'מערכת מורכבת', לחצו כאן]

הקשר שבין תורות הגרפים והרשתות

[לאוסף המאמרים על רשתות, לחצו כאן]

מקורות והעשרה