פיקוח

תקציר: פיקוח (Control או Supervision) הוא מעקב אחר פעילותו של גורם כפוף, על מנת לוודא שההוראות שקיבלת מולאו כראוי, ופעילותם תואמת את המצופה מהם. פיקוח מדכא יוזמה. לעולם יתקיים האיזון העדין בין הצורך למשל, לפקח על יחידות לוחמות, הכפופות לפיקוד, לבין הצורך לאפשר לכל יחידה כזו מידה מסוימת של יוזמה...מגדל פיקוח

[תמונה חופשית שהועלתה על ידי Clive Darra לאתר flickr]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

פיקוח (Control או Supervision) הוא מעקב אחר פעילותו של גורם כפוף, על מנת לוודא שההוראות שקיבלת מולאו כראוי, ופעילותם תואמת את המצופה מהם (מילון מונחי צהל, 1998, ע' 498).

פיקוח מדכא יוזמה. לעולם יתקיים האיזון העדין בין הצורך למשל, לפקח על יחידות לוחמות, הכפופות לפיקוד, לבין הצורך לאפשר לכל יחידה כזו מידה מסוימת של יוזמה (לוטוואק, 2002, ע' 29).

[להרחבת המושג: 'יוזמה', לחצו כאן]

אדוארד לוטוואק

[בתמונה: אדוארד לוטוואק וספרו "אסטרטגיה של מלחמה ושלום", שראה אור בהוצאה מערכות ב- 2002. תמונתו של לוטוואק נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידו. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

מקורות