מאבק השחורים בארצות הברית באתר ייצור ידע

[בתמונה: ההפגנות בעקבות רצח ג'ורג' פלויד ב-25 במאי 2020, באירוע של אלימות משטרתית. תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Anthony Crider לאתר flickr]

מאבק השחורים לשוויון בארצות הברית הוא סאגה מתמשכת, שכפי הנראה לא תסתיים לעולם. שיא אחד שלה היה בשנות החמישים והשישים של המאה העשרים. בשנים האחרונות הוא מתמקד באלימות המשטרתית כסמן לאפליה הכללית ממנה סובלים שחורים; ומתאפיין בסממנים אנרכיסטיים גוברים והולכים, שבהם כל אירוע יוצא משליטה. גם תנועת המאבק של עולי אתיופיה אמצה בשנים האחרונות את דפוס המאבק הזה...

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות מאבק השחורים בארצות הברית, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה: 

מיכל ברק

מיכל חדד

פנחס יחזקאלי

אברהם מילרום

מוטי קליינמן

אלעד רזניק

One thought on “מאבק השחורים בארצות הברית באתר ייצור ידע

  1. הצילום של חניקתו של גורג פלויד ברגלו של השוטר על צווארו , איך שלא נסתכל על זה- היא אכן מזעזעת, ותמונות כאלה ניתן לראות לעיתים קרובות במצבים ומקומות שונים אך רק לעיתים רחוקות מתנפצת תמונה כזו לכדי מחאה ציבורית בהיקף כזה.

    וכמו באירועים ואסונות אחרים, מנצלים שונאי ישראל את ההזדמנות לעשות דמוניזציה של ישראל כמפיצה את כול הרע שבעולם, בטענה ששוטרי ארהב למדו את שיטת החניקה הזו ממשטרת ישראל שכך הורגת את הפלסטינאים. יהדות ארהב נזעקה להגיב לפרופגנדה האנטישמית הזו בזעם רב.
    אך היום, הראו בחדשות הערב בערוץ 12 כיצד משטרת ישראל תופסת צעיר שנסע על קורקינט ללא קסדה, ובווידאו מראים בדיוק את אותה התמונה בה שוטר מניח את ברכו על צוואר הצעיר על הקרקע! לאחר שהתנגד בכוח למעצר ולהזדהות.

    יופי- הצלחנו להוכיח לכול העולם את שיטות העבודה של הקלגס הציוני. הנלמדים גם בארצות הברית….
    קרוב לוודאי שמשטרות רבות בעולם נוקטות בדרכים כאלה ודומיהם כלפי סרבני מעצר, ונדרשים להפעיל כוח- כמו במקרה הישראלי.
    אבל אף מדינה ואף תחנת שידור זרה לא תשיש להפגין זאת כאשר דמו של גורג פלויד טרם נמחה מהמדרכה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *