תקיפת פרל הארבור באתר ייצור ידע

תקציר: תקיפת פרל הארבור ע"י היפנים, בבוקר יום ראשון (יום המנוחה השבועי) ה- 7 בדצמבר 1941, נצרבה בתודעה האמריקאית כאירוע של קלון לאומי, והיא נחשבת לכישלון המודיעיני הגדול ביותר בתולדות ארצות הברית, עד פיגועי 11 בספטמבר. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות תקיפת פרל הארבור ומשמעויותיה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה.

[בתמונה: אחד ממטוסי ה'זירו' היפנים על נושאת המטוסים 'אקאגי', בדרך לתקיפת פרל הארבור. התמונה היא נחלת הכלל]
[בתמונה: אחד ממטוסי ה'זירו' היפנים על נושאת המטוסים 'אקאגי', בדרך לתקיפת פרל הארבור. התמונה היא נחלת הכלל]

בבוקר יום ראשון (יום המנוחה השבועי) ה- 7 בדצמבר 1941, תקפו מטוסי זירו, של האימפריה היפנית, שהמריאו מנושאות מטוסים, את בסיס צי האוקיאנוס השקט האמריקאי בפרל הארבור שבהוואי. תקיפת הפתע הזו, ללא הכרזת מלחמה, הייתה דרכה של יפן להיכנס למלחמה, והיא הפכה את המלחמה האירופית למלחמת עולם. בתקיפת פתע זו איבדה ארצות הברית 12 ספינות מלחמה, 188 מטוסים ו־2,459 חיילים ואזרחים, אולם למזלה, נושאות המטוסים וצי הצוללות לא נפגעו, כיוון שלא עגנו בבסיס באותה העת (ויקיפדיה: המתקפה על פרל הארבור).

ההתקפה נצרבה בתודעה האמריקאית כאירוע של קלון לאומי, והיא נחשבת לכישלון המודיעיני הגדול ביותר בתולדות ארצות הברית, עד פיגועי 11 בספטמבר. המתקפה על פרל הארבור גרמה לכניסתה של ארצות הברית למלחמת העולם השנייה, עד לכניעת האימפריה היפנית (ויקיפדיה: המתקפה על פרל הארבור).

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות תקיפת פרל הארבור ומשמעויותיה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה:

לאוסף מאמרים רלוונטי:

עמר דנק

סא"ל במיל' עמר דנק, עשה את שירותו הצבאי בחיל האוויר ובחטיבה האסטרטגית באג"ת. הוא מהנדס מערכות מידע, מוסמך ביחסים בין לאומיים מטעם אוניברסיטת חיפה. מרתוניסט...

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

.

.

.

.

צבי לניר

ד"ר צבי לניר

.

.

.

.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *