המודלים מעלה-מטה (Top Down) ומטה-מעלה (Bottom Up) באתר ייצור ידע

תקציר: מעלה-מטה ומטה-מעלה הם שני מודלים של תקשורת ארגונית, המציינים בשמם את כיוון זרימת התקשורת: האחד, מההנהלה, מטה אל העובדים (Top Down); והשני, מהעובדים, מעלה אל ההנהלה (Bottom Up). ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות המודלים הללו, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה!

[בתמונה: המודלים מעלה-מטה (Top Down) ומטה-מעלה (Bottom Up). תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי Clker-Free-Vector-Images לאתר FIXABAY]

מעלה-מטה ומטה-מעלה הם שני מודלים של תקשורת ארגונית, המציינים בשמם את כיוון זרימת התקשורת: האחד, מההנהלה, מטה אל העובדים (Top Down); והשני, מהעובדים, מעלה אל ההנהלה (Bottom Up). חשיבה - הכוללת את מודל מעלה-מטה - יכולה להוביל להסקת מסקנות דדוקטיבית – מן הכלל אל הפרט. לעומת זאת, חשיבה - הכוללת את מודל מטה-מעלה - יכולה להוביל להסקת מסקנות אינדוקטיבית, בה המסקנות מתקבלות מן הפרט אל הכלל...

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות המודלים מעלה-מטה (Top Down) ומטה-מעלה (Bottom Up), על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה:

אוספי מאמרים רלוונטיים נוספים:

פנחס יחזקאלי ודרור ורדי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי (בימין התמונה) הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה. 

דרור ורדי (בשמאל התמונה) הוא ‏‏סמנכ"ל פתרונות אפקטיביים‏‏ ועובד ב-‏‏פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה - מומחים בהגדלת הכנסות והקטנת הוצאות‏‏. שימש בעת כתיבת המאמר כמנהל הצוות המקצועי במרכז "גישות", בעל M.A בפסיכולוגיה חברתית וסוציולוגיה באוניברסיטת בר אילן ומשמש כחבר איפ"א. משמש כיועץ ארגוני ליחידות שטח, במסגרת השינוי המערכתי שעוברת משטרת ישראל.

.

.

.

פנחס יחזקאלי ושרית אונגר משיח:

ד"ר פנחס יחזקאלי ואינג' שרית אונגר-משיח הם מומחים לניתוח רשתות ארגונית (Organizational Network Analysis). ושותפים בחברת 'ייצור ידע'.

.

.

.

.

עפרון רזי ופנחס יחזקאלי:

ד"ר פנחס יחזקאלי ואינג' עפרון רזי הם מומחים בתחום האבחון הארגוני. מאמר זה מבוסס על פרק מספרם "אנטומיה של ארגונים צבאיים, שראה אור בהוצאת משרד הביטחון ומודן בשנת 2013.

.

.

.

.

Jeppe Vilstrup Hansgaard:

.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *