פנחס יחזקאלי: עשר כרזות על פוליטיקה, צבא ומדינאות: אוסף ארבעה עשר

[התמונה המקורית היא נחלת הכלל]

[לאוסף הכרזות על פוליטיקה, צבא ומדינאות, לחצו כאן]

"נַפְתָּלִי, אַיָּלָה שְׁלֻחָה–הַנֹּתֵן, אִמְרֵי-שָׁפֶר" (בראשית מט, כא)

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

כְּרָזָה או פּוֹסְטֶר (Poster) היא כל דימוי חזותי המיועד להצגתו לראווה. כרזות הן לא פעם הפריט המזהה מעצב גרפי יותר מאשר תוצרים אחרים בעולם העיצוב. לפני עידן הרשתות החברתיות, היו הפוסטרים מודפסים על נייר ותלויים לראווה על קירות או משטחים. היום, עברה הזירה אל הרשתות החברתיות (ויקיפדיה: כרזה).

הדף הזה מביא לכם את האוסף הארבעה עשר של כרזות ובהן אמירות שתועדו אצלנו, באתר ייצור ידע; בהקשרים של פוליטיקה, צבא ומדינאות.

לכרזות האחרות, לחצו כאן.

תיהנו; ואתם מוזמנים לתרום עוד...

כרזות שבעל הזכויות בהן לא אותר, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי בכל כרזה, אנא פנו ל: yehezkeally@gmail.com]

*  *  *

כרזה ראשונה, בראש הדף: "הצבא, כמובן, צועד על קיבתו"

האמירה, שנכונה תמיד, ושאיתה נכון לפתוח את הקורס "מבוא ללוגיסטיקה"...

כרזות שנייה ושלישית: ״צבא המשקר את עצמו, סופו שיובס על ידי שקריו״

אמירה נוקבת של האלוף במיל' יצחק בריק, וחבל על כל מילה נוספת...

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Schwerdhoefer לאתר Pixabay]

וגם:

[התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה רביעית: הטרור הוא בעיה אסטרטגית!

כותב זלמן שובל, לשעבר שגריר ישראל בארצות הברית: "ברור שיצחק רבין המנוח לא צדק, לפחות בראיה של היום, כשאמר, שטרור איננו מהווה בעיה אסטרטגית. הטרור בהחלט מהווה בעיה אסטרטגית!"

[תמונתו של יצחק רבין היא צילום מסך מחדשות ערוץ 2]

כרזה חמישית: אנחנו חיים בבזאר תורכי

כותב ניצב בדימוס אורי בר לב:

אחרי שנפיחת 'פאניקת מצעד הדגלים' ביוני 2021 התפוגגה בקול דממה דקה, וכיוון שאיש לא יטרח לעשות חשבון נפש, מן הראוי לפחות להעלות את הדברים על הכתב: על מה הייתה הפאניקה הקולקטיבית הזו?

מדינת ישראל היא מעצמה אזורית; אבל אנחנו עושים מעצמנו בדיחה אזורית, מתנהגים כעלה נידף ברוח ומאשימים את עצמנו ביצירת פרובוקציה... מדוע רוב במדינה ריבונית אמור ללכת על גחלים ביחסיו עם מיעוט גדול ולוחמני, שעושה הכל כדי להלהיט את האווירה? זכותו של כל גוף במדינה להפגין וכוחות הביטחון יודעים לאבטח. סוף פסוק. אז על מה ההתרגשות?

מי שאיני רוצה להיסחט בבזאר התורכי שלנו, צריך להפגין אדישות. לא מאיימים עלינו. רוצים לירות? בבקשה. שאו בתוצאות. אנחנו בשלנו!

[הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שישית ושביעית: רקוויאם לאירופה...

כרזה שישית: מה מטרות האסלאם באירופה?

כותב יורם אטינגר: לדברי יוסוף קאראדאווי, הסמכות הרוחנית המובילה של "האחים""האסלאם יחזור לאירופה ככובש לאחר שגורש מאירופה פעמיים.... הכיבוש האסלאמי לא יהיה בכוח החרב, אלא על ידי [הגירה] והפצת האסלאם... עד לכיבוש העולם כולו [ובמיוחד רומא] ושיקום החליפות האסלאמית....".

[התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שביעית: גורלה של אירופה הנוצרית נחרץ (ויש לקחים ללמוד...)!

ד"ר פנחס יחזקאלי מצטט בהקשר זה את יונתן ויינברג: "האיום הגדול על תרבות, יותר מהכחדה פיזית, הוא אבדן הרלוונטיות שלה!"

[הכרזה: ייצור ידע]

כרזות שמינית עד עשירית: ארה"ב משקיעה בישראל ולא מסייעת לה!

כותב יורם אטינגר: 

"ישראל היא מכפלן עוצמה ביטחוני ואזרחי ייחודי עבור ארה"ב. ומכאן, שארה"ב מבצעת השקעה שנתית ב- ולא מעניקה סיוע חוץ ל- ישראל, המניבה תשואה שנתית ייחודית של מאות אחוזים למשלם המיסים האמריקאי."

[הכרזה: ייצור ידע]

כרזה תשיעית באותו הקשר: ישראל שווה לארה"ב חמש סוכנויות ביון מרכזיות...

כותב יורם אטינגר: "ישראל היא מקור המודיעין הזר היעיל ביותר של ארה"ב שהיקפו עולה על זה של כל מדינות נאט"ו יחדיו. לדוגמא, ארכיון הגרעין האיראני, לוחמה בטרור, מידע על מגבלות ויתרונות מערכות נשק סובייטיות/רוסיות ושיבושן, סיכול ניסיונות להפיל משטרים ערביים פרו-אמריקאים, ועוד.

לדעת הגנרל ג'ורג' קיגן (George Keegan) שהיה ראש המודיעין של חיל האוויר האמריקאי: "כדי לייצר את המידע המודיעיני הישראלי הנמסר לארה"ב, יש להקים חמש סוכנויות ביון מרכזיות (CIA)". תקציב שנתי של ה-CIA הוא כ-15 מיליארד דולרים (כמעט פי חמש מ"סיוע החוץ" השנתי).

[התמונה המקורית היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה עשירית באותו הקשר: קונספציית הנדל"ן המטופשת!

כותב יורם אטינגר:  

"להערכת הגנרל אלכסנדר הייג (Alexander Haig) שהיה המפקד העליון של נאט"ו ומזכיר המדינה בארה"ב, ישראל היא נושאת-המטוסים הגדולה ביותר של ארה"ב, שאינה זקוקה לחיילי ארה"ב, עוגנת באזור קריטי ביותר לאינטרסים ביטחוניים וכלכליים של ארה"ב, ושאי-אפשר להטביעה. לפי הייג, אלמלא ישראל, היה על ארה"ב לייצר ולהציב באזור עוד מספר נושאות-מטוסים אמיתיות, בנוסף למספר חטיבות צבא, וכל זה בעלות של 20-15 מיליארד דולרים לשנה (פי חמש מ"סיוע החוץ" לישראל)."

[התמונה המקורית היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

[לאוסף הכרזות על פוליטיקה, צבא ומדינאות, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *