פנחס יחזקאלי: ימי אלשיך – אוסף ראשון של כרזות מחאה

הכרזה הראשונה בראש הדף: "פרעות תשפ"א היו נמנעות, אם רק הייתם נותנים לי לעבוד חופשי עם המימד החמישי"... עו"ד פנחס פישלר מלעיג בכרזה זו שבראש המאמר, על המפכ"ל לשעבר אלשיך ועל מעורבותו בפרשת 'המימד החמישי' [כל פרעות תשפ"א היו נמנעים אילו... ציוץ של עו"ד פנחס פישלר בטוויטר. לציוץ המקורי לחצו כאן. בעל הזכויות בתמונת הרקע לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

[כל פרעות תשפ"א היו נמנעים אילו... ציוץ של עו"ד פנחס פישלר בטוויטר. לציוץ המקורי לחצו כאן. בעל הזכויות בתמונת הרקע לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

הקדנציה של רוני אלשיך כמפכ"ל המשטרה - גם לפני פרשת פגסוס - הייתה אחת הקשות ביחסי המשטרה עם הדמוקרטיה הישראלית. המחאה הציבורית ברשתות החברתיות הייתה בהתאמה. הדף הזה מביא לכם – אוסף ראשון של כרזות מחאה אלה.

[לאוסף, הכרזות (הפוסטרים) באתר ייצור ידע, לחצו כאן] [לאוסף ביטויי המחאה האנטי משטרתיים באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

"נַפְתָּלִי, אַיָּלָה שְׁלֻחָה–הַנֹּתֵן, אִמְרֵי-שָׁפֶר" (בראשית מט, כא)

הדף עודכן ב- 11 בפברואר 2022

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

זהו אוסף כרזות ראשון מתוך שניים המתעדים את כרזות המחאה נגד המפכ"ל רוני אלשיך והמשטרה שלו. לאוסף הכרזות הראשון, לחצו כאן:

*  *  *

כְּרָזָה או פּוֹסְטֶר (Poster) היא כל דימוי חזותי המיועד להצגתו לראווה. כרזות הן לא פעם הפריט המזהה מעצב גרפי יותר מאשר תוצרים אחרים בעולם העיצוב. לפני עידן הרשתות החברתיות, היו הפוסטרים מודפסים על נייר ותלויים לראווה על קירות או משטחים. היום, עברה הזירה אל הרשתות החברתיות (ויקיפדיה: כרזה).

ימיו של רוני אלשיך - גם לפני פרשת פגסוס - כמפכ"ל המשטרה, היו אחת הקדנציות הקשות ביחסי המשטרה עם הדמוקרטיה הישראלית. המחאה הציבורית ברשתות החברתיות הייתה בהתאמה.

הדף הזה מביא לכם - לצורכי תיעוד ולימוד ולצורכי מחקר עתידי - אוסף של כרזות מחאה נגד משטרת ישראל העוסקות במפכ"ל אלשיך. חלק מהכרזות מוצדקות, חלקן ממש לא... אבל רוני אלשיך והמשטרה שלו הרוויחו את רובן ביושר...

לכרזות האחרות, לחצו כאן. תיהנו; ואתם מוזמנים לתרום עוד...

כרזות שבעל הזכויות בהן לא אותר, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי בכל כרזה, אנא פנו ל: yehezkeally@gmail.com]

*  *  *

כרזה ראשונה בראש העמוד ושנייה: פרשת הממד החמישי

פרשת הממד החמישי היא התקשרות שנערכה בין משטרת ישראל בעידן המפכ"ל רוני אלשיך, לחברת התוכנה "הממד החמישי" לביצוע עסקת רכש שלא על פי הנהלים המקובלים. הפרשה עברה לבדיקת פרקליטות המדינה לאחר שמבקר המדינה מצא אי סדרים בעניין. הפרשה עלתה לכותרות במרץ 2019; ובפברואר 2020 החליט ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, שהמשטרה תקיים חקירה פלילית בפרשה. יצוין כי יו"ר הדירקטוריון לשעבר של החברה באותה עת, היה בני גנץ. הוא אינו חשוד בפרשה (ויקיפדיה: פרשת המימד החמישי).

הכרזה הראשונה בראש הדף: "פרעות תשפ"א היו נמנעות, אם רק הייתם נותנים לי לעבוד חופשי עם המימד החמישי"...

עו"ד פנחס פישלר מלעיג בכרזה זו שבראש המאמר, על המפכ"ל לשעבר אלשיך ועל מעורבותו בפרשת 'המימד החמישי'.

כרזה שנייה באותו הקשר: המפכ"ל אלשיך, בני גנץ ופרשת המימד החמישי  

בעקבות הפרשה, פורסמה כרזת המחאה הזו בפייסבוק ובווטצאפ. היא נוצרה על ידי משה הלוי, ושותפה על ידי עו"ד פנחס פישלר בקבוצת הפייסבוק, "משטרת לואי דה פינס" בשנת 2020, על ידי משה הלוי:

בכרזה: המפכ"ל אלשיך, בני גנץ ופרשת המימד החמישי   בעקבות הפרשה, פורסמה כרזת המחאה הזו בפייסבוק ובווטצאפ. היא נוצרה על ידי משה הלוי, ושותפה על ידי עו"ד פנחס פישלר בקבוצת הפייסבוק, "משטרת לואי דה פינס" בשנת 2020, על ידי משה הלוי:

כרזה שלישית: קשה...

הקדנציה של רוני אלשיך כמפכ"ל נחשבת, כאמור, על ידי מומחים לאכיפת חוק כאחת הקשות ביחסי משטרה ודמוקרטיה בישראל.

כרזה זו נוצרה על ידי משה הלוי, ושותפה על ידי עו"ד פנחס פישלר בקבוצת הפייסבוק, "משטרת לואי דה פינס" בשנת 2020, על ידי משה הלוי:

קשה... הקדנציה של רוני אלשיך כמפכ"ל נחשבת, כאמור, על ידי מומחים לאכיפת חוק כאחת הקשות ביחסי משטרה ודמוקרטיה בישראל. כרזה זו נוצרה על ידי משה הלוי, ושותפה על ידי עו"ד פנחס פישלר בקבוצת הפייסבוק, "משטרת לואי דה פינס" בשנת 2020, על ידי משה הלוי:

כרזה רביעית: המפכ"ל אלשיך התאהב בתפקידו ואיננו מעוניין יותר בתפקיד ראש השב"כ

פיני פישלר ומשה הלוי בעקבות הצהרת המפכ"ל אלשיך שהתאהב בתפקידו: קצין: "המפכ"ל אמר שהוא התאהב במשטרה". לואי דה פינס: "גם אני התאהבתי פעם בגרושתי, עד שגיליתי שהיא שקרנית, בזבזנית, אלימה, מטייחת ובוגדת בי עם כולם..." כרזה זו שמשמאל, נוצרה על ידי משה הלוי, ושותפה על ידי עו"ד פנחס פישלר בקבוצת הפייסבוק, "משטרת לואי דה פינס".

ביוני 2016 על רקע החמרת היחסים שבין המפכ"ל דאז, רוני אלשיך לראש הממשלה, בנימין נתניהו, והבנתו של אלשיך שההבטחה להיות ראש השב"כ - שקיבל לפי פרסומים בתקשורת כדי שיסכים לכהן כמפכ"ל המשטרה - התאדתה; הוא פרסם כי התאהב בתפקידו, ואיננו מעוניין יותר בתפקיד ראש השב"כ...

כזכור,הקדנציה של רוני אלשיך כמפכ"ל נחשבת על ידי מומחים לאכיפת חוק כאחת הקשות ביחסי משטרה ודמוקרטיה בישראל.

כרזה זו שמשמאל, נוצרה על ידי משה הלוי, ושותפה על ידי עו"ד פנחס פישלר בקבוצת הפייסבוק, "משטרת לואי דה פינס".

כרזה חמישית: המפכ"ל אלשיך הוא עוף מוזר...

יוני 2016: עוד ביטוי לכשלי המשטרה בעידן אלשיך גרס כך: "רב הניצב על הגלוי; יום בלי פשלה הוא יום נס. ללא בדיקה נשלף מינוי, עלבון ללואי דה פינס. המפכ"ל הוא, מה נגיד ועדיין לא נאמר? ממלא את התפקיד, אך נראה כעוף מוזר." כרזה זו נוצרה על ידי משה הלוי, ושותפה על ידי עו"ד פנחס פישלר בקבוצת הפייסבוק, "משטרת לואי דה פינס" בשנת 2020.

עוד ביטוי לכשלי המשטרה בעידן אלשיך גרס כך:

"רב הניצב על הגלוי; יום בלי פשלה הוא יום נס. ללא בדיקה נשלף מינוי, עלבון ללואי דה פינס. המפכ"ל הוא, מה נגיד ועדיין לא נאמר? ממלא את התפקיד, אך נראה כעוף מוזר."

כרזה זו נוצרה על ידי משה הלוי, ושותפה על ידי עו"ד פנחס פישלר בקבוצת הפייסבוק, "משטרת לואי דה פינס" בשנת 2020.

כרזה שישית: פרשת סופר יודה

ב- 22 למאי 2016, תקפו שוטרים סמויים ושוטרי מג"ב עובד ערבי ישראלי במרכול "סופר יודה" ברחוב אבן גבירול בתל אביב. מעסיקו של העובד, סיפר כי הוא נתקל בשני שוטרים סמויים מחוץ לחנות. "ביקשו ממנו להזדהות בפניהם ולא הציגו תעודה", סיפר כהן ל-ynet, "בתגובה לכך הוא ביקש מהם להזדהות קודם. הם הזמינו למקום תגבורת משטרתית וכשהם באו הם החלו להכות אותו". השוטרים תועדו מכים אותו בסרטון אבטחה. שמונת שוטרים היו מעורבים באירוע.

[למאמר המלא של נועם (דבול) דביר ורועי ינובסקי ב- ynet, לחצו כאן]

המקרה הזו - ושרשרת פעולות מביכות נוספות - הביאו את המפכ"ל דאז, רוני אלשיך להגיב: "לא עבר על המשטרה כלום", אמר. "לתקשורת מותר לבקר, אז שתמשיך לבקר, אנחנו נעשה את שלנו"...

[למאמר המלא של רועי ינובסקי ב- ynet, לחצו כאן]

לאור התגובה הזו יצר משה הלוי (הלמו) כרזה, ששותפה על ידי עו"ד פנחס פישלר בקבוצת הפייסבוק, "משטרת לואי דה פינס":

כרזה בעקבות אירוע השימוש בכוח במאי 2016: פרשת סופר יודה ב- 22 למאי 2016, תקפו שוטרים סמויים ושוטרי מג"ב עובד ערבי ישראלי במרכול "סופר יודה" ברחוב אבן גבירול בתל אביב. מעסיקו של העובד, סיפר כי הוא נתקל בשני שוטרים סמויים מחוץ לחנות. "ביקשו ממנו להזדהות בפניהם ולא הציגו תעודה", סיפר כהן ל-ynet, "בתגובה לכך הוא ביקש מהם להזדהות קודם. הם הזמינו למקום תגבורת משטרתית וכשהם באו הם החלו להכות אותו". השוטרים תועדו מכים אותו בסרטון אבטחה. שמונת שוטרים היו מעורבים באירוע. המקרה הזו - ושרשרת פעולות מביכות נוספות - הביאו את המפכ"ל דאז, רוני אלשיך להגיב: "לא עבר על המשטרה כלום", אמר. "לתקשורת מותר לבקר, אז שתמשיך לבקר, אנחנו נעשה את שלנו"... לאור התגובה הזו יצר משה הלוי (הלמו) כרזה, ששותפה על ידי עו"ד פנחס פישלר בקבוצת הפייסבוק, "משטרת לואי דה פינס".

כרזה שביעית: "רק שלוש שנים, אין שנה רביעית!"

עו"ד פנחס פישלר מקשר בין העובדה - שהקדנציה של רוני אלשיך כמפכ"ל נחשבת על ידי מומחים לאכיפת חוק כאחת הקשות ביחסי משטרה ודמוקרטיה בישראל - לכך, שהמפכ"ל לא קיבל שנת כהונה רביעית. 

"רק שלוש שנים, אין שנה רביעית!" עו"ד פנחס פישלר מקשר בין העובדה - שהקדנציה של רוני אלשיך כמפכ"ל נחשבת על ידי מומחים לאכיפת חוק כאחת הקשות ביחסי משטרה ודמוקרטיה בישראל - לכך, שהמפכ"ל לא קיבל שנת כהונה רביעית.  כרזה זו נוצרה ע"י עו"ד פנחס פישלר, ופורסמה בקבוצת הפייסבוק, "משטרת לואי דה פינס", ב- 27 במאי 2021.

כרזה שמינית: "בלה בלה בלה..."

בעקבות ראיונות, שנתן אלשיך לתקשורת בנושאי משטרה:

כרזה זו נוצרה על ידי משה הלוי, ושותפה על ידי עו"ד פנחס פישלר בקבוצת הפייסבוק, "משטרת לואי דה פינס" ב- 28 בינואר 2019, על ידי משה הלוי:

בכרזה: "בלה בלה בלה..." בעקבות ראיונות, שנתן אלשיך לתקשורת בנושאי משטרה: כרזה זו נוצרה על ידי משה הלוי, ושותפה על ידי עו"ד פנחס פישלר בקבוצת הפייסבוק, "משטרת לואי דה פינס" ב- 28 בינואר 2019, על ידי משה הלוי.

[למקור הכרזה בפייסבוק, לחצו כאן]

כרזות תשיעית עד אחת עשרה: פרשת ג'רושי...

זוהי אחת הפרשות המביכות שבהן היה המפכ"ל אלשיך מעורב: ביולי 2018 נחטף הילד כרים ג'ומהור בן ה-7 מקלנסווה. המשטרה נהגה בתבונה ועשתה שימוש בבעלי עוצמה מהמגזר הערבי, בחאג' כארים ג'רושי, כדי להשיבו, בריא ושלם, לחיק משפחתו. אבל אז, במקום לשמור על פרופיל תקשורתי נמוך, נתן המפכ"ל אלשיך דרור לתאוות התקשורת הבלתי מרוסנת שלו, ואץ רץ להצטלם עם הילד, בניגוד להוראות ס' 24 לחוק הנוער (טיפול והשגחה), תש"ך-1960, שמגן על קטין מפני פרסומים מזיקים...

לפניכם שלוש כרזות בהקשר זה. הכרזה העשרירית נוצרה על ידי משה הלוי, ושותפה על ידי עו"ד פנחס פישלר בקבוצת הפייסבוק, "משטרת לואי דה פינס" בשנת 2018.

פרשת ג'רושי... זוהי אחת הפרשות המביכות שבהן היה המפכ"ל אלשיך מעורב: ביולי 2018 נחטף הילד כרים ג'ומהור בן ה-7 מקלנסווה. המשטרה נהגה בתבונה ועשתה שימוש בבעלי עוצמה מהמגזר הערבי, בחאג' כארים ג'רושי, כדי להשיבו, בריא ושלם, לחיק משפחתו. אבל אז, במקום לשמור על פרופיל תקשורתי נמוך, נתן המפכ"ל אלשיך דרור לתאוות התקשורת הבלתי מרוסנת שלו, ואץ רץ להצטלם עם הילד, בניגוד להוראות ס' 24 לחוק הנוער (טיפול והשגחה), תש"ך-1960, שמגן על קטין מפני פרסומים מזיקים... לפניכם שלוש כרזות בהקשר זה. הכרזה העשרירית נוצרה על ידי משה הלוי, ושותפה על ידי עו"ד פנחס פישלר בקבוצת הפייסבוק, "משטרת לואי דה פינס" בשנת 2018. המאמר הרלוונטי באתר: פנחס יחזקאלי: משטרת אלשיך בפרשת ג’רושי – תבונה קהילתית ואווילות תקשורתית.

[הכרזה: משה הלוי (הלמו)]

הכרזה האחת עשרה באותו הקשר:

הכרזה הוכנה ושותפה על ידי עו"ד פנחס פישלר בקבוצת הפייסבוק, "משטרת לואי דה פינס" בשנת 2018:

פרשת ג'רושי... זוהי אחת הפרשות המביכות שבהן היה המפכ"ל אלשיך מעורב: ביולי 2018 נחטף הילד כרים ג'ומהור בן ה-7 מקלנסווה. המשטרה נהגה בתבונה ועשתה שימוש בבעלי עוצמה מהמגזר הערבי, בחאג' כארים ג'רושי, כדי להשיבו, בריא ושלם, לחיק משפחתו. אבל אז, במקום לשמור על פרופיל תקשורתי נמוך, נתן המפכ"ל אלשיך דרור לתאוות התקשורת הבלתי מרוסנת שלו, ואץ רץ להצטלם עם הילד, בניגוד להוראות ס' 24 לחוק הנוער (טיפול והשגחה), תש"ך-1960, שמגן על קטין מפני פרסומים מזיקים... לפניכם שלוש כרזות בהקשר זה. הכרזה העשרירית נוצרה על ידי משה הלוי, ושותפה על ידי עו"ד פנחס פישלר בקבוצת הפייסבוק, "משטרת לואי דה פינס" בשנת 2018. המאמר הרלוונטי באתר: פנחס יחזקאלי: משטרת אלשיך בפרשת ג’רושי – תבונה קהילתית ואווילות תקשורתית.

[בתמונה: כרזת מחאה שפרסם עו"ד פנחס פישלר, בסוגיה זו]

גם הכרזה השתיים עשרה באותו הקשר:

הכרזה: אתר 'ייצור ידע'. התמונה המקורית: דוברות המשטרה.

פרשת ג'רושי... זוהי אחת הפרשות המביכות שבהן היה המפכ"ל אלשיך מעורב: ביולי 2018 נחטף הילד כרים ג'ומהור בן ה-7 מקלנסווה. המשטרה נהגה בתבונה ועשתה שימוש בבעלי עוצמה מהמגזר הערבי, בחאג' כארים ג'רושי, כדי להשיבו, בריא ושלם, לחיק משפחתו. אבל אז, במקום לשמור על פרופיל תקשורתי נמוך, נתן המפכ"ל אלשיך דרור לתאוות התקשורת הבלתי מרוסנת שלו, ואץ רץ להצטלם עם הילד, בניגוד להוראות ס' 24 לחוק הנוער (טיפול והשגחה), תש"ך-1960, שמגן על קטין מפני פרסומים מזיקים... לפניכם שלוש כרזות בהקשר זה. הכרזה העשרירית נוצרה על ידי משה הלוי, ושותפה על ידי עו"ד פנחס פישלר בקבוצת הפייסבוק, "משטרת לואי דה פינס" בשנת 2018. המאמר הרלוונטי באתר: פנחס יחזקאלי: משטרת אלשיך בפרשת ג’רושי – תבונה קהילתית ואווילות תקשורתית. [התמונה המקורית: דובר המשטרה]

[התמונה המקורית: דובר המשטרה]

[לאוסף, הכרזות (הפוסטרים) באתר ייצור ידע, לחצו כאן] [לאוסף ביטויי המחאה האנטי משטרתיים באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *