פיל בחנות חרסינה: פינת הברכות

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי elementus לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על מבצע שומר החומות ופרעות תשפ"א, לחצו כאן]

פינת הברכות...

המערכת רוצה לברך את ראש אמ"צ הנוכחי וראש אמ"ן הבא, האלוף אהרון חליוה, שאחרי כ 37 שנה בצבא; ומי יודע כמה מיליוני שקלים כמשכורת, פתאום בסיומו של מבצע שומר החומות הוא הבין מה שהבין כל ילד שגדל בגבול הצפון של שנות ה 70 - 80 של המאה הקודמת: רקטות הן איום על העורף...בחיי שלא הייתי מופתע ככה מאז הומצא הגלגל!

אין ספק בכלל שחליוה - שהעביר תקופת זמן לא מבוטלת בלבנון למד בע"פ והפנים את כל המטרות של מלחמת לבנון הראשונה, כולל הסרת האיום הרקטי על יישובי הצפון.

אבל חליוה הוא קצת איטי וגם בסיכום שלו את שומר החומות הוא סוחב ב'חצי כוח': התרחיש העתידי של חליוה מתחיל מנקודת הפתיחה של מבצע שומר החומות.

חליוה אמנם מתחיל להפנים, שפרויקט הדיוק של הטילים מציב אתגרים לפני צה"ל. אבל, הוא טרם הפנים שאפילו היד החסרה של מוחמד דף לא עומדת...

אחד ה'הישגים' הגדולים של צה"ל במבצע שומר החומות יהיה האצת פרויקט הדיוק ברצועה. החבר'ה ממילא צרכים לחדש מלאים הטכנולוגיה הפכה להרבה יותר קלה וזמינה והיום הרבה יותר קל לבנות רקטה מדויקת לטווח קצר מלשדרג אחת.

[לאוסף המאמרים על מבצע שומר החומות ופרעות תשפ"א, לחצו כאן]

[הכרזה: ייצור ידע]

ההישגים העזתים בתחום התמ"ס (הנשק תלול המסלול) במערכה האחרונה, הביאו את העזתים להבין שמערך ההגנה האווירית (הגנ"א) הישראלי פחות יעיל נגד מטחים רחבי היקף; וכשיתווסף לכך הדיוק, יגבר האתגר.

מטח רחב בעל יעדים מעורבים, שכוללים את סוללות ההגנ"א עצמן, יצליח להביא להישגים לא מעטים לצד של הרעים. אבל חליוה הוא גנרל צה"לי מצוי, שכל התרגילים והתרחישים שלו - שאותם הוא משרטט בקפדנות יתר - נועד לאפשר לצה"ל לנצח גם בתרגיל הבא (במציאות זה כבר סיפור אחר לחלוטין...).

בינתיים, האיש הזה, שאחראי על תפיסת הפעלת הכוח הצבאית, לא זוכה לניקוד גבוה במיוחד; אחרי שיריבו העזתי - איראני, הצליח לשבש - מתוך הבונקר בעזה - את החיים בישראל ל- 12 יום, מנתניה ודרומה, השיג את כל מטרותיו האסטרטגיות, וסיים פלוס מינוס באותה נקודה!

[למאמרו של אלי בר און: 'ההבדל בין טיל מדויק לרקטה סטטיסטית', לחצו כאן]

[תמונתו של האלוף אהרון חליוה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי U.S. Embassy Jerusalem. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 2.0]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *