אלי בר און: חייבים להגיע לרמת חיסון של 90 אחוז!

[מקור התמונה: Photo by Magda Ehlers from Pexels]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

לאתר העסקי של חברת ייצור ידע

*  *  *

בעולם של מוטציות, חייבים להגיע לרמת חיסון של 90 אחוז, זו דעת חשובי המומחים בארץ ובעולם... גם חייבים לוודא - כנראה אחת לשנה - שלמחוסנים עדיין יש בדמם רמת נוגדנים כזו שתוכל להתגבר על הנגיף. זו משימה לאומית ועולמית כמעט בלתי אפשרית. זאת, מאחר ובמדינות דמוקרטיות לא ניתן לכפות על אנשים להתחסן.

בנוסף במדינות דמוקרטיות עדיין חוקית לא ניתן לאסור על אנשים שלא חוסנו לעבוד עם הציבור ולסכן את הציבור ההדבקה. אפשר להקשות עליהם. לנסות להפוך את חייהם ללא נוחים; אבל, להכריח אי אפשר. יש בעיה. אני מקווה שהרשויות, המבצעת היא הממשלה, המחוקקת היא הכנסת והשופטת בעיקר בית המשפט העליון נערכים כעת לפעולה בנושא הזה.

[בתמונה: קורונה בעידן המוטציות... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Inactive_account_ID_249 לאתר Pixabay]

המשך המצב הקיים - כאשר חלק ניכר מהאוכלוסייה מסרב להתחסן - והשילוב של אוכלוסיות - מחוסנת ושאינה מחוסנת - הוא כר גידול פורה למוטציות חדשות שתשכלנה להתגבר על החיסון; ולגל קורונה שעלול להפיל כאן חללים רבים. מאחר ואנחנו המדינה הראשונה בעולם שיש בה כבר כ- 50 אחוז מחוסנים מהאוכלוסייה הבוגרת מגיל 16+; אנחנו גם הראשונים בעולם שנדרשים להתמודד עם הצרה הזו...

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *