פנחס יחזקאלי: מה עובר על שוטר שנדבק בקורונה?

[בתמונה: לוויכוח - אם נדבקים בהפגנות בקורונה – יש גם צד ממש לא פוליטי: הצד של השוטרים הפשוטים, שחייב להיות מטופל במיידי על ידי בכירי המשטרה. התמונה היא צילום מסך]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן] [לקובץ המאמרים אודות 'ועד שוטרים' ו'התאגדות שוטרים', לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה. פודקסט מוסרט של המאמר, בסרטון וידאו המצורף בסוף. 

*  *  *

לוויכוח - אם נדבקים בהפגנות בקורונה – יש גם צד ממש לא פוליטי: הצד של השוטרים הפשוטים, שחייב להיות מטופל במיידי על ידי בכירי המשטרה.

בואו נחשוב ביחד. שוטר מפתח תסמינים, מספר ימים אחרי שנאלץ להתחכך עם אנשים בהפגנות;

וכבר ראינו את הקרבה והפיזית שהסיטואציות האלה מזמנות; ונערים חרדים שיורקים בפניהם של שוטרים. מה מעמדו של השוטר מול הארגון?

האם המחלה הזו היא מחלה כמו שפעת שבה נדבק השוטר; והוא משלם עליה ממאגר ימי המחלה שלו, או שמדובר בעצם בפציעה בתפקיד, שהמשטרה צריכה לקחת אחריות עליה? בהיגיון העקום של מדינת ישראל מסתבר, שזו לא הבעיה של המערכת. זו הבעיה של השוטרים!

[בתמונה: זו הבעיה של השוטרים... התמונה היא צילום מסך]

כותב שוטר בפורום השוטרים כך:

שוטרים המבקשים למלא דוח פציעה בתפקיד באגף משאבי אנוש, נתקלים בסירוב, בטענה שישנה הנחיה גורפת של קצין רפואה ראשי של המשטרה (קרפ"ר), לא לאפשר זאת, מאחר ולא ניתן להוכיח שההדבקה הייתה דווקא במהלך העבודה.

העניין – כותב השוטר – איננו רק ימי מחלה – שיש להן משמעות כספית נכבדה בעת הפרישה – אלא ההשלכות העתידיות של הקורונה, הן בזמן הקצר והן בזמן הארוך:

  • בטווח הקצר סובלים השוטרים שהתאוששו מהקורונה מתופעות לוואי שאינן עוברות, כמו למשל: ימים שאינם מסוגלים לקום מהמיטה ולצאת למשמרת; או מעייפות קשה במהלכה.
  • בטווח הארוך, יצטרכו השוטרים להתמודד עם מחירי המחלה מכספם הפרטי, מבלי שהיא תוכר כפציעה בתפקיד, על ידי משרד הביטחון; ורק השד יודע, מה צפוי לאותם שוטרים בעתיד.

[בתמונה: התמונה היא צילום מסך]

אם היה לשוטרים ועד עובדים...

חישבו יחד איתי: אם היה ועד עובדים לשוטרים, יש סיכוי שמצב כזה היה קורה? איזה ועד אחראי היה שולח את שוטריו לתוך מדמנת ההפגנות הזו בלי שיהיו מגובים והדאגה לשלומם בטווח הקצר והארוך הייתה מובטחת? מה קורה לנו במדינה הזו ששום ערך כבר איננו חשוב?

כשהחליטה המדינה למנוע מהשוטרים להתאגד; הוטלה עליה החובה לדאוג להם; הוטל על מפקדיהם להיות וועד העובדים שלהם.

זה שהמפקדים לא מבינים את זה, רואים מהמהירות שזב שוטרים נשלחים, בלי טעם ובלי שיקול דעת ראוי, לתוך מדמנת ההפגנות הזו, של חרדים משתוללים ומוחים פוליטיים מתריסים, ואף אחד לא חושב – לפני או אחרי – כמה תועלת מביא החיכוך המיותר זה, שהקדשנו לו מספר שיחות בעבר.

אז בכירי משטרה יקרים, תתאפסו על עצמכם. לפחות בתחום הזה תפעילו את שיקול הדעת הנכון ותתחילו לשמור על אנשיכם. אל תבזבזו אותם. הרעישו עולמות ופתרו את הבעיה הזו במיידי.

אחרת, איבדתם את זכותכם לשלוח אותם לעימותים חסרי התוחלת הללו.

לשיחה המוקלטת:

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן] [לקובץ המאמרים אודות 'ועד שוטרים' ו'התאגדות שוטרים', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

One thought on “פנחס יחזקאלי: מה עובר על שוטר שנדבק בקורונה?

  1. הגזמת הפעם, פיני יקירי. אתה דורש מפיקוד המשטרה שיקול דעת נכון? אתה מתכוון למשטרת ישראל?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *