ועד שוטרים – התאגדות השוטרים באתר 'ייצור ידע'

תקציר: ארגוני שוטרים הם תופעה מקובלת בחלק ממדינות המערב. ישראל ידעה ניסיון אחד של התאגדות שוטרים, שראשיתו בתחילת 1978 וסופו בשלהי 1979. ניסיון זה דוכא בתקיפות ונבלם בחקיקה. מאז נתונים השוטרים להתעמרות גוברת מצד מפקדיהם, ולשיימינג גובר והולך מצד אזרחים... ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות 'ועד שוטרים' ו'התאגדות שוטרים', על פי הכותבים (בסדר הא"ב).  קריאה נעימה!

[[בתמונה: שביתת הרעב מתחת לביתו של שר האוצר דאז, כחלון ביולי 2018... התמונה שותפה ברשתות החברתיות. בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]
[בתמונה: שביתת הרעב מתחת לביתו של שר האוצר דאז, כחלון ביולי 2018... התמונה שותפה ברשתות החברתיות. בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

עודכן ב- 5 באוגוסט 2023

ארגוני שוטרים הם תופעה מקובלת בחלק ממדינות המערב. למשל: הם קיימים, למשל, בגרמניה, בבלגיה, בצרפת, בהולנד, בדנמרק, בפינלנד, בנורבגיה, בשוודיה, בשוויץ, בקפריסין, וכמובן, בארצות-הברית. מטרתם היא לקדם את האינטרסים המקצועיים, הכלכליים והתרבותיים של השוטרים, ובעיקר להשיג שיפור בתנאי עבודתם.

ישראל ידעה ניסיון אחד של התאגדות שוטרים, שראשיתו בתחילת 1978 וסופו בשלהי 1979. ניסיון זה דוכא בתקיפות ונבלם בחקיקה. בתמורה, קיבלו השוטרים את החלטת ממשלה ש’ 33 שמורה על השוואת תנאים של שכר השוטרים ושכר הסוהרים לאנשי קבע בצה”ל - לכאורה, לא למעשה. 

מרגע שסולק איום ההתאגדות, החל משרד האוצר להפר בשיטתיות את ההסכם, כשתוספות שונות שקיבל צה"ל הוסלקו מעיני המשטרה, ונדרשו פעולות בילוש ממש כדי להציג תלושי שכר של אנשי קבע ולדרוש את מה שהיה צריך להגיע באופן אוטומטי...

השוטרים גם מנוצלים על ידי מפקדיהם, שמתעמרים בהם, ושחושפים אותם לסכנות, ששום ועד עובדים לא היה מתיר...

לבקשת רבים, ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות 'ועד שוטרים' ו'התאגדות שוטרים', על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה: 

קובצי מאמרים רלוונטיים נוספים:

אורי בר לב

ניצב אורי בר לב שימש בעבר כמפקד המחוז הדרומי וכנספח המשטרה בארצות הברית ובצפון אמריקה. היה בעצמו מועמד למפכ"ל. הוא כיום איש עסקים, המשמש בהתנדבות כיו"ר עמותת יחידות החילוץ.

.

.

.

.

.

ישראל אריאלי, בת שבע זיתון ועוזי רוזן

סגן ניצב גמלאי ישראל אריאלי הוא קצין מודיעין בגמלאות. משמש היום כתחקירן מתנדב במרכז המורשת של משטרת ישראל.
סגן ניצבת בת שבע זיתון היא קצינת משאבי אנוש בגמלאות.
ניצב גמלאי עוזי רוזן שימש כראש אגף קהילה במשטרה.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

אבי סבומבסקי ותמר אסתרמן מדינה

[בתמונה: קיפוח, באין ועד... גמלאים שובתים מול ביתו של שר האוצר בחיפה, יולי 2018. הצלם: סמר עודה]
[בתמונה: קיפוח, באין ועד... גמלאים שובתים מול ביתו של שר האוצר בחיפה, יולי 2018. הצלם: סמר עודה]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *