פנחס יחזקאלי: משטרות בארצות הברית מתחילות להחזיר מלחמה!

[בתמונה: שריף ריצ'רד ק' ג'ונס מחזיר מלחמה... התמונה היא צילום מסך]

[לאוסף המאמרים על שיטור בחברה רב תרבותית, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על משטרה בדמוקרטיה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים בנושא: תקינות פוליטית - פוליטיקלי קורקט, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

פודקסט מוסרט של המאמר, בסרטון וידאו המצורף בסוף. 

*  *  *

למי שסבור שכל ארצות הברית בוערת באש המפגינים, ואין מושיע; כדאי שידע: האש מלחכת רק במקומות שבהם יש לה חומר בערה. קרי, בערים הגדולות ובריכוזי הדמוקרטים הפרוגרסיביים.

באזורים שבהם אין פוליטיקלי קורטקט ואין ממבו גמבו - של דעתנות אנטי מדינתית חדשה - השוטרים בולמים את הפרובוקטורים, שמגיעים אליהם, ושומרים על עריהם נקיות.

[לאוסף המאמרים בנושא: תקינות פוליטית - פוליטיקלי קורקט, לחצו כאן]

איך הם עושים את זה? בתקיפות!

הנה דוגמה: ב- 2 בספטמבר ערך השריף של מחוז באטלר (Butler County) באוהיו, ריצ'רד ק' ג'ונס (Richard K Jones), מסיבת עיתונאים, שבה הוא פונה למפקדי המשטרה בארצות הברית, למפגינים ולציבור. בעקבותיה גם הוציא מסר ברור בפייסבוק ובטוויטר. הרקע לכך היה הפגנה של קבוצת מפגינים אורחת, שהגיעו למחוז באטלר, שבמהלכה ירה מפגין על שוטר.

בניגוד לצ'יפים בערים הגדולות שמתפתלים ושרבים מהם אינם מעזים לגבות את שוטריהם; ג'ונס אינו מתנצל ואינו משחק את משחק הפוליטיקלי קורטקט. יתרה מכך. הוא קורא גם לחבריו מפקדי המשטרה לקום, לעשות מעשה ולהגן על שוטריהם.

הנה, נשמע אותו קצת ונדבר על זה:

הנה תמצית המסרים של ג'ונס שלוקטו ממסיבת העיתונאים, מהפייסבוק ומהטוויטר:

אני מבקש לדבר אליכם, פונה ג'ונס לציבור האמריקני באחד על אחד, ללא תיווך של רשתות התקשורת.

היה אצלנו אירוע ירי שבו אחד משוטרינו נורה על ידי מפגין. רדפנו אחר היורה במשך 21 דקות. הוא נורה על ידנו ומאושפז בבית החולים.

ראיתי את הפקרות המפגינים בחודשים האחרונים המופנית כלפי שוטרים בארצות הברית: ראיתי בקבוקי מים קפואים מושלכים על שוטרים בניו יורק; וניסיונות לעוור שוטרים בעזרת לייזר בפורטלנד-אורגון. השוטרים שלנו הם מטרה לירי של מפגינים בשיקגו ובכל רחבי הארץ. שוטרים נהרגים; ואחרים מותקפים, גם בשטח וגם בתקשורת.

הגענו לנקודה במדינה הזו – מדגיש ג'ונס - שאני מרגיש צורך לצאת אליכם ולדבר.

אם אתה מפקד משטרה דע, כי מה שקורה בקליפורניה, בפורטלנד, בעיר ניו יורק, יגיע גם אליך. אז קומו והגנו על השוטרים שלכם, שמסכנים את חייהם בשטח יום יום ואינם יודעים כשהם יוצאים למשמרת אם יזכו לחזור הביתה.

ואתם המפגינים, אם אתם חושב לבוא למחוז באטלר כדי להתעלל בשוטרים, להרוס ולשרוף, כדאי שתחשבו שוב: אני לא אתן לסגני או לאף גורם אכיפת חוק במחוז באטלר לסבול התעללות כמו זו שראיתי במקומות אחרים,במהלך החודשים האחרונים. אנחנו עייפים ו"אני לא אסבול את זה, נקודה. אין לנו כוונה לספוג את זה!

דעו שגם האזרחים – מדגיש ג'ונס - מוכנים לקראתכם: כל הנשק בחנויות הנשק שלנו אזל. אנשים הצטיידו בנשק והם יודעים להשתמש בו. "אין ארוחות חינם". אם תגיעו אלינו ותירו לעבר המשטרה, צפו לכך שנירה בחזרה.

אתם מגיעים עם סקייטבורד וחושבים שזה משחק. אבל אנחנו שחוקים ועייפים ומותשים ואנחנו נעשה את מה שאנחנו צריכים לעשות. השוטרים לא צריכים להיפגע בראשם או להידקר קודם כדי להגיב. הם גם לא חייבים להיירות קודם שיגיבו. אם אתם תיזמו עימותים ותחשבו שזה מצחיק, אם תתקפו שוטר עם אקדח או עם סכין או עם משהו שנראה לשוטר כסוג של נשק, התגרויות שמסכנות את השוטרים תחשבנה לשימוש בכוח ממית ותיעננה בהתאמה.

דעו: "אנחנו נירה בחזרה"! אל תסמכו על זה שנירה עליכם כדורי גומי. אנחנו נשתמש באמצעים לא ממיתים אם נוכל. אבל, אין לנו הרבה מאלה. לעומת זאת, תחמושת חיה יש לנו גם יש! ואל תטעו לרגע: מטרתנו היא לשרת את קהילתנו ולחזור הביתה בשלום. אבל אין לנו כל כוונה למות תוך כדי עבודתנו.

איזה מפקד ואיזו מנהיגות... להצדיע לו!

לשיחה המוקלטת:

[לאוסף המאמרים על שיטור בחברה רב תרבותית, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על משטרה בדמוקרטיה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים בנושא: תקינות פוליטית - פוליטיקלי קורקט, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *