אלי בר און: אף 35 לאמירויות? סערה בכוס מים…

[בתמונה: מי יעצור את האמריקנים מלמכור במיליארדים למדינות עשירות? ביבי? גנץ? הצחקתם! תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי KlausHausmann לאתר Pixabay]

[למאמר רלוונטי של אלעד רזניק: 'מכירת נשק לאמירויות?', לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

היכולת של מדינת ישראל להכתיב לארה"ב ולגרמניה איזה אמצעי נשק הם יספקו למדינות אחרות במזרח התיכון היא אגדה שאין לה אחיזה במציאות. לערב הסעודית השכנה ובת הברית של איחוד האמירויות ושיש להם גם שדה תעופה צבאי גדול קרוב לאילת אין יחסים דיפלומטים עם מדינת ישראל והיא חמושה בנשק הכי חדיש ויקר... הלוואי עלינו!

בדקתי את המבנה של חיל האוויר של ערב הסעודית:

1,

הוא מורכב מצי אדיר של 150 מטוסים מדגם אף 15. מטוסים שעולים ביכולתם ובגדול בטווח, במהירות ובכושר העמסת הפצצות על מטוסי ה- אף 16 שלנו. הם בכלל לא נדרשים למטוסי ה-אף 16, לתפיסתם יש להם מטוסים יקרים ומשופרים יותר, מהם כ- 70 מטוסים הם מדגם ההפצצה של המטוס. זה נחשב למפציץ הטוב בעולם; וכאן בחיל האוויר שלנו הוא מכונה אף 15i.

2.

ברשותם גם כ- 120 מטוסי תקיפה מסוג טורנדו שהם מקבילים ביכולתם לאף 16 שלנו.

3.

ברשותם כ 70 מטוסי יורפייטר טייפון שנחשבים למטוסים הכי מתקדמים בעולם להוציא את ה- אף 22 וה- אף 35 האמריקאים. מטוסי קרב והפצצה הטובים מסוגם.

הלוואי עלינו עוצמה אווירית כזו (אני מתכוון לאיכות המטוסים ולא לאיכות הטייסים, הפיקוד והחימוש)!

אז רבותי, בנוגע לעסקאות רכש של נשק בעשרות מיליארדים בעולם לא סופרים אותנו. האמריקאים ימכרו את ה- אף 35 לאיחוד האמירויות ולא ביבי ולא גנץ יוכלו למנוע או גם להשהות ביצוע של עסקה כזו. יש לדעת כי אחד השיקולים המרכזיים של האמריקאים הוא, שאם הם יסרבו לספק נשק חדיש למדינות העשירות בעולם, איחוד האמירויות וערב הסעודית; אזי אלה כדרכם, ירכשו מטוסים ממדינות אחרות: כנראה עוד מהדגמים המתקדמים של היורופייטר טייפון האירופאי; או הרפאל הצרפתי; או שיתכן גם את הסוחוי 57; שהוא החמקן הרוסי החדיש, המקביל ל- אף 22 של האמריקנים.

[למאמר רלוונטי של אלעד רזניק: 'מכירת נשק לאמירויות?', לחצו כאן]

One thought on “אלי בר און: אף 35 לאמירויות? סערה בכוס מים…

  1. הכל ברור.
    ולכן לא נעדכן את שר הביטחון, ולא את שר החוץ, ולא את הרמטכ"ל.
    הכי טוב.
    החלטות מהירות, ללא צורך בשום התייעצות.
    אולי איזו מילה עם מפקד חיל האוויר.

    ראיס זו גם שיטת משטר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *