דובי יונג: אירוע צאלים הוא פעולת פח"ע. צריך לקרוא לילד בשמו!

[בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

[לקובץ המאמרים על הגניבות בבסיס צאלים, לחצו כאן]

תת ניצב בגמלאות דובי יונג הוא חבר בתנועת 'הביטחוניסטים', עצמאי ועובד בפורום מבטחי ישראל.

לבלוג של דובי יונג, לחצו כאן.

*  *  *

זה שנים ,אנו עדים לתופעה מתגברת של הפקרות בתחומי שטחי האימונים ובסיסי צה"ל, בנושא גנבות אמל"ח, כלי רכב צבאיים, תחמושת - כולל תחמושת "כבדה" - אמל"ח הכולל מקלעים, נשק אישי, חומרי נפץ, אמצעי ראיית לילה; וכל ציוד אישי או צבאי הנשאר לדקה ללא השגחה.

על פי עדות לוחמים ומפקדים, מילואימניקים, בעיקר. בדואים רכובים על טרקטורונים, אופנועים ג'יפים ורגלי מסתובבים בתוך הבסיסים כבתוך שלהם.

ביו"ש חודרים פלסטינים לשטחי אש, משתלטים על שטחים ומקימים התיישבויות פרטיזניות בלב שטח האש; או שטחים הנתונים לאחריות הצבא.

הרבה כבר נכתב ופורסם על הבירור - שנערך בבסיס האימונים צאלים, כתוצאה מאירוע ההיתקלות האחרון של חיילים עם בדואים שהגיעו לגנוב. סיפור המעשה מפורט במאמרו של ד"ר פנחס יחזקאלי: "חרפת צאלים והשלכותיה" באתר זה מאתמול;  וניתוחו מאפשר לנו לנסות להבין את מה שנעשה או לא נעשה בשטח, שהוא אקס טריטוריה בבעלות צבא ההגנה לישראל.

אביא פה שוב את "השורה התחתונה" של צה"ל: סיכום תחקירו של מפקד המרכז לאימונים טקטיים בצאלים. שמו של המפקד אינו רלוונטי; כי הקונספציה הזו קיימת לאורך שנים, שבהם התחלפו מפקדים רבים. התופעות,הן המעניינות.

[למאמרו של ד"ר פנחס יחזקאלי: "חרפת צאלים והשלכותיה", לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על 'קונספציה', לחצו כאן]

אלה הוראות של פתיחה באש??

"המעז והלומד באימונים - מנצח מלחמות"... זה הסלוגן שבתחתית המסמך למעלה, חזון שאני מזדהה עם כל אות בו. אלא שכשאני קורא את הטקסט, קשה שלא להבחין בסתירה לוגית.

המפקדים נתקלו "מלפנים" בחוליות בדואים בתוך שטח האש; במקום האסור עליהם על פי חוק. על פי עדות המפקדים, ניצפו הבדואים מעמיסים אמל"ח בלש"ביית רותם. 2 מפקדי פלוגות פתחו במרדף "מתגלגל" בשטח האש; והגיעו עד פאתי הכפר ביר אדג', ישוב הידוע בעסקיו בתחומי הטרור והפלילים, הבניה בלתי חוקית, והקיצוניות האסלאמית, המונהגת ע"י הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית. במקום התפתחו עימותים פיזיים בין שני הקצינים ואספסוף מבני הישוב; שהיו שותפים, או שניסו לתת מחסה למבצעים. הנזקים היחידים היו כמובן לצה"ל: פגיעה אלימה בג'יפ; וסכנת חיים, שהביאה קצין לירות באוויר. מסתבר לי להפתעתי הרבה כי את "נוהל האש" הנהוג בבסיס, איני מכיר: צעקות, שקשוק נשק וירי באויר... מפקד הבסיס מאשר את ההוראות האלה, כפי שנראה במסמך. אלה הוראות פתיחה באש?

[למאמרו של תא"ל דובי יונג: 'הוראות פתיחה באש במדינת ישראל – גווני אפור רבים מידי', לחצו כאן]

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי mohamed_hassan לאתר Pixabay]

רק גנבים? באמת?

אני מזהה לקונה קשה נוספת בתפיסה המבצעית של הצבא: התפיסה הכללית שבאה גם במאמרים בתקשורת הייתה של טיפול בגנבים. אבל הרי מדובר בגניבת אמל"ח וחומרי נפץ ועוד "ממתקים" כפי שתיארתי למעלה... זו אינה גניבה. זו פעולת טרור. האמל"ח, הרכבים והפגזים מוצאים דרכם לחברון; וחמור מכך, לעזה, שם מוסבים חומרי הנפץ והחנ"מ, מהפגזים לחימוש טילים, שאותם אנחנו "חוטפים" בעורף.

תהייה משנית היא הטענה האוסרת על "מרדף" מחשש להתהפכות...

הפחד המשתק מפני הסתבכות משפטית, ניכר בכל צעד שעושה הצבא בפרשה זו (כמו גם בהרבה אחרות!).

מה שנראה כמו ברווז, הולך כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז, הוא ברווז!

הגיע הזמן לקרוא לילד בשמו: זוהי פעילות פח"ע, וכך יש להתייחס אליה! הרקע לכל הפעולות הוא לא פלילי. הוא לאומני, דתי ופלילי, בסדר הזה!

קשה לי לקבל את אוזלת היד, הפחד והעדר היצירתיות בתגובות, אשר מביאים את הבדואים לנהוג בבסיסי צה"ל ושטחי האש כבשלהם. נגד טרור, לוחמים על פי סד"פ בפיגוע פח"ע ולא כתגובה לגניבת ארטיקים!

[בתמונה: מה שנראה כמו ברווז, הולך כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז, הוא ברווז! תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Gingeringer לאתר Pixabay]

איני מכיר את תגובת המשטרה באירוע זה. אני יכול לדווח כי המשטרה פועלת בתוך שטחי האש בצאלים ובאחרים, בהצלחה גדולה, בנושא גידול סמים. בחודש שעבר שרפו שוטרי המחוז הדרומי מעל 150 שטחים של גידול סמים בתוך שטחי האש. בהודעה משותפת שהוציאו הצבא והמשטרה אחרי האירוע נמסר כי "יש להמשיך ולפעול בשיתוף הפעולה המשמעותי בין הגופים, כפי שנעשה עד כה, וליצור פתרונות נוספים למניעת עבירות חמורות נסוג זה".

אני רק מקווה כי במושג: "שיתוף פעולה משמעותי", הם אינם מתכוונים למה שהתרחש באירוע החמור הזה! כי המצב הנוכחי הוא לא פחות משערורייה: אין משילות ואין אחריות של צה"ל בשטחים הנתונים באחריותו; בבסיסיו הנפרצים כל העת; בשטחי האש הנשדדים; באלפי פעולות לא חוקיות ביו"ש של בניה בלתי חוקית; בזליגה לשטחי C; ועוד.

ושוב, ממליץ לצבא לעיין במאמרי הקודם, כאן: "הוראות הפתיחה באש במדינת ישראל - גווני אפור רבים מידי".

[לקובץ המאמרים על הגניבות בבסיס צאלים, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

2 thoughts on “דובי יונג: אירוע צאלים הוא פעולת פח"ע. צריך לקרוא לילד בשמו!

  1. בשכונה שלנו יש לדבר בשפה המתאימה…הושטת יד לשלום מתפרשת על ידם כחולשה…בקשר לגניבות…אני מציע מערבים כמו שנהוג בכל גבולות המדינה…ופתיחה באש אזהרה בכל רכב אזרחי ללא סיבה להיות שם…אם זה מסלים אז הצבא צריך לנהוג כצבא…ולנצח את התקרית!

  2. בעיית המשילות היא הבעיה המרכזית בישראל (אולי למעט הבעיה האיראנית).

    הדיסקט של כל המובילים מרמת ראש הממשלה ועד רמת קצינים היא לברוח מכל עימות, לא להחזיר את המשילות.

    ככה לא נגיע לשום מקום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *