אלעד רזניק: נקמה סיפור חצי דמיוני על הסביבה המזרח תיכונית – חלק שני

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

[למאמרו של אלעד רזניק: 'נקמה – סיפור חצי דמיוני על הסביבה המזרח תיכונית', לחצו כאן]

האירועים סביב הבחירות לכנסת ה- 23, שהתנהלה בתחילת מרץ 2020, כללו את אחת מהדלפות המידע הגדולות בהיסטוריה הצה"לית.

ראשון הודלף מאגר הבוחרים. זה אמנם לא שינה דבר לאיש, כיוון שהמאגר ניתן לפני כל מערכת בחירות למפלגות השונות; ובכללן, הרשימה המשותפת, שכלל לא ברור למי היא מעבירה אותו.

אבל אחרי הדליפה החלו להתפרסם מכתבי התנגדות של קבוצות צה"ליות לאפשרות היבחרו של בנימין נתניהו: ראשון, התפרסם מכתב הטייסים שכלל 540 איש בניצוחו של זאב רז; ולאחריו, מכתב התמיכה של יוצאי סיירת מטכ"ל, השייטת ומערך המ"מ.

האיראנים שהבינו איזה פרי בשל נפל לידיהם נכנסו להילוך גבוה: בעזרת מכתב הטייסים - שהחותם המבוגר שבו היה בן 81 והצעיר בן 37 - והצלבת הנתונים בו עם נתוני מרשם התושבים, שהגיעו לידיהם; האיראנים הצליחו לייצר מפה דורית של יוצאי חיל האוויר.

בשלב השני לאחר בניית המפה הדורית, האיראנים הצליחו לזהות את מוקדי ההשפעה ברשימה, באמצעות הדרגות שקבוצת הטייסים התהדרה בו, ברוב טמטומה; וקבעו את היעדים שלהם. האיראנים הכירו את החברה הישראלית די יפה והבינו שבין גיל 45 ל- 60, בכירי חיל האוויר לשעבר עדיין משרתים במילואים בתפקידים שאינם תפקידי טיסה.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי TheDigitalArtist לאתר Pixabay]

לאחר בניית המפה הרשתית וזיהוי מוקדי ההתעניינות החל שלב בניית מפת הרוחב בידי האיראנים: האיראנים כתבו תוכנה שבדקה את הפרופילים החברתיים של כלל האנשים, מתחת לגיל 60 ברשימה שהם קיבלו, ומיפתה את רשימת החברים של כל אחד מהאנשים. לאחר שסיימו, היו בידי האיראנים שמותיהם וכתובותיהם של כ- 75% ממשרתי חיל האוויר בסדיר ובמילואים.

סביב כל אחד מהאנשים שהופיעו, במפה שבנה המודיעין האיראני, נבנתה מפת אינטרסים: חברים, תחומי עניין, נתונים משפחתיים, ומידע נוסף: כתובות מייל מספרי טלפון. המודיעין האיראני התאים את שיטת התקיפה הסייברית לכל אחד מהמועמדים.

  • במאי 2020, התכנית האיראנית הייתה מוכנה לביצוע. ביולי 2020, נחטף בחו"ל אל"מ במיל' ה' - שהתגורר באירופה - ע"י משמרות המהפכה. תמונתו מחזיק בעיתון של הרביעי ביולי, עם דרישה לשחרור כלל האסירים הפלסטיניים, התפרסמה בערוצי התקשורת הישראלים.
  • לקראת סוף יולי התפוצץ מטען נפץ תחת מכוניתו של רס"ן במיל' ע' שהתגורר במיאמי. רסן במיל' ע', אשתו ושני ילדיהם נהרגו. איש לא לקח אחריות על המעשה; והמשטרה המקומית התייחסה לזה כאל מלחמה של שתי כנופיות סמים.
  • בסוף ספטמבר 2020 הייתה בידי האיראנים אחיזה מודיעינית מספיק גדולה בחשבונות המייל הפרטי של רוב בכירי חיל האוויר ובני משפחותיהם, בסדיר ובמילואים, והאזנת נפח בחלק גדול מהטלפונים של בכירי חיל האוויר ומערכת הביטחון. כלל המידע שנאסף היה נשלח לכתובות רשת אקראיות שמוקמו באירופה, בצורה מדורגת בשעות הפעילות העסקית, ולא העלה חשד כלשהו בישראל.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי JavadR לאתר Pixabay]

האיראנים המשיכו לאסוף מידע במרץ והמתינו בסבלנות להזדמנות להשתמש בו...

[למאמרו של אלעד רזניק: 'נקמה – סיפור חצי דמיוני על הסביבה המזרח תיכונית', לחצו כאן]

One thought on “אלעד רזניק: נקמה סיפור חצי דמיוני על הסביבה המזרח תיכונית – חלק שני

  1. למה הפרסום הזה ? נראה כמו סיעור מוחות של המודיעין האירני. אולי יש לך עוד כמה רעיונות כיצד לפגוע במדינה?
    נעשו טעויות נוראיות ככל שיהיו. למה צריך להאיר עליהם עם פנס ? אני לא מזלזל באויבים שלנו אבל אני מתנגד לכך שאנחנו מגישים להם את המידע והרעיונות על הצלחת עם הסכום לידו. למה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *