יצחק בריק: זיוף ומרמה, בהצגת מספרי החרדים המתגייסים, מחייב חקירה משטרתית!

[בתמונה: עד מתי תשלוט תרבות השקר בצה"ל? תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי vxla לאתר flickr]

[לקובץ המאמרים: 'הכל על תרבות ארגונית', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על האתגר החרדי של ישראל, לחצו כאן]

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות.

לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים.

בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

*  *  *

העובדות המצטברות חמורות מאוד באשר לזיוף ולמרמה של מספר המתגייסים החרדים ולניפוחם.

יש בידי מידע, שקצינים בכירים באכ״א ידעו בשנת 2019 על זיופים שנעשו בשנים הקודמות במספר המתגייסים החרדים (לעיתים, המספרים נופחו פי שניים עד פי שלוש, על מנת להראות שצה״ל עומד ביעדי הגיוס).

לתדהמתי, הציג ראש אכ״א לוועדת החוץ והביטחון, שלא מדובר בזיוף ובפעולה במזיד אלא בטעות וחוסר מקצועיות. זו התייחסות מביכה ולא מכבדת~ אינני יודע אם לבכות או לצחוק. זה בלתי נתפס, כיצד המפקדים הבכירים באכ״א מנסים לרדד ולשטח את חומרת העניין, שנמשך שנים.

איך אפשר להסביר לציבור - ולבקש ממנו להאמין לטענה - שטעות וחוסר מקצועיות נמשכים שנים ללא מענה, כאשר כל בר דעת מבין, שמכניסים לרשימות במשך שנים חילוניים, ואלפי חיילים נוספים, שהם לא חרדים?

[למאמר קודם של האלוף יצחק בריק בהקשר זה: 'שוב מדווחים שקר!', לחצו כאן] [למאמר קודם נוסף של האלוף יצחק בריק: 'רעה חולה ושמה דיווחי השקר בצה”ל…', לחצו כאן]

זו לא טעות. יש פה יד מכוונת. ביום שישי פרסמה כרמלה מנשה ברשת ב׳ כיצד חיילים הופכים לקבלני שכנוע לנערים, להצהיר שהם חרדים ולהתגייס ליחידות החרדים בצה״ל; ועל כל ראש הם מקבלים מאות שקלים...

מדובר בשחיתות לשמה. המצב שנוצר לא מותיר לרמטכ״ל ברירה, אלא לפעול בנחרצות לעקור את תופעת השקר והמרמה. זהו סרטן, המתפשט בגוף הצבא ופוגע קשות במוכנותו למלחמה. אין לי ספק, שחקירה יסודית תפתח תיבת פנדורה, ושחקירה כזו צריכה לעשות על ידי משטרת ישראל, כיוון שמעורבים גם גורמים אזרחיים.

שמעתי את דבריו של הרמטכ״ל באשר לערך האמינות והיושרה, שהם נשמת אפו של צה״ל. הגיעה השעה שהרמטכ״ל ינקוט יד קשה למגר את תרבות קשר השתיקה והדיווחים הלא אמינים, שהעצימו מאוד בשנים האחרונות; וירחיק מצה״ל גם קצינים בכירים, אשר לקחו חלק בתהליך של ניפוח מספר החרדים; ידעו על הזיופים, והציגו כלפי חוץ מצג שווא.

ע״פ הידוע לי, נמסרה הקלטה לקצין בכיר באכ״א, שבה מתוודה קצין זוטר - ששירת במדור החרדים בצה״ל - על כך שהוא נדרש לזייף ולנפח את מספר המתגייסים החרדים. הקצין הבכיר לא חשף שהוא קיבל את המידע; וממשיך לזרות חול בעיני הציבור.

ועדת האלוף במיל' רוני נומה חייבת להיכנס לעובי הקורה; ולחשוף את כל הפגמים החמורים, באשר לזיוף ולניפוח מספר המתגייסים החרדים. יש לבדוק באופן יסודי את פעולתם של גורמים אזרחיים לגיוס חרדים. יש לבדוק באופן יסודי עדויות של מתגייסים בבקו״ם לגדוד החרדי נצח יהודה ולפלוגות החרדיות בחטיבות הסדירות, שהעידו בפני כרמלה מנשה (בכתבה שהתפרסמה בכאן 11) שהם כלל לא חרדים.

הגדיל לעשות מתגייס שהעיד בפני כרמלה מנשה שהוא כלל אינו חרדי; וסיפר שחייל בשם אלמוג התקשר אליו ואל חבריו לשכנעם שיתגייסו לגדוד החרדי (מי מפעיל את אלמוג; ואולי, אלמוגים רבים נוספים? האם אלמוגים אלה מקבלים תמורה על שכנוע של אנשים - שהם כלל לא חרדים - להתגייס כחרדים?).

עד שלא יוציאו את כל המוגלה מהמורסה, התהליך של ניקוי האורוות לא יפסק!

[לקובץ המאמרים: 'הכל על תרבות ארגונית', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על האתגר החרדי של ישראל, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *