חולי רז: קשה לעתים לפענח רשת ארגונית

[בתמונה: פיענוח מפת רשת דומה לפיענוח תצלום רנטגן. לעתים הוא מובן מאליו. לעתים הוא מורכב יותר... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי AlarconAudiovisual לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים בנושא ניתוחי רשת ארגונית ONA, לחצו כאן]

חולי רז, אחת מעמודי התווך של קהילת השירות והמכירות בארץ. מתמחה בין היתר בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA). מרצה וראש תחום שירות במכללת הדסה, הובילה ומימשה שיפורים משמעותיים בשירות, במכירות ובהתייעלות בארגונים בהם כיהנה כסמנכ"לית: שירות ומכירות בפלאפון, שירות ומשאבי אנוש ב- Cal, ראש אגף שירות בטיסה באל על, מנהלת אזור ירושלים בערוצי זהב ושנים בתפקידי ניהול מגוונים בחברה להגנת הטבע.

לדף הפייסבוק של חולי רז יועצים, לחצו כאן.

*  *  *

מערכות לאבחון ולניתוח רשתות ארגוניות מעבדות לנו התוצאות בעזרים ויזואליים נוחים כמו תרשימים, ושעונים. אולם לעתים, לצורך המחשה, אנחנו מבקשים להדגים לאנשי הארגון מצבים ארגוניים בעזרת הרשת.

פענוח מפת רשת דומה לפענוח תצלום רנטגן (ראו תמונה בראש המאמר). לעתים הוא מובן מאליו. לעתים הוא מורכב יותר...

כך לדוגמה, התבוננו ברשת שלמטה: היא מציגה בבירור שני צוותים בארגון - המכונים צוות י' וצוות ד' - שמהווים צווארי בקבוק. משמע, אין לאיש בארגון יכולת להגיע לצוות ט' ולצוות ב', אלא דרכם:

[להרחבת המושג: 'צוואר בקבוק', לחצו כאן] [להרחבת המושג 'רשת', לחצו כאן] 

[הרשת עובדה במערכת לאבחון ולניתוח רשתות ארגוניות EFRON, חברת 'ייצור ידע']

אבל לא תמיד קל כל כך לזהות צווארי בקבוק: הנה למשל במקרה הבא, הגרפים במערכת ה- EFRON מלמדים על שלושה צווארי בקבוק: צוות ה', צוות ב' וצוות ד': האם אתם מזהים את צווארי הבקבוק ברשת? לרבים מחברינו - שאינם מיומנים בקריאת רשת ארגונית - היה קושי לפענח את הרשת במבט ראשון: עתה סימנתי עבורכם את צווארי הבקבוק והתמונה ברורה יותר: חייבים לעבור את צוות ד', צוות ה' וצוות ב' כדי להגיע לצוות ג'. צוות ה' הוא צוואר בקבוק מובהק יותר מאחרים, כיוון שהוא היחיד המחובר לכל הצוותים; ולכן הוא המעבר הנוח ביותר:

[לקובץ המאמרים בנושא ניתוחי רשת ארגונית ONA, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *